Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1332 ggr
[Älskamig]
2015-11-26 18:15

Fattig som en kyrkråtta... :(

Jag är så arg, ledsen och besviken…

När jag blev myndig fick jag en viss summa pengar av mina föräldrar som de har sparat ihop till mig sedan jag var liten… Merparten av pengarna gick till en intensivkurs (måste dock betala några extra-körlektioner nu i efterhand!), men jag hade rätt mycket pengar kvar ändå efter det… När jag skulle till banken en dag såg jag dock att jag hade mindre pengar än jag trodde att jag hade. Det visade sig att mina föräldrar hade lånat pengar av mig utan att säga till mig. De lovade att ge mig tillbaka pengarna snart igen… 

Häromveckan var min far förbi och frågade om han fick låna lite pengar, och det fick han… Han skulle betala tillbaka sa han! 

Jag kan säga att jag inte hade alls så mycket pengar kvar från mitt konto efter att de hade lånat pengarna… Jag skulle iväg häromveckan och var tvungen att ta lite pengar från mitt sparkonto för att jag skulle kunna klara mig dit jag skulle.. 

Nu kan jag säga att jag är fullständigt pank! Med några ynka kr på mitt allkort och sparkonto, vet jag inte hur jag ska klara mig till den 30 november. Jag vet att jag får skylla mig själv som lånar ut pengar och så. Jag vet inte när de får lön, men jag antar att det är mellan den 25-27 november. De brukar alltid föra över en summa till mig (600 kr), utöver studiebidraget som jag får varje månad (1050 kr). Det är allt jag har att leva på (kan tillägga att jag bor själv!). 

Jag har ingen mat hemma, har inte heller råd att betala någon mat. Att gå ut och äta med kompisar, som exempelvis de skulle göra ikväll, har jag aldrig möjlighet till för att jag är pank! Jag är tveksam om ens mina föräldrar kommer betala tillbaka, för de blir sura när jag tar upp det.. jag ångrar så att jag lånade ut massa pengar till dem!😕 Jag vet inte själv hur jag ska överleva… Jag har dessutom sökt mängder av jobb, men får ingen respons. Att ta lån vid 18 års ålder är inget jag vill. Socialen har jag blivit nekad ett par gånger.

Annons:
VildaVittra
2015-11-26 18:21
#1

Ring din församling, de brukar kunna ställa upp med lite mat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
2015-11-26 18:43
#2

#1: Jag ska hem till föräldrarna i helgen, men annars är det en god idé. Tack!

Michiis
2015-11-26 19:08
#3

Är du arbetslös eller går du i skolan? 

Usch va jobbigt det är med folk som ska låna och så betalar dom inte tillbaka. Jag antar att du lärt dig att du inte kan lita på dina föräldrar då eftersom dom inte ger dig tillbaka.. Men hade det varit jag hade jag skrivit ner jämt vad dom var skyldiga och sen helt enkelt påminna dom om jag måste. Så vill du ha tillbaka pengarna så borde du ta ett snack med dom att nu behöver du dom, du har annars inte råd med mat ens än gång! Det är ju dina föräldrar, dom skulle väl inte vilja att du svälter pga dom? Låter ju jätte hemskt.. :/ Om dom nu har dåligt ställt och inte kan betala tillbaka dej så ska du hålla dig från att låna ut till dom.. Så enkelt är det.

Sen ett tips på att tjäna lite lätta pengar, kanske har du nå saker som står och samlar damm? Testa sälja dom på tradera så får du kanske någonting.

// Michis

[Älskamig]
2015-11-26 19:53
#4

#3: Åh tack, ska kolla på tradera! Går det att använda swish där? :) 

Ja jag ska göra det i fortsättningen! Tack. Kram.

Michiis
2015-11-26 21:09
#5

#4 : jag tror det ska gå att använda swish :)

// Michis

Jess89
2015-11-28 19:26
#6

Hoppas att det har löst sig med pengar för dig. Annars tänker jag att finns det ingen du skulle kunna låna av tills du får pengar?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Älskamig]
2015-11-29 18:54
#7

#6: Nu har det löst sig med pengar, fick pengar idag av mina föräldrar då de fick pengar den 25.e

Upp till toppen
Annons: