Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1097 ggr
Anonym
Anonym
2016-01-02 23:00

Liva upp förhållandet

Vill "liva upp" förhållandet och göra något roligt i vardagen.Tänkte hitta på något imorgon för att överraska min sambo. Varit en del tjafs och bråk nämligen.

Vad kan man hitta på? Något att göra hemma då vi inte kan ta oss någonstanns!

Annons:
Aleya
2016-01-02 23:44
#1

Först bör man ju reda upp det som lett till bråket och tjafset innan man ska ha kul. Sen vad ni ska göra beror ju på vad ni har för intressen. Jag hade nöjt mig med att se film eller spela med min gubbe

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-01-02 23:47
#2

#1 Vi har redan rett upp det, så nu blickar vi framåt och vill överraska honom med något.

Film tittar vi på ofta, så det är lite uttjatat.  Har inga spel man kan vara på två.

Aleya
2016-01-03 00:35
#3

Brädspel eller kort om ni gillar det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-01-03 10:06
#4

#3 Har inget brädspel hemma eller en hel kortlek. Kan inte ta oss någonstanns heller just nu. Känner ingen som kan tänkas ha inom gå/cykelavstånd heller.
Annars är det god idé!

-Aida-
2016-01-03 20:35
#5

Ett spel ni kan spela som är det roligaste jag vet är ett spel som heter Med Andra Ord, det kan du göra själv, du skriver en massa lappar med saker/objekt som exempelvis "akvarium" så ska man beskriva vad det är för nåt utan att nämna ordet, man får hitta på alla möjliga former och sätt för att beskriva, man får heller inte nämna färgersom den kan va i, så man får hitta ett annat sätt att beskriva de på.
Sätt en tidsgräns på tre minuter man har att beskriva på, det blir enormt stressigt men på ett väldigt kul sätt.
Man kan spela rita och gissa också, det behöver man ingen köpt spel för heller, bara att rita nåt man tänker på så ska den andre gissa vad de är.
Hur mysigt som helst med en skål snacks, sen är det ju enormt roligt.

Anonym
Anonym
2016-01-03 20:36
#6

#5 Han gillar dessvärre inte såna spel tråkigt nog!

Blev inget hittepå idag, han fick åka iväg, hemma i natt.
Så tänkte försöka komma på något imorgon. Frågan är bara vad!

Annons:
solros1
2016-01-03 22:38
#7

Du skulle ju kunna överraska honom med en mysig middag och sen kan ni kanske ta ett bad tillsammans (om ni har möjlighet till det). Annars kan ni kanske gå en långpromenad tillsammans och bara prata om saker ni vill hitta på tillsammans framöver, t.ex planera någon weekend där ni åker bort etc. :-)

Anonym
Anonym
2016-01-03 22:41
#8

#7 Har bara dusch.  Och duscha gör vi då och då tillsammans.
Försökt komma på någon middag vi inte brukar ha men inte saker hemma till det och kommer ingenstanns närmaste dagarna :( 

Jag vill överraska honom med något. Vi har inte ekonomi eller möjlighet att åka iväg pga sjukskrivning och hund.

Anonym
Anonym
2016-01-03 22:42
#9

#7 Men bra förslag om de varit genomförbara! 👍

Upp till toppen
Annons: