Annons:
Etikettpsykisk-ohälsa
Läst 650 ggr
Anonym
Anonym
2016-04-27 20:09

(TW) Självskadebeteende

Hej!

TW!

Jag har skadat mig själv i ca 1 år nu, och det blir bara värre. För ca ett halvår sedan började jag smått att skära mig. Det blir värre hela tiden, skär såren blir fler och djupare, men det är det enda som får mig att glömma hur värdelös jag är och som påminner mig om att jag är vid liv. Har en ganska "död" känsla på insidan annars, men den försvinner lite när jag skär, ju mer och djupare, desto bättre mår jag.

Men jag är så trött på detta, jag mår dåligt om jag inte får skära mig. Klarade mig i ca en och en halv vecka, men idag var jag tvungen att skära lite, och det kändes så sjukt bra. Jag försöker verkligen ta mig ur det, men jag kan inte, för jag mår bara dåligt då.

Det är två personer som vet att jag skadar mig själv, men vågar inte be om hjälp.  Är så rädd att mina föräldrar ska få veta.

Annons:
Valkyrija
2016-04-28 11:04
#1

Hej kära du! Det låter verkligen inte bra detta. Om du fick välja helt själv, vad skulle du vilja göra? Vad tror du skulle hjälpa? Hade jag varit i dina skor så hade jag vänt mig till vårdcentralen. Kanske ungdomsmottagningen om du är lite yngre. Där får du prata med oerhört bra kuratorer och psykologer ♡

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: