Annons:
Etikettensamhet
Läst 1298 ggr
[mr_mac]
2016-05-10 21:19

Hjälp

någon där som orkar?

Annons:
Bill&Bull
2016-05-10 21:41
#1

Orkar vad?

||My Love For Animals Is Immortal||

Corgitok
2016-05-13 20:05
#2

Berätta för oss

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jess89
2016-05-30 14:55
#3

Här inne finns det alltid någon som lyssnar oavsett vad det gäller. Känn inte att du är en börda för någon. Alla behöver vi ha någon att prata med om jobbiga saker.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[mr_mac]
2016-06-12 07:58
#4

Ensamheten knäcker mig orkar ni lyssna?

[Rhonda]
2016-06-12 09:57
#5

#4 Alltid

[mr_mac]
2016-06-12 10:06
#6

hatar att vara ensam att vara singel är för blygg för att kommunicera med tjejer tycker de är svårt är så rädd för resultatet

Annons:
Agafia
2016-06-12 11:22
#7

En bekant till mig , en ung kille som jag lärde känna för något år sedan otroligt blyg , socialfobi . Han fick hjälp av att skaffa en hund , villkorslös kärlek som han säger . Via hunden så fick han en naturlig orsak att våga prata med andra hundägare ( tjejer ) nu har han gått vidare med bättre självkänsla till en liten teatergrupp där han trivs . Med det här vill jag säga , det är inte hopplöst . Det finns vägar ut ur ensamheten 😊

[Rhonda]
2016-06-12 11:38
#8

Mycket förnuftigt råd av Agafia #7.

Finns det någonting du tycker om att göra? Tex teater, dator, rollspel, fågelskådning. Det är ju en början.

Min dotter har uppmuntrat sin kille att gå på Mensaträffar efter att han hade tagit testet. 

Man träffar likasinnade.

kram

kim1980
2016-06-16 17:07
#9

Hej ! Är klurigt men hund är mycket bra. Gå i kurser med hunden så blir det naturligt. Om inte det så hitta dig själv vad du vill.. Själv vart rädd för massor vad andra tycker tänker å så. Men sen jag vände på hela så vart det lättare på den punkten.. perioder så sitter jag fast i en. Men försöker ordna upp det med. . Bara att vägen till målet i bland är väldigt dryg lång.. Gå i kurs ska jag göra för träffa likasinnade . När jag väll fot annat ämne rulla framåt. . Som jag anser det står stilla kommer ingen stans en. Men hoppas blir verktyg snart för den biten. . Det är bara en själv som förhindrar möjligheter oftast. . Som sagt finns alltid nån som förstår dig.. Alla orkar om folk vill..

vendelay
2016-06-16 21:19
#10

Du skriver att du är så blyg att du inte kan prata med tjejer, vilket jag tolkar som att det är ett problem som går ut över ditt vardagliga liv. Det finns hjälp av få! Det är jättejobbigt att söka hjälp men det är värt det. Det finns både samtalsterapi och medicin som motverkar social fobi. Det bästa är att helt enkelt bara ta tag i det även fast det känns omöjligt. Har du någon i din närhet du kan lita på? En vän, förälder, lärare, kollega…? Be dem om hjälp att ringa/besöka vårdcentralen. Du är inte ensam, även om det känns så just nu.

Annars håller jag med de andra. Bästa sättet att få vänner är att göra något du tycker är kul. Det spelar ingen roll om du gillar att spela dataspel eller vill gå en kurs i kreativt skrivande eller starta ett band eller volontärarbeta med marsvin - det finns något för alla och du kommer hitta likasinnade där. 

Lycka till 🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: