Annons:
Etikettpsykisk-ohälsa
Läst 3290 ggr
Elisiajohansson
2016-08-17 13:46

Antabus

Medveten om att detta inlägg kanske bli lite felplacerat, de är pga att jag behöver snabba svar så jag testar här oxå. Kan tas bort om de är helt olämpligt.

Shu, jag äter antabus & jag har tidigare kunnat dricka 3 dagar efter antabus utan reaktion. Testar lite smått att dricka nu  2 dagar efter. De säger att reaktionen brukar komma efter 5-15 min. De har gått 40 min och jag har druckit 2 cl sprit. Ingen reaktion. Hur mycket krävs de att man dricker för att man ska få reaktion (om man får de)? När vet man att de är lugnt att fortsätta?

Kommentarer om varför jag dricker med antabus osv undanbedes. Önskar endast svar på dessa frågor :)

Annons:
Honestyisdead
2016-08-17 13:53
#1

Sorry men du får ändå kommentar du inte vill ha. Du äter anta buss av en anledning. Så drick inte. Bara dumt!

[krutgubben]
2016-08-17 14:02
#2

Äter själv antabus och jag har testat för länge sedan att dricka med antabus i kroppen efter bara några dagar och det är ingen höjdare. Efter 4 starköl blev jag röd flammig på kroppen och i ansiktet med hjärtklappningar och svettningar, du ska veta att levern tar riktigt med stryk och i värsta fall kan man få hjärtinfarkt. Du kan lägga ner ditt drickande och ringa någon beroendemottagning istället eller en jourtelefon hos anonyma alkoholister. Lägg ner bara! Sen är det jävligt svårt att INTE skriva att det är bara dumt att dricka på antabus!

Elisiajohansson
2016-08-17 14:36
#3

Tack för svaren jag VÄNLIGT bad er att inte skriva. Jag vet allt de där och jag ska in på behandling. Men nu är fallet så att jag planerade att dricka idag pga en ROLIG anledning. Sen tog jag antabus av vana utan att tänka mig för att jag inte skulle ta den. Så nu är de ur världen. 

OM man får en reaktion av den, kan man vänta ut den och sen fortsätta dricka? hur länge brukar reaktionen isåfall kvarstanna, och när vet man att de är säkert att fortsätta?

[krutgubben]
2016-08-17 15:44
#4

När man ändå vill och tänker dricka alkohol trots man tar antabus så kommer du förhoppningsvis efter ditt tillfrisknande en dag att se hur sjuk du var/är av alkoholismen. Men det är BARA DU SJÄLV som kan göra något åt det och om du nu ska in på behandling så får du där dom "verktyg" du behöver för att få ett bra liv, du är ju bara 23 år och har hela ditt liv framför dig. Gör inte den resan som jag gjorde och var nära att dö i alkoholism för vägen tillbaks till ett friskt liv blir bara längre…..

Elisiajohansson
2016-08-17 16:00
#5

Jo sant. men är övertygad att jag klarar att dricka måttligt. Men fick reaktion nu så får vänta tills imon. Ska som sagt till behandlingshem och är motiverad, men de är en anledning till att jag vill dricka idag/imon. tror jag klarar det

[krutgubben]
2016-08-17 16:08
#6

Du kommer ändå få reaktioner om du skulle vänta tills i morgon med att dricka, för reaktioner kommer du att få det lovar jag dig. Men som sagt det är upp till dig! Nu tänker jag inte kommentera mer i detta, men det är dumt att lära sig av detta den hårda vägen när man blivit varnad.

Annons:
Elisiajohansson
2016-08-17 16:11
#7

Som jag skrev har jag druckit 3 dagar efter utan problem innan, så nej du kan inte säga att jag KOMMER få reaktion.

Maria
2016-09-29 13:37
#8

Vad håller du på med?

Du har två små barn vad jag förstått och du äter Antabus  och så "planerar" du att dricka för en rolig anlednings skull???

Hör du inte själv hur galet det låter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: