Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1098 ggr
Mixa20
11/8/16, 11:15 AM

Min sambo lågt Hb

Hej! Han har lågt blodvärde och haft så ett tag 31hb. Ska jag vara orolig? Eller rättare sagt jag är orolig. Han ska på lungröntgen. Vet bara inte när. Kan det bara vara att han har lågt hb och att det inte är fara?

Annons:
Sommarek
11/8/16, 11:20 AM
#1

Lågt Hb påverkar kroppens syreupptag, så bra är det inte. Sedan vad det beror på kan bara en undersökning säga; det kan vara så enkelt som järnbrist, men även ha andra orsaker. En man borde väl ligga på 130-170, så ring till vårdcentralen och be dom kolla upp det. Är det så lågt som du säger kan han behöva en transfusion.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
11/8/16, 12:35 PM
#2

Det låter osannolikt med ett så pass lågt Hb om han går upprätt och inte har blivit inlagd. 🤔

Hur som helst, kolla upp det, ta reda på värdet. Lycka till! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Honestyisdead
11/24/16, 3:35 PM
#3

Har han så lågt borde de ha gjort något direkt.

Tjeja
11/25/16, 12:09 PM
#4

31 i hb.. du måste ha missuppfattat siffran! Man överlever inte så lågt hb i normala fall. Och de som överlever med ovanligt lågt hb har haft lågt under en väldigt lång tid för att kroppen ska ha hunnit kompensera bristen.

Fråga igen och ta reda på vad det är för siffra han har egentligen. För hade han verkligen haft så lågt (utan att provet blivit fel och visat fel) hade han hamnat på intensiven direkt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

unbreakable8
1/25/17, 3:05 PM
#5

31 i HB?    Vet du att gränsen för blodtransfusion går vid 60 Hb? Jag har själv varit så lågt en gång i mitt liv efter förlossning… så 31 måste vara en fel siffra.  Män bör ha runt 130 och kvinnor lite högre för att vara normalt.

unbreakable8
1/25/17, 3:07 PM
#6

Varför ska han ta lungröntgen?  Lågt Hb beror på blodbrist.  Har han inre blödningar i form av t ex magsår? Hur gammal är han?

Annons:
Honestyisdead
5/24/17, 9:49 AM
#7

Puttar upp eftersom ts fortfarande inte har svarat.

Tjeja
5/26/17, 12:48 PM
#8

Puttar igen! 

Mixa 20 är du kvar, hur har det gått?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
5/26/17, 1:08 PM
#9

Hon var aktiv för en timme sedan.  Så kvar är hon. Märkligt att hon inte svarar.

Upp till toppen
Annons: