Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 817 ggr
[XXonlyxx]
7/1/17, 11:20 AM

Förlåtelse

Hejsan, jag behöver verkligen råd. Jag är i ett förhållande med världens underbaraste. Men. Det har hänt en sak som jag orskade. Det var så att en kille försökte ragga på mig, han visste om att jag redan var i ett förhållande. Men allt slutade med en kyss, jag vet att jag själv skulle ta ansvar till min egna handling. Men helt seriöst så vet jag inte alls vad jag tänkte. Jag har inte berättat något för honom för jag står inte ut med tanken att förlora honom. Otrohet som otrohet det finns liksom inga ursäkter, men jag vill verkligen inte förlora killen i mitt liv.. Vad / hur ska jag göra för att förlåta mig själv och gå vidare??? Tacksam för all svar // ångestfull själ.

Annons:
Honestyisdead
7/1/17, 11:26 AM
#1

Du måste ju berätta så din partner själv får bestämma huruvida han vill fortsätta och förlåta eller inte. Det är inte ditt väl att göra åt honom. Ett förhållande måste baseras på ärlighet.

Men säg inte att han raggade på dig. Det är inte relevant eftersom du kysste honom och det är DU som är i ett förhållande.

NiklasTyreso
8/20/17, 9:35 PM
#2

Håller med om att ärlighet ska vara grunden i relationen, men jag tycker TS behöver öva sig och förbereda sig för hur hon ska agera nästa gång någon stöter på henne. Då är lättare för TS att inte agera impulsivt utan så som hon eg ärligt vill bete sig i framtiden. Det är viktigare att lära av sina misstag och lära sig sätta gränser, än att berätta allt för partnern. Bygg istället den positiva gemenskapen med killen än att skapa onödig svartsjuka.

Honestyisdead
8/21/17, 1:36 PM
#3

Onödig svartsjuka. 

Det skriver man om man själv gjort det och inte tog konsekvenserna.

Elias2003
10/19/17, 12:28 AM
#4

du borde berätta till din pojkvän/flickvän/hustru/man om det som hände, om du håller det hemligt kanske det kommer tillbaks senare och gör större skada än om du hade sakt det nu

Upp till toppen
Annons: