Annons:
Etikettdepression
Läst 948 ggr
Elias___
7/22/17, 1:20 AM

Jag behöver någon att prata med

Hej, jag är 13 år och jag behöver nån att prata med, om jag går till en psykolog säger dom som alla andra säger ”du borde nog prata med dina föräldrar” men det är problemet, jag vill ta livet av mig för jag orkar inte med av det som jag har hemma, jag vill bara dö, jag vill ha det lugnt.. ensamt.. tomt.. ingen vill ha kvar mig sä varför borde jag inte bara försvinna. Ingen gillar mig, så hejdå, jag tar helst inte emot svar ”skaffa hjälp” jag behöver någon VANLIG människa att örata med. Inte en jävla doktor eller en psykolog av nån sort

Annons:
[Wijnja]
7/22/17, 5:39 AM
#1

Jag finns om du vill prata

Aleya
7/22/17, 7:34 AM
#2

Varför tror du att en psykolog skulle säga så? Har du ens varit till en? En vanlig person kan inte hjälpa dig som en psykolog eller dylikt kan. Mår du dåligt så ta tag i problemen och sök hjälp. Du tjänar på det senare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elias___
7/23/17, 12:19 AM
#3

1: tack för att någon kan förstå o klickar och bryr sig om vad som händer 2: ja, jag har varit hos en psykolog, han sa ”har du pratat med dina föräldrar om det, för jag tycker att du skulle göra det. Det är lite vikitigt att du ska göra det” Hejdå

Aleya
7/23/17, 12:23 AM
#4

#4 mår man dåligt så är det ju viktigt att dom i ens närhet är medvetna om det så dom kan stötta. Så jag tror kanske det var det psykologen menade. Så att dom vet och du inte går och bär det själv. Det finns ingen annan i din närhet du kan ha som stöttepelare som är vuxen, om du nu inte vill prata med dina föräldrar. För att prata med okända via internet när du är ung och mår dåligt är inget jag rekommenderar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elias___
7/23/17, 1:17 AM
#5

Jag gör det för detta är sista tjansen jag ger för om någon bryr sig, för efter skolan går jag ut ur mitt förster o sitter på taket en stund, jag står nära kanten o kollsr ut. Ingen brydde sig dom som gick förbi

Aleya
7/23/17, 10:20 AM
#6

https://www.bris.se/for-barn-och-unga/just-nu/ Jag föreslår att du på valfritt sätt tar kontakt med bris för att få stöd och hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Jess89
7/23/17, 5:03 PM
#7

Det finns alltid folk som vill ha dig kvar i livet än om du har svårt att tro det. Finns det ingen släkting du skulle kunna vända dig till? Någon du känner att du litar på. Det brukar alltid vara svårt att släppa in någon i sina problem. Minns själv hur det var, men jag tror att du kommer vara tacksam över att fått någon samtalshjälp vem det än är. Du måste bara våga ta steget och låta någon hjälpa dig. Kanske kuratorn på skolan kan fungera?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: