Annons:
Etikettpositivt
Läst 3822 ggr
Jess89
2015-05-11 13:53

Positivt

Här delar vi med oss av allt vi upplever är positivt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Valkyrija
2015-05-11 14:01
#1

Djur & natur gör mig så himla glad.. Få saker förgyller min vardag som mina djur och att vara ute bland träden, blommorna och att lägga mig i gräset och bara stirra upp i himlen. Spiritualismen har också räddat mig på något sätt… Att vara kreativ också, det får mig verkligen att fly vardagen en stund och bara må bra 🙂

Vänligen, sajtvärden Taralii ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jess89
2015-05-11 17:18
#2

Idag gick körlektionen kanon bra.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Torpedtass]
2015-05-11 23:26
#3

Det har regnat idag, positivt för min del. 😃

Jess89
2015-05-13 20:59
#4

Känns skönt att vara ledig i några dagar

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Valkyrija
2015-05-13 22:58
#5

Jag har spelat Skyrim i princip hela dagen(13-21). Har flytt in i Skyrims värld och varit en häftig krigartjej men när man inser att man slösat bort hela dagen känns det inte riktigt lika bra, haha. Men fortfarande… Att spela gör mig glad!

Vänilgen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Torpedtass]
2015-05-13 23:52
#6

Även jag har spelat.

Jag har spelat Howrse nästan hela dagen, inte direkt samma sorts action dock. Hade gärna spelat Assassins Creed istället men orka inte ta fram stora laptopen.

Annons:
IaAbrg
2015-05-14 00:43
#7

Jag har fått kontakt med en jättetrevlig tjej på den ort jag bor, som jag ska träffa för en fika. Så himla kul!!  De flesta av mina vänner bor långt bort och jag saknar folk att umgås med här där jag bor nu.
Glad glad! :-)

Valkyrija
2015-05-14 00:55
#8

#6 vad roligt! Testade på Horwrse för några år sedan men jag fattade ingenting så jag gav upp, haha.

#7 Men åh vad härligt! Tänk om man kunde haft samma tur på den fronten 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Torpedtass]
2015-05-14 00:58
#9

#8 Hehe, jag har hållit på av och till sen 2007 så jag är insnöad.😃

Valkyrija
2015-05-14 01:13
#10

Oj jisses! 😂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

IaAbrg
2015-05-14 02:01
#11

Alyssa - jag har fått vada genom en maaassa… ja skit, rent ut sagt, för vi hittade varandra på Badoo som ju mest är för dejting (med tanke på de mess jag fått där var det en snäll tolkning, ouff), men just när jag tänkte att nej, det här går inte, så dök hon upp. EN till människa som faktiskt letar vänskap och inget mer! 

Det ÄR skitsvårt att hitta nya vänner. Mer så ju äldre man blir, känns det som men jag kan ju ha fel där. Jag är bara 44 men mina barn är vuxna. De flesta omkring mig har små barn och har inte samma tid för annat än just familjelivet.

Jag är såå glad! Hoppas att känslan är densamma när vi ses irl, för online sa det bara pang direkt, vi har hunnit chatta en del och det känns som vi kommer att ha himla kul ihop. :-)

Jess89
2015-05-14 11:51
#12

#7 Vad skojigt att du hittat nya kontakter. Håller tummarna för att vänskapen består. 

Ingen av er som fastnat för minecraft?🙂 Himla kul om man har någon att spela med.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
2015-05-14 15:49
#13

Jag spelar ingenting öht. Det skulle sno tid från annat, jag måste prioritera. 😃
Däremot sitter jag ofta och ser på när mina söner spelar (hu nu känner jag mig nästan lite gammal haha) medan jag grejar med annat. Blivit liite sugen på Assassin's Creed, men som sagt, det var det där med att prioritera….

Annons:
Jess89
2015-05-14 16:15
#14

#13 Vi prioriterar olika, så är det bara. 🙂Ibland är det bra att inte spela då man hinner göra så mycket annat. Vad prioriterar du istället?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
2015-05-14 17:24
#15

#14 Jag stickar, syr, fotograferar, tränar min hund, håller på med geocaching…allt möjligt. :-)

Jess89
2015-05-14 18:44
#16

#15 Låter som vettiga saker och prioritera. Fota är alltid roligt, är det något speciellt du fotar? Vad är det för hundras du har?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
2015-05-14 19:19
#17

#16 Jag älskar att fota människor. Inte så mycket arrangerade porträttbilder utan mer spontana vardagdbilder. Och gatufoto. Och naturen. :-)

Jag har en working kelpie-hane på 2 1/2 år. Tanken var att träna agility med honom men jag fick en skada på ryggen som i nuläget gör det omöjligt. Men vi tränar lite lydnad och en massa tricks. :-)

[Torpedtass]
2015-05-14 19:45
#18

Tror på ett ungefär vad jag skulle vilja jobba med om jag någonsin kommer kunna jobba igen, känns som en lättnad.

Jess89
2015-05-15 12:26
#19

#17 Låter riktigt skojigt! Natur är så mycket att fota då man även får vara ute och njuta av den live.

Lydnad och tricks duger fint det med om man inte har andra möjligheter. Kommer du någonsin bli bra i ryggen? Har du haft hunden sedan den var valp? Är det din första hund?
Ofta kan det räcka med att bara komma ut på en promenad för att komma på andra tankar. Hade jag haft mer tid och pengar hade jag gärna haft djur. 

#18 Vad är det du vill arbeta med om du skulle kunna i framtiden?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Torpedtass]
2015-05-15 15:09
#20

#19 Förskolelärare eller dagmamma, tar emot lite då det inte direkt är ett yrke som går i hand med mig själsmässigt men jag kan inte bli Vakt på häkte/anstalt eller Securitas väktare som är det jag vill hålla på med pga mina sjukdomar.

Såvida jag inte hittar annat som passar in på mig betydligt bättre och som funkar med mina sjukdomar. Har ingen att bolla yrken med så jag är rätt "lost" på den fronten, min man säger jag ska ta det jag gillar… jaha?!🤐😛

Annons:
Jess89
2015-05-15 17:34
#21

#20 Tycker jag låter som jättebra val av yrken. Men du tycker om barn? Man ska aldrig säga aldrig saker kan alltid ändras. Så ge inte upp dina drömmar! 🙂

En studievägledare kan nog ge dig en del tips och idéer angående yrken. Mycket går även att läsa om på nätet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Valkyrija
2015-05-15 23:33
#22

Underbart att jobba med barn! Det skulle jag själv vilja göra även om jag inte har någon erfarenhet alls av barn. De är ju så söta och gulliga(ibland 😉😉)

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

IaAbrg
2015-05-16 14:56
#23

#19 

Jag vet inte om min rygg kommer att bli bättre. Jag ska träffa ortopedkirurg snart för bedömning om ev. steloperation. Jag har opererat bort ett stort diskbråck och kotorna som nu inte längre har en disk ("kudden") mellan sig, skaver mot varandra och är slitna. Det är det som orsakar smärtan.

Den här hunden tog jag över för ett halvår sedan. Det är ju en vallhundsras, men han var inte skarp nog för vallandet, så då tog jag över honom. :-)
Det är min fjärde hund, men min första av den här rasen. Tidigare har jag haft labbar.

Hunden är vad som gör att jag orkar, och tack vare honom kommer jag ut och rör på mig. Jag är väldigt begränsad i vad jag klarar av pga ryggen, men att gå funkar tack och lov bra. Dom flesta dagar går vi runt en mil sammanlagt. :-)

Jess89
2015-05-16 15:33
#24

#23 Håller alla tummar och tår för att det blir positiva nyheter hos ortopeden.

Kanon bra att du har en fyrbent vän som tvingar ut dig på promenader. Djur är för underbara. Skönt att det i alla fall fungerar och vara ute och gå med din fyrbenta vän. 🙂 Tycker du att det fungerar bra att träna honom? Vallhundar tycker jag är väldigt fina. Har inte träffat många men de är väldigt fina och duktiga (om man tränar dem). Har du fler djur?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
2015-05-16 16:00
#25

#24

Ja vi får se hur det blir. :-) Även om man stelopererar är det ingen garanti att det blir bättre, så det är inte alldeles enkelt det där. Jag hoppas i alla fall få hjälp med at hitta jobb alt utbilda mig till något jag klarar att jobba med. Inte alldeles enkelt, men jag är envis så… Sjukpensionär har nämnts, men neeej, det får allt vara absolut sista utvägen. Jag är för aktiv som människa, jag vill jobba och hålla igång och träffa folk osv.

Ja han är otroligt lättlärd. Det är fördelen med vallhundar - de är otroligt intelligenta. Min kille är helt perfekt: lugn soffpotatis inne, full fart ute. :-)
Jag tränar mycket med klicker, det funkar kanon och han älskar att lära sig nya saker. Han kan pussas på kommando, plocka upp saker och lägga i en låda tex, allt möjligt sånt. Små "onödiga" saker, men som ger mental stimulering och är kul att träna in. Senaste jag lärt honom är att slicka sig om munnen när man säger mums. 😃
Nästa utmaning blir att få honom att nicka när jag frågar "eller hur?".

Jag har tre katter också.

Jess89
2015-05-16 16:27
#26

#25 Du låter verkligen som en envis människa. Det gillar jag. 🙂 Du kommer långt med den envisheten. Ge inte upp och slit inte ut dig lagom är alltid bäst, som vi svenskar brukar säga.

Låter som att jag skulle behöva lite av din energi. 🙂Låter som en kanon duktig och mysig hund du har skaffat dig. Hundar verkar roligt om man har tid för dem.
Haha sitter och funderar över hur man har tid för alla djuren. Fast o andra sidan kissarna klarar sig bra själv. Får de gå ute eller är det innekatter? Kattintresserad som jag är undrar jag om det är raskatter?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
2015-05-16 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#26 Jo envis är jag. På gott och ont. 😃

Katterna får gå ute. De är ute mest hela dagarna så här års. Kommer in och äter och sover en stund och tar sig lite gos, sen vill de ut igen. De är vanliga bondkatter alla tre. En röd, en vit och en vit med brunsvarta fläckar. :-)

Hunden kräver ju mer tid, men han är med mig nästan överallt. Han är väldigt enkel att ha med överallt. Inga problem att åka buss eller tåg heller.
Friluftsliv är ju mitt största intresse, så för mig passar det fint att ha hund. :-)
Och jag älskar att träna hundar.

Annons:
Jess89
2015-05-26 11:20
#28

#27 Vilken fin vovve. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
2016-01-29 16:05
#29

Efter ett år på Linköpings universitet har jag insett att det inte var ett så tokigt val, trots allt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Adirfen
2016-02-17 10:32
#30

Börjar äntligen bli frisk efter en vecka som sjuk :)

Lame
2016-03-16 22:10
#31

En person som jag aldrig trodde brydde sig om mig sade att hen förstod min situation i allmänt och att hen skulle hjälpa mig från att bli utfryst. Det gjorde mig glad.

if it's meant to be
it will be


Jess89
2016-03-21 15:38
#32

Att det vräker ner regn gör mig inte det minsta. Istället känns det bara mysigt och perfekt för att sitta inne och perfekt för att få saker gjorda inne.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Fridaaaa
2016-03-22 20:30
#33

Mina djur och min sambo! :) 
Så glad att jag har dem <3
Och min familj <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
2016-05-04 15:01
#34

En strålande dag helt enkelt. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
2016-06-22 10:11
#35

Än så länge känns dagen väldigt bra och är tacksam över att turen äntligen börjar vända. Dessutom skadar det aldrig att få mer erfarenhet från intervjuer. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Soligajag1
2016-07-09 19:48
#36

Hejsan ! 

Jag kan säga såhär , jag är en positiv människa . Jag ser något positivt i det mesta. 

I morse va det en underbar morgon med sol och kaffekoppen i handen gick jag ut samtidigt som jag   njöt av min bok . Underbara liv. 🙂

HH 🙂

Jess89
2016-07-11 16:37
#37

Känns skönt att vara hemma efter en händelserik helg på landet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Corgitok
2016-07-26 20:02
#38

brukar vara den positivaste men nu är allt påväg att förstöras för mig.. det positiva är dock att jag inte bryter ihop och jag lever i en bubbla där jag på ett sätt tror att allt blir bra

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jess89
2016-09-17 16:23
#39

I torsdags kom jag äntligen iväg till frisören.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

RödPanda
2016-10-10 20:24
#40

Såhär en stund på kvällen mår jag bra. Ett litet andningshål.

Soligajag1
2016-10-11 05:31
#41

#39 Åhh, , så skönt o få gå till frissan , ,  o bli ompysslad! 🙂 

Jag mår så gott när mina gäster tycker om mina bullar , , tycker att jag ska vara med i programmet "Sverige bakar" 🙂 

HH 🙂

Annons:
Jess89
2016-10-11 17:49
#42

På tala om bullar. Har faktiskt tagit tag i att baka som jag tänkt på i några dagar. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Soligajag1
2016-10-12 06:23
#43

#42   Härligt Jess89 , , tog du inget foto på dina bullar ? Skulle va skoj o se dem.

Kram Kram 🙂 

Idag blir det bakning, , som vanligt , bullar! 🙂

HH 🙂

Jess89
2016-10-13 18:12
#44

#43 Det blev inga direkta konstverk, så någon bild finns inte. Hittade tyvärr inte receptet jag tidigare gått efter. Huvudsaken är ju att de i alla fall gick att äta. 🙂

Vad bakar du för bullar?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Soligajag1
2016-10-16 19:00
#45

#44  Va bra att dem gick att att äta 🙂 

Kan ju säga att jag bakar runt en 40-50 bullar varje dag på jobbet , Måndag -Fredag , Lördag / varannan .  och dem går åt allihopa. 

Dessa bullar bakade jag hemma, brukade baka till  mamma ( hon har gått bort nu) för 2 månader sen) bakar till pappa som bor på Ålderdomshem. Där bodde mamma med.  Receptet är på ca 40 st. :

Kanel/ Vaniljbullar :

1 L Röd Mjölk 

1 röd jäst , 2 dl socker, 2-3 tsk kardemumma, lite salt ( bullarna jäser bättre av det) , 1 ägg,300 gram margarin + ca 200 gram till utbakning,   ca 2 kg vetemjöl ( jag känner med händerna när j ag har i vetemjölet , därför svårt med mängden, 1,8 kg brukar det stå på vetemjölspåsen) 

Smält margarinet , låt det svalna. Värm mjölken till fingervarmt , ca 37 grader , smula ner jästen i en bunke, ha på salt, häll i mjölken , ha i socker , ägget o kardemumma, vispa . ha i vetemjö och margarinet om vartannat , arbeta med ena handen och vrid bunken medan ni har i vetemjöl o margarin. Degen ska bli lite lös, inte för mycket vetemjöl, då blir bullarna hårda , arbeta med degen så lite som möjligt. Lägg på en handduk.

Låt den jäsa 40 min. Sedan tar ni upp degen på bänken , jag lägger på lite mjöl på bänken ifall degen är lös, , men lite lite mjöl, , kavlar ut degen , har på margarin eller smör med en slickepott , strör på socker på hela degen,

HH 🙂

RödPanda
2016-10-27 19:58
#46

Det är en skön och positiv känsla att ha bestämt mig. På riktigt den här gången!

Corgitok
2016-11-02 15:07
#47

Har lov! SKÖNT!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jess89
2019-08-17 07:29
#48

Jag börjar bli bättre. Håller tummarna för att även magen lugnar ner sig efter andra sjukhusvistelsen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-17 07:36
#49

Idag får jag besök av en vän som jag inte sett på länge

Stolt ägare till fem La permer

Jess89
2019-08-18 20:09
#50

Min hälsa fortsätter att gå åt rätt håll.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Farwuq
2019-08-20 08:14
#51

🤗 👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MonicaLagerquist
2019-08-20 08:15
#52

Nu har skolorna börjat då kan vi åka till Äppelviksgrund och bada.

Stolt ägare till fem La permer

Jess89
2019-08-20 08:21
#53

Börjat ta tag i jobbsökandet igen

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MonicaLagerquist
2020-01-30 11:10
#54

Lyckats fylla i en blankett utan att få allt för mycket ångest.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2020-07-19 20:17
#55

Igår lördag när vi kom ner för att ta ut svärmor på en promenad så var hon inte hemma. Hon en personal och en boende till var ute och plockade körsbär. Det är så härligt att personalen även på helgerna tar dig tid att ta med de boende ut.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Jess89
2021-04-14 09:51
#56

Äntligen ljusare ute :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MonicaLagerquist
2022-08-31 16:16
#57

Nu är det på rull med vår hemasittera.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: