Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1271 ggr
Jess89
5/16/15, 1:39 PM

Era måbra tips

Vad är era bästa må bra tips?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Valkyrija
5/16/15, 1:42 PM
#1

Mitt bästa må-bra-tips är att göra saker man tycker om och skita i alla måsten för en stund. Måla, sjung, skapa, skriv, träna.. Vad än man mår bra utav.

Meditation är också ett supertips! Man känner sig som en helt ny människa efteråt😊

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jess89
5/16/15, 2:10 PM
#2

#1 Bra tips!

Mina bästa tips

Motion: Här är inte det viktigaste att ni kör ett tungt pass på gymmet, utan att ni rör på er. Ofta kan det räcka med en promenad i skogen.

Be om hjälp: En människa klarar inte hur mycket som helst så våga ta hjälp. 

Ta en paus: Ibland är det bra att stanna upp och inte alltid köra på med allt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
5/16/15, 2:59 PM
#3

Skogen/naturen! Ja om man trivs där, förstås. ;-)

För mig är det så att oavsett hur jag mår när jag går ut så mår jag eoner bättre efter bara en stund i skogen. Och är jag glad så blir jag ännu gladare, osv.

Att ta med en termos med kaffe och så hitta en fin plats och slå sig ner på. Lyssna på naturens ljud, känna dofterna… Finns inget bättre, och gratis är det också.

Ptorparn
5/16/15, 10:04 PM
#4

För att må bra . Våga känna sej nöjd med det man gjort ta djupa andetag o slappna av några minuter . Se långt framåt men gör många del mål så du orkar nå dit du önskar . Det är lätt att bli utbränd om man ska stressa ända till målet. Skogen .trädgård . djur och att bara våga vara sej själv man måste inte göra som alla andra .

IaAbrg
5/16/15, 10:44 PM
#5

#4 Håller med!

Och träna på att vara närvarande bara just precis här och nu. Kan vara jättesvårt i början, men med träning går det. Och ger så mycket ny energi!

[Torpedtass]
5/16/15, 11:28 PM
#6

Sommartid slänger jag av mig skorna och går barfota i skogen och när jag är fri från befolkningen tar jag fram gitarren och spelar eller också sitter jag och skriver på mina böcker, allt som ofta får jag något vilt djur som sällskap eller så följer min hund med mig.

Vintertid går jag i ide och då är det, dämpat ljus och schäslongen i vardagsrummet med penna i handen som gäller.

Annons:
[Älskamig]
8/13/15, 1:53 PM
#7

Skriva dagbok, gå ut i naturen (oftast i lugna områden, nära vatten och skog :)), prata med någon om sina problem, lyssna på musik, dansa till glad musik, ta ansiktsmask och "pyssla om sig själv lite extra", baka och umgås med nära & kära!

Upp till toppen
Annons: