Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1847 ggr
[mr_mac]
5/19/15, 10:30 PM

Borde inte gått med här heller!

Känner mig inte hemma i någon grupp här på iFokus! Skall jag pga detta behöva gå ur helt? Leva ensam och må halvkass hela mitt liv? börjar tappa greppet här! Känner minut för minut hur jag bränner mina broar var och hur jag än gör. börjar undra om allt hopp för mig är som bortblåst…eller så är de som jag alltid sagt man skall se bra ut och må bra och vara framåt osv för då har man folk omkring folk som bryr sig..känns som jag förlorat alla dessa..är nog ej värd bättre:(

Annons:
Fridaaaa
5/19/15, 10:31 PM
#1

Självklart är du välkommen på iFokus! Känn inte så. Hur kommer det sig att du känner så?

Här på iFokus, och bland annat i denna gruppen, kan man få mycket stöd, respons, hjälp mm ja det man eftersöker 🙂

FInns hopp för alla, ge inte upp!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
5/19/15, 10:35 PM
#2

Har ingen omkring mig..inga vänner..har aldrig haft..har aldrig varit vacker snygg rik eller haft något som krävs för att få några..hade en vän..tror hon lämnade mig för jag var för deppig..sen har allt bara varit som en mörk tunnel utan slut för mig..känner mig alltid i väggen..jag tillhör nog kategorin som skall ha de så här..en klassisk duff..och nu inte ens de..har bara mig själv..

Valkyrija
5/19/15, 10:36 PM
#3

Jag känner otroligt mycket igen mig i det du skriver. Känslorna inom en när det känns som att allt man bara gör bli fel och man lika gärna kan försvinna från jorden yta men vet du vad? Du gick med här av en anledning, ellerhur? Du ÄR här av en anledning. Du får skriva här, du får berätta om dina känslor… Vi hjälps alla åt så gott vi kan! Hoppet är verkligen inte bortblåst. Tänk vilka möjligheter du har. Du har en hel värld att utforska. I världen finns över 7 miljarder människor. Jag lovar dig att det finns hur många människor som helst som skulle tycka jättemycket om dig om de bara fick lära känna dig! 😉
Hitta en ny hobby kanske? Gå en kurs? Där finns det ju folk med samma intresse som dig så då är det ju svårt att inte skaffa sig vänner och bekanta 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

VildaVittra
5/19/15, 10:36 PM
#4

Vad är du intresserad av? Kanske vi kan hitta en sajt här på iFokus där du hittar likasinnade? 

Och nej, allt hopp är aldrig bortblåst, och nej igen, en människas värde har absolut ingenting med deras utseende eller mående att göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Aleya
5/19/15, 10:40 PM
#5

Du verkar ju otroligt nere, har du sökt hjälp för det i första hand?

Vad gillar du att göra irl och vad har du för intressen online(spel eller dylikt)

När jag blir deppig så ringer jag en kompis(hon bor i ett annat land) och så babblar vi.
Vi pratar ju även då vi är glada, men poängen är att hitta en vän, kanske irl eller online.
Kanske någon med samma intresse.

Det är mitt tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[mr_mac]
5/19/15, 10:49 PM
#6

#3 jag är enormt ärlig för ärlig..jag gick med här då jag förstod att den föra gruppen jag var med i vart jag ej välkommen i. Känns som jag är vägen även här. om jag blir blockad här så får jag leva med de..det är nog ej mera än rätt.

#4 Jag gillar datorer,musik,telefoner, gillar baka allt materiellt online spel funkar aldrig för mig..har aldrig gjort pga ett handikapp. 

#5

Nej jag har inte sökt hjälp och kommer ej att göra detta heller. Då detta mående inte är alltid utan bara delvis. jag vill tro att jag är stark. Gillar baka sitta vid datorn lyssna musik kolla film kompisar det har jag inga så ingen att ringa eller prata med. pga mitt handikapp så har folk svårt att ta mig på allvar och det är nog et största skället att jag faktiskt inte har något av värde i mitt liv just nu.

Annons:
Valkyrija
5/19/15, 10:54 PM
#7

Du behöver inte oroa dig för att bli blockad här ifrån. Jag kastar inte ut någon så länge hen inte är elak 🙂 Det är fritt fram att skriva av sig här!

Jag rekommenderar dig ändå att söka dig till en psykolog. Jag själv går hos en och det känns så otroligt bra. Det faktum att du blir deprimerad i perioder är skäl nog så gå till din vårdcentral och kika med psykologerna där. Det hjälper faktiskt otroligt mycket att få prata av sig med någon som bollar idéer med en ! 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[mr_mac]
5/19/15, 10:58 PM
#8

Vet inte vad jag skall säga #7 

blir deppig av bara tanken..

Valkyrija
5/19/15, 11:02 PM
#9

Bli inte det! Testa vetja. Du förlorar ingenting på det det lovar jag dig 🙂

Kolla på denna video så lovar jag att du blir på bättre humör! haha 😂
https://www.youtube.com/watch?v=aqlS0qx52Wc

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

VildaVittra
5/19/15, 11:04 PM
#10

#6 Har du sett att det finns en ifokussida som heter bakverk? Varför inte fråga sajtvärden om du får bli Medarbetarehttp://bakverk.ifokus.se/about?discussions-1

Man lär "känna" de andra i gruppen djupare när man samarbetar på sidorna. Och du kommer få många som dreglar över bilderna du lägger in på det du bakar. Två egenskaper som är väldigt attraktivt hos män är om de kan baka/laga god mat och har ett trädgårdsintresse, sånt gillar vi flickor. 🙂 Så häng inte upp dig på vad du ser i spegeln, det är verkligen inte allt. 

Styrka är inte att inte söka hjälp, styrka är när man känner sina svagheter. Vill du inte få "psykstämpeln" så kan du ringa diakonen i din församling och boka en tid hos denne istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[mr_mac]
5/19/15, 11:07 PM
#11

Fina tips från er alla men känns som jag får skylla mig själv..ingen annan har placerat mig i denna sitsen..allt är mitt fel.

Ravynsfair
5/19/15, 11:11 PM
#12

Hej mr_mac! 

Tyckte det var trevligt att se dig här, kul att du faktiskt tog dig tid att kika förbi. 
Du är absolut välkommen här och tycker absolut att du ska stanna! 🙂
Denna sajt är personligen en av mina favoriter, alltid varm och välkomnande känsla här. 
Inget är för löjligt eller dumt här, man får verkligen vara sig själv utan att vara rädd för att någon ska döma en. 
Vill du spy ur dig massor, ja, då får du självklart göra det. Vi finns här! 

Såg att du gillar att baka, vad bakar du helst? 
Jag älskar att baka och kan prata om det i evigheter! 
Imorgon ska jag t.ex ge mig på att baka flera sorters mördegskakor 😃
Inte så svårt men kroppen min tillåter inte något mer avancerat just nu.

Du nämner ditt handikapp men berättar inte vad det är. 
Vill du så får du gärna förklara vilka svårigheter du har, tycker att sådant är intressant samtidigt som det ger oss en lite större förståelse för dig. 🙂

Jag är, precis som Alyssa, en stor ordbajsare, fingrarna kör så det ryker. 
Känn ingen press till att behöva skriva samma mängd text som vi gör. 
Alla är vi olika! 

Har du inte kontakt med en psykolog så tycker jag att du gör rätt i att kontakta en, jag ska själv träffa en ny nästa onsdag. 
Spännande och läskigt på samma gång, men det blir nog bra! 
Kan ju inte bli värre än vad det redan är säg? 

Allt är inte ditt fel, ge bara inte upp, ta små steg och livet känns snart enklare! 
Vi är med dig allihopa! Kram! ❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[mr_mac]
5/19/15, 11:20 PM
#13

#12 

La up en bild på insta vad jag gjort idag..de var mer ett smågodis! johan86an heter jag på insta du kan alltid kolla bilden där…på torsdag planera jag göra hallon grottor fast istället för hallon så tänkte jag köra på choklad. Mitt handikapp är et det gör att jag skakar och rycker ofrivilligt. jag arbetar som kock/diskare..ja de blir lätt att tänka hur klarar han de..men jo konstigt nog måste jag klappa mig på axeln det går faktiskt toppen! Det är bra om man har massor skriva..ett bra sätt att släppa ut allt man bär inombord..jag försöker svara så fort det går..vill ej vara till en börda.. min dröm är att få tag i köksmaskin skall baka så mycket mera då jag ordnat en sådan..

Annons:
Ravynsfair
5/19/15, 11:34 PM
#14

Åh vad gott det lät med choklad! 
Du får testa dig fram och när du hittat på ett bra recept så får du återkomma till mig 😃

Jaha, är det hela kroppen som drabbas? 
Tänker direkt på parkinson, påminner lite om det kanske? En av mina närmsta vänner har det nämligen och jag har själv nervryckningar i fingrar och vissa fall hela händerna. 
(Har nerver som kommer i kläm när jag belastar händerna för länge)

Härligt att det går toppen för dig på jobbet, själv skulle jag aldrig klara av ett sådant arbete så ett stort eloge till dig! 😃

Svara i din takt, stressa inte!
Det är din tråd och du svarar i den takt du själv kan och vill.

Bakmaskin låter toppen, vill också ha en i framtiden, skulle underlätta enormt men de som är riktigt bra är riktigt fördjävla dyra! 😭

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[mr_mac]
5/19/15, 11:37 PM
#15

#14 vilka maskiner har du tittat på? Om det kommer recept så skriver jag det här om det går för sig..fast det blir nog inte förens nästa vecka. händer armar huvud.. nej skulle nog ej gemföra det med parkinssons faktiskt..såg en på tv som hade de och kände direkt att det ajg  har ej går att gemföra med de…

Jess89
5/20/15, 10:41 AM
#16

Hej mr_mac 

Vill börja med och hälsa dig varmt välkommen till Socialt stöd iFokus. Här  är alla välkomna. 

Baka är väldigt roligt om inte annat brukar det vara gott och äta. Vad tycker du är roligast att baka? Har du några goda recept att dela med dig av?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[mr_mac]
5/20/15, 4:53 PM
#17

#16

Får tacka för välkomnandet försöka ta åt mig lite. 

De roligaste jag vet att baka just för stunden är också de lättaste nämligen bullar av de flesta slag…har provat göra vete,ost och morot och de brukar bli toppen. I kak väg har jag nog inge favorit jag gillar utmaningen så alla nya recept är ju nice…

nui delade jag inte direkt med mig av nå recept men vill man hitta bra så finns tidningen hembakat både på sajt och på fb och där hittar jag mycket goa grejjor!

Jess89
5/20/15, 5:28 PM
#18

#17 Klart du ska ta åt dig. 🙂 Alla människor är bra som de är.

Bakar du ofta? Låter som att det bor en bagare i dig. Du har inte funderat i de vägarna?

Minns själv hur det gick när jag bakade bullar för första gången i gymnasiet. Jag gick nämligen hotell och restaurang och fick göra bullar i skolan. Bullarna blev bra men magen mådde mindre bra efter lite mycket deg. 

Något jag kan tycka är kul är att göra tårtor och små semlor. Gör du några egna tårtor? Bakar du för att det är kul eller för att det är gott att äta? Det kan visserligen vara både och.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[mr_mac]
5/20/15, 5:37 PM
#19

#18

Ser bakande som en hobby bjuder ofta på de jag bakar. Dock bara till kollegor men de är väll bra bara de! gjorde princess men köpte botten..kanske blir princess till nästa helg då jag skall fira att ett lån är betalt! Har alltid jobbat inom kök.men tror bageri är för stressigt med tanke på mitt handikapp. Köket klarar jag precis..men går väntar pengar nu så kan jag baka ännu mera hemma toppen..jag har drömmar iaf.

Jess89
5/20/15, 5:59 PM
#20

#19 Man ska ju hålla på med det man tycker är kul. Så låter jättebra att du sysslar med saker du tycker om.

Tycker du om att jobba i ett kök? Trivs du på arbetsplatsen?

Drömmar är bra och ha så fortsätt så. Det finns alltid vägar man kan gå om man vet vad man vill. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[mr_mac]
5/20/15, 6:43 PM
#21

#20

Har alltid jobbat med de..trivs super bra med de..fast mitt humör har blivit svängit på senaste tiden..pga en jobbig seperation

IaAbrg
5/20/15, 6:52 PM
#22

#21 När tillvaron svajar så är det bra "medicin" att dyka ner i nånting man tycker är roligt. Så är det för mig. 
Bakningen verkar vara superbra för dig. Det är ju också kreativt och skapande, och det tror jag alla mår bra av. :-)

[mr_mac]
5/20/15, 7:44 PM
#23

#22

Älskar baka de är underbart:)

IaAbrg
5/20/15, 9:15 PM
#24

Då ska du göra det så mycket du kan. :-)

Upp till toppen
Annons: