Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1151 ggr
Valkyrija
5/21/15, 4:20 PM

Webbsidor som inte följer PUL(personuppgiftslagen)

"Löne- och inkomstuppgifter
Bli medlem för en gratis och anonym inkomstkontroll, och se om du tjänar mer än Felicia.
Genomsnittlig årsinkomst för alla Felicia i Trollhättan är 39 389 kr och i Sverige 63 630 kr."

Någon mer än jag som tycker det är förjävligt att det finns sajter som publicerar all din information? Namn, personnummer inkl fyra sista, inkomst, om du är hos kronofogden, adress, telenr, civilstatus m.m.

Det finns sajter som visar all denna information för sina medlemmar och vem som helst kan bli medlem där. Det är dessutom helt gratis. Man kan heller inte välja att bli borttagen där ifrån då personuppgiftslagen inte gäller dessa sajter och enda sättet för dig att inte synas där är att ansöka om skyddad identitet på Skatteverket vilket du endast kan göra om du lever under konkreta och allvarliga hot.

Skriv under denna namninsamlig för att visa ditt missnöje!!

Vänligen, den förbannade och kränkta sajtvärden Alyssa 😂❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
RobinEH
5/21/15, 4:59 PM
#1

Förbannade grundlagar!

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Stallmima
5/21/15, 5:09 PM
#2

Vilken sida handlar det om?

Valkyrija
5/21/15, 5:22 PM
#3

merinfo.se är den sida jag skrivit om men det finns fler som bl a ratsit 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jess89
5/22/15, 2:38 PM
#4

Det är illa, men jag är inte förvånad över hur det är.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Stallmima
5/22/15, 4:00 PM
#5

Nu är det faktiskt så man kan gå in på skattemyndigheten, kronofogden och domstol och begära ut uppgifter om vilken person som helst (om det finns något)  det är allt offentligt. I dagens läge har det bara blivit lättare att sitta bakom en dator i stället för att åka runt till alla och plocka ut uppgifter. Det du inte får reda på är var personen arbetar (alltså vilket företag)

Upp till toppen
Annons: