Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1061 ggr
Jess89
5/22/15, 4:09 PM

Äntligen helg!

Äntligen är det helg och ledigt (för de flesta). Vad har du för planer för helgen?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
IaAbrg
5/22/15, 4:13 PM
#1

Jag är sjukskriven så egentligen är det ju ingen skillnad på dagarna, men visst blir det ändå en extra skön känsla när helgen kommer. :-)

Jag ska sticka massor och imorgon kväll blir det ESC-finalen tillsammans med min 18-åring, med lite tapas och sånt.

Och så hoppas jag på solsken, så att man kan sitta ute mycket. Alldeles gratis och så otroligt gött! :-)

Jess89
5/22/15, 4:16 PM
#2

#1 Vad stickar du för något? Stickade en del när jag var mindre. Men av någon anledning blev det aldrig vad jag hade tänkt mig. Tappade maskor hit och dit. Misstänker att du är duktigare på att sticka. 🙂

ESC-finalen med sällskap låter mysigt! 

Fint väder uppskattas alltid, håller tummarna för att du får det önskade vädret.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
5/22/15, 4:18 PM
#3

Själv har jag tänkt plugga psykologi. Tror många kommer ha en roligare helg än mig. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Fridaaaa
5/22/15, 5:34 PM
#4

Får se. Sambon jobbar stort sätt hela helgen. Ska gå en längre runda, fixa mycket med djuren, städa hade jag tänkt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
5/22/15, 5:52 PM
#5

Jag måste börja plugga. Det är två veckor kvar på kursen och "helt plötsligt" ska det skrivas 14 sidor 😉 

Jag hoppas på att kunna måla lite också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

IaAbrg
5/22/15, 5:54 PM
#6

#2  Just nu stickar jag på en kofta till mig själv och så ska jag börja på ett par sockor med döskallar på som en kompis önskat sig. :-)
Jag stickar så gott som varenda fri stund. Det är dels för nöjet i att kunna skapa saker med sina händer och dels så är det så avkopplande.

Plugga psykologi låter inte alls dumt faktiskt. :-)

Annons:
Jess89
5/22/15, 6:42 PM
#7

#6 Det lät intressant med döskallar, vill gärna se resultatet. 🙂 Virkar du med? 

Psykologi är intressant, men inte lika skoj när man måste lära sig en massa till en tenta. Har tenta på fredag och lika bra att börja plugga i tid.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

IaAbrg
5/22/15, 8:16 PM
#8

#7  Absolut, jag kan posta en bild när de är klara sen. :-)
Jag virkar litegrann, men det är inte lika roligt. :-)

Jag skulle gärna plugga psykologi jag med. Läste en del på Komvux för längesen och det var nog det roligaste jag gjort, näst efter japanska.

Jess89
5/22/15, 8:39 PM
#9

#8 Ser fram emot att se en bild på resultatet. 🙂

På Komvux var det intressant men lite annat på universitet. Läser inte bara psykologi utan beteendevetenskaplig grundkurs, där psykologi ingår. 🙂 Men psykologin har varit mest intressant hittills. Du kan alltid läsa psykologiböcker även att du inte studerar. Lite annat och läsa om det när man inte har tidspress. 

Du har inte funderat på att börja studera psykologi igen?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

kalltkaffe
5/22/15, 8:56 PM
#10

Helgen kommer att spenderas med pojkvännen (som vanligt när jag inte jobbar) vi har inga planer direkt. Får se vad vi hittar på för något :)

Jess89
5/22/15, 9:12 PM
#11

#10 Vad mysigt! Hoppas att ni kommer få en trevlig helg och hälsa från den du skriver med. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

kalltkaffe
5/22/15, 9:18 PM
#12

#11 Haha det ska jag göra! ;)

IaAbrg
5/22/15, 10:53 PM
#13

#5  Hehe, känner igen det där från när jag pluggade. 😃

Annons:
IaAbrg
5/22/15, 10:56 PM
#14

#9  Jo jag är väldigt sugen på att plugga just sånt som du håller på med, men just nu finns inte orken. Jag har fullt upp med att anpassa mig till en annan sorts liv (till stora delar, inte i allt) nu med ryggskada. Allt jag vill just nu är att hitta ett jobb som kan funka, för jag är inte skapt för att gå hemma hela dagarna. Men sen kanske! :-)

Läser en hel del böcker i ämnet, japp. Varvar mellan deckare, Game of Thrones och psykologi.

IaAbrg
5/22/15, 10:57 PM
#15

#10 Kan vara skönt med oplanerad helg, man är fri att göra vad som faller en in. :-)

kalltkaffe
5/22/15, 11:06 PM
#16

#15 ja men precis, sen har jag svårt för att planera för mycket i förväg. Blir bara besviken på mig själv om jag inte orkar. Så enklast för mig är att vara rätt spontan :)

IaAbrg
5/23/15, 1:40 AM
#17

#16  Låter väldigt klokt! :-)

Ptorparn
5/23/15, 7:46 AM
#18

Som lantbrukare , torpare , djurägare så är de flesta dagar lika men ändå knappt aldrig lika :-) . När man har djur … de har egna viljor så det kan dyka upp både bra och dåliga händelser helt plötsligt och odlar man så kan det vara vädret som bestämmer och har man maskiner så kan det vara något som går sönder helt plötsligt . Detta är livets spänning  och utmaning man vet aldrig vad som kan hända :-) .Må väl och ha en bra dag på er alla medmänniskor

IaAbrg
5/23/15, 10:04 AM
#19

#18  Jag har lite erfarenhet av sånt liv så jag vet precis. :-)

Vad har du för djur?

Ptorparn
5/23/15, 10:20 AM
#20

Kor, kvigor, tjurar, får, ardenner hästar ,höns ,hund katter . Korna , fåren o hönsen är gammaldags lantraser genbanks anslutna .

Annons:
IaAbrg
5/23/15, 10:29 AM
#21

#20  Hoppla, full rulle med andra ord! :-)

Höns drömmer jag om att ha en dag, men det kräver ju att man bor på annat vis än i lägenhet/radhus. 😃 

Vad har du för får? Eftersom jag är stick-/ull-nörd så blir jag förstås nyfiken.

Ptorparn
5/23/15, 12:13 PM
#22

Renrasig finulls  får perioder ca 80 st innan lamm går till slakt

IaAbrg
5/23/15, 12:17 PM
#23

Åh! Finfin ull, det!!

Upp till toppen
Annons: