Annons:
Etikettforumslekar
Läst 1101 ggr
Valkyrija
2015-05-24 21:17

Berättelsen fortsätter ... #1

Tänkte dra igång en ny lek som går ut på att vi ska skriva en liten berättelse tillsammans ! 😂

Jag börjar berättelsen och sedan så kommer nästa och fyller på med ca 1-6 meningar och så fortsätter man bara. Here we go ! **_Det är helt okej att ladda upp bilder som du anser beskriver känslan eller helt enkelt bara passar in till det du skriver.

- TÄNK DOCK PÅ att bilden måste vara din ELLER komma från en sajt som t ex. www.pixabay.com/sv där du får ladda ner och använda bilder gratis.** - TÄNK OCKSÅ PÅ att berättelsen läses av minderåriga samt folk som kan bli triggade av olika saker så håll berättelsen rumsren och den får heller inte bli allt för tragisk ! -_

Det är sent. Mörkret tynger ned rummet men hon kan inte somna. Tankarna bara snurrar i hennes huvud och hon vet inte vad hon ska ta sig till. Imorgon fyller hon 22 år och hon har bjudit in några vänner för att fira men.. Kommer någon att komma? Liv har bara några få ytliga vänner och det har hänt förut att de har "glömt bort" henne.

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Jess89
2015-05-25 10:28
#1

Timmarna går och Liv ligger fortfarande klarvaken vid 3. Nej det här fungerar inte jag måste göra något. Hon sätter på en film som brukar hjälpa henne att somna.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

SannaNolte
2015-05-25 17:58
#2

Hon sätter på Shrek och skrattar så hon gråter till Åsnan, prinsessan , pepparkakan och pinoccio. Scenen där det visar sig att pinoccio har stringtrosor på sig är hennes favorit! Hon glömmer alla besvär och ångesten är som bortblåst,  hon hoppar plötsligt till när hon hör ett ljud…

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Valkyrija
2015-05-26 18:00
#3

Vad var det? Hon plockar av sig täcket och går ner för trappen. Hon är ensam hemma. Hennes föräldrar har ett hus i Thailand där de befinner sig största delen av tiden så därför har hon inte gjort sig besvär att flytta hemifrån. 
Hon tassar lätt på tå fram till ytterdörren. Hon är säker på att ljudet kom utifrån.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

kalltkaffe
2015-05-27 22:00
#4

Hon tar ner ficklampan som hänger bredvid ytterdörren, kliver i ett par gympadojor och låser upp dörren. Försiktigt öppnar hon dörren och tittar ut. Himlen är mörk med miljontals små stjärnor och fullmånen lyser upp gräsmattan. Det blåser ute men det är varma sommarvindar. Försiktigt börjar hon gå längst husväggen..

SannaNolte
2015-05-27 22:59
#5

Hennes katt Shiva följer med henne medans hon smyger längs med huset. Skönt att inte vara ensam, tänker hon tyst för sig själv… Hon närmar sig den första husknuten och ser en skugga bredvid hennes gamla lekstuga i utkanten av gräsmattan. Shiva reagerade också och spände upp svansen ..

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Jess89
2015-05-28 12:42
#6

Hon hör hur det prasslar i buskarna och lyser  mot buskarna där ljudet kommer ifrån. Ut från buskarna kommer en gestalt som hon inte riktigt kan tyda. Vad är det jag ser, detta kan inte vara möjligt?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
SannaNolte
2015-05-29 23:19
#7

I handen håller gestalten någonting … någonting blankt … Hon rycker till när Shiva springer in i huset igen, och när hon tittar tillbaka där hon såg gestalten, så är den borta. "Jag kanske bara inbillade mig", tänkte hon. "Efter allt filmtittande är säkert hjärnan trött och spelar mig ett spratt… jag hoppas det iallafall…" Hon vänder sig om och ska precis ta första steget in i huset när det brakar till bakom henne .

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Valkyrija
2015-05-30 15:35
#8

Hon fryser till. Hon känner andetag i nacken och hon känner hur paniken sakta men säkert övertar hennes kropp. "BU!" Liv hoppar till och skriker av rädslan och hästbetten i sidan. "Haha! Där fick jag dig allt!" Liv vänder sig om och ser hennes bästa vän Adam stå bakom henne och kikna av skratt. "Du din…!" säger hon och slår till honom på armen med ficklampan samtidigt som hon skrattar.

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jess89
2015-06-01 00:35
#9

Liv blev glad av att få Adam som sällskap, hon ogillar att vara ensam när det är mörkt. Nu kunde hon äntligen somna och oron blev som bortblåst… Nästa morgon vaknade hon av strålande solsken. Det här kommer att bli en bra födelsedag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

SannaNolte
2015-06-29 17:11
#10

Adam är en av Livs bästa vänner. Dom hade halkat isär ett tag men nyligen kommit närmare varann igen. När Livs blåa ögon slogs upp på morgonen var hennes mage fylld av små fjärilar. Adam hade sovit över hos henne under natten, och dom hade fortsatt att kolla på film. "Jag undrar varför han kom till mig mitt i natten…." tänkte Liv, och hörde att Adam började prata i sömnen …..

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Jess89
2015-06-30 18:06
#11

Hon kunde höra att Adam mumlade någonting i sömnen. Liv tyckte att hon hörde sitt namn men var inte helt säker. Kunde det vara så att Adam hade känslor för henne? Bara tanken på att han kunde ha känslor för henne gjorde glad.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Valkyrija
2015-06-30 18:39
#12

"Adam? Adam, vakna! Klockan är 10" säger Liv och sätter sig bredvid honom på soffan han somnat i. "Mmm…. Godmooorgon" säger han och sträcker på sig. "Ofta jag somna' på soffan?" fortsätter han och skrattar. Liv fnissar också. "Herreguud vad jag drömde konstiga drömmar inatt" börjar hon. "Drömde du något också?" säger hon och försöker fiska efter vad det kan ha varit som Adan faktiskt drömde om.

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[jjsson]
2015-07-02 19:57
#13

Drömde faktiskt om dig sa Adam… men vet inte om jag vågar berätta…..

Annons:
Valkyrija
2015-07-02 20:32
#14

"Jasså?" börjar hon. "Jooo kom igen! Säg nu!" fortsätter Liv skämtsamt och armbågar honom löst i sidan.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[jjsson]
2015-07-02 22:16
#15

Hmm ok vi va hos mig och… hrm… vi kysstes

SannaNolte
2015-07-03 23:35
#16

Liv bara satt och glodde på honom med stora ögon. "Va?" sa hon tillslut, "skulle vi kyssas?! ALDRIG i livet!". Hon hörde hur orden slank ur henne och egentligen menade hon dom inte… Adam var hennes dröm. Hon  såg på Adam och fnissade till , "för vi är ju bara vänner" la hon till för att skämta bort allt. Adam kollade på henne och sa …

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Valkyrija
2015-07-05 23:38
#17

"Ja jo, det har du rätt i" sa han och skrattade lite tillgjort. Liv satt tyst en stund innan hon sa "Pannkakor! Jag har gjort pannkakor. Vill du ha? Det är ju trots allt min födelsedag så jag slog på stort idag" säger hon och skrattar. Liv är otroligt dålig på att laga mat och skulle egentligen aldrig få för sig att laga någonting annat än färdig mat från frysen.
"GRATTIS!!" säger Adam tillslut och kramar om henne hårt.

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: