Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1218 ggr
Fridaaaa
2015-05-25 18:13

Uppmuntran/Pepp

Ska ha tenta om en vecka,känner ångesten stiga mer och mer.
Har en oavklarad från kursen (läste den förra året) samt saker att göra i denna kursen jag läser nu. Känns som att det är för mycket på samma gång :/
 
Hur peppar/muntrar ni upp er själva? Gör er glada och motiverade? =) Hur finner ni orken och energin? Känns som allting det saknas just nu kring skolan, när det kommer till djuren är det helt annat :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Jess89
2015-05-25 19:09
#1

Hur långt är det mellan tentorna?

Det bästa är ju att plugga lite varje dag för att slippa ett  berg med en massa plugg.
När varje liten grej är över släpp det och fokusera på nästa tenta eller vad det nu handlar om. Annars kan det lätt bli för mycket om du fokuserar på allt samtidigt.

Avsätt tid för att göra det du tycker om. exempelvis under de stunderna när du tar paus från ditt pluggande. Det sköna med allt är ju faktiskt att det inte är långt kvar till sommarlovet det är något att längta efter.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Fridaaaa
2015-05-25 19:16
#2

#1 Har 2 arbeten plus två tentor nu sista två veckorna :/ Ena är som jag ska skriva på skolan andra hemma. 3/6 är ena och senast den 7/6 ska nästa in,plus då resten av arbeterna :/ Blir snurrigt också eftersom det är två olika kurser = två olika ämnen :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Valkyrija
2015-05-26 08:20
#3

Tänk på hur otroligt skönt det kommer vara när du får detta avklarat ! 
Inte många dagar kvar nu och sedan är du fri från det 😃
Försök göra det lite roligt. Hade jag varit du så hade jag tagit några 5 minuters-pauser och typ… Dansat till galen musik osv haha.
Försök göra pluggandet roligt och försök hitta saker med ämnet som du tycker är intressant och faktiskt vill lära dig mer om 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Fridaaaa
2015-05-26 09:01
#4

#3 Den tentan som ska göras på skolan har vi instuderingsfrågor så är dem jag ska läsa in. Kemi, fysik, inte riktigt mitt ämne xD 
Men bra tips. Ska lägga upp hur jag ska göra nu en vecka framåt för pluggandet 🙂 Plugga ca 30min och paus 30-60 min. Inget pluggande i helgen utan bara göra saker jag gillar. Tror det får upp orken och motivationen mer 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: