Annons:
Etikettångest
Läst 3572 ggr
[mr_mac]
2015-05-27 20:13

Känner mig kränkt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser inte ut som andra det gör ingen alla ser inte likadant ut! Men mitt yttre är det något speciellt med! Det skrämmer bort folk iaf på nätet säkert på riktigt med..jag blir alltid dåligt bemöt. Så skall jag straffas hela mitt liv för jag ser ut som jag gör? Jag går inte fram till folk som ser sämre ut och dömmer dem, detta gör jag ej på nätet heller. Så behandlingen jag får skall jag leva med den skall jag ta skit bara för mina föräldrar valde att behålla mig istället för abort?

Annons:
VildaVittra
2015-05-27 20:17
#1

En gång för alla. Du ser helt normal ut, det finns inget fel alls på ditt utseende. Och du måste skaffa dig en samtalskontakt, för du behöver professionell hjälp med din självbild.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[mr_mac]
2015-05-27 20:20
#2

Men om jag nyss fått bekräftat i  text att de är något fel på mig..skall jag trots de ljuga för mig själv?

Zolah
2015-05-27 20:22
#3

Den värsta kritikern man kan ha är en själv, och om någon även bara en säger något som en själv redan sagt 'mentalt' så blir det tusen gånger värre.

lyssna på #1 det är inget fel på hur du ser ut, det som är tokigt är din självbild.

VildaVittra
2015-05-27 20:22
#4

#2 Så om jag skriver att solen är lila och grönrutig så är det ett bevis på att det är så? 

Vad är det personen skrivit till dig och är det någon nära dig? 

Kan du lova mig att du söker hjälp? Vill du ha hjälp att få kontakt med öppenpsykiatrin?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2015-05-27 20:22
#5

Folk på internet kränker sällan… det är svårt att veta hur det låter i mitt huvud när jag skriver denna text eller hur? Jag säger detta med glad röst. :) Lovar. :) 

Det är inget fel på dig men en coach som kan hjälpa dig med din självkänsla skulle ge dig ett lyckligare liv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whippet
2015-05-27 20:23
#6

#2 Vem har du fått bekräftat det av? Verkar vara en skithög som säger något sådant till folk. 

Du ser helt normal ut som #1 nämner inget fel på dig, kanske är det du själv som ser felet med dig själv?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Hildgrim
2015-05-27 20:27
#7

Du ser väl fullkomligt normal ut?

[mr_mac]
2015-05-27 20:28
#8

Jag kan aldrig bli nöjd med mitt yttre då först andra måste bli de! andras åsikt går förre mig jag har aldrig brytt mig om mig själv..det är väldigt viktigt att allt andra säger gör går först!

nej jag behöver ej hjälp det jag behöver är 2 saker. den ena skriver jag ej här och den andra är att när folk tycker något som de tror kan kränka någon annan så håller sin käft stängd..för de gör jag..jag har aldrig kränkt någon i mitt liv som inte varit värd de..och aldrig angående de yttre de skall man lära sig

de yttre,religon,homosexualitet de tre ämnena håller man mun om!

menar folk är på mig om hur jag ser ut precis som jag skulle gå fram till en i rullstol och säga till den hur fan kan du se ut så o leva med dig själv? Sådant får man bara hålla trutten om..fan nu blev jag arg..får börja göra som syster säger och alltid sagt…är du arg sitt ej på nätet grått slå sönder saker eller gå ut eller vad som men sitt ej vid dator..

InkaAthilea
2015-05-27 20:34
#9

Det är inget fel på ditt utseende. Du ser bra ut. 

Väldigt tråkigt att höra att det finns  människor som får dig att må dåligt och att du får höra såna kommentarer. Lyssna inte på dem.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[mr_mac]
2015-05-27 20:35
#10

Försöker stänga av de men jag är enormt lätt påverkad..har ju ej vänner o flickvän eller någon nära..så då tar de hårdare på mig..

VildaVittra
2015-05-27 20:36
#11

#8 "Jag kan aldrig bli nöjd med mitt yttre då först andra måste bli de! "

Hur logiskt är det? För det finns ju alltid någon som tycker att nån annans utseende inte är perfekt. Vissa tycker Brad Pitt är supersnygg, medan andra tycker han ser ut som en padda. Så givetvis ska det komma inifrån en själv, vad andra tycker är fullständigt ovidkommande. 

"nej jag behöver ej hjälp "

Jo, det gör du. För du har en lika skev syn på ditt yttre som en anorektiker. Jag hjälper dig hur gärna som helst med att få hjälp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[mr_mac]
2015-05-27 20:39
#12

jag skall underlätta för dig såhär istället! Jag går ur här och avslutar mitt medlemskap så känns det genast bättre!

Tack för mig!

[LoveUnite]1
2015-05-27 20:40
#13

Många människor blir mobbade och kränkta av andra, tyvärr är vissa människor elaka, barn som vuxna och även äldre.

Det gör ont och efter flera år eller en livstids av mobbning så tar det på ens självkänsla.

Om du mår så pass dåligt av det att du inte ser något bra i dig själv behöver du nog gå och prata med någon om detta.

Annons:
Zolah
2015-05-27 20:42
#14

#12

Tanken var ju att hjälpa dig, inte att du skulle ta illa upp och fly. Även om det är svårt är det bra att kunna prata med människor om sådana här saker, och eftersom du sträckt ut en hand och bett om hjälp kommer personer försöka sitt bästa att ge dig den hjälpen.  

Så tänk igenom noga om det verkligen är det du vill, och att det kanske finns något i det hon säger och kanske varör du reagerar som du gör.

Whippet
2015-05-27 20:45
#15

#12 Nej snälla, vi vill ju hjälpa dig! 😕

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridaaaa
2015-05-27 20:49
#16

#12 Människor här vill ju bara hjälpa dig men blir att du stöter bort all bra hjälp du får.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

InkaAthilea
2015-05-27 20:50
#17

Det låter som att du kan ha dysmorfofobi,  Du kan läsa om det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi

Jag var utsatt för mobbing i många år och har fått väldigt dålig självkänsla. (vet inte om du varit det så klart)  Jag gillar inte alls mitt utseende, känner igen mig i det du skriver  men har fått höra av andra att jag inbillar mig om mitt utseende.  Har mycket ångest angående mitt utseende och har ofta trott att folk skrattar åt mig för att jag är ful och så. Det börjar sjunka in i mig nu att det inte alls är sant. 

Lovar dig. Det är inget som helst fel på ditt utseende.

tror att det är jätteviktigt att du får prata med nån om din ångest.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

VildaVittra
2015-05-27 20:51
#18

#12 Faktiskt underlättar det för mig om du istället stannar kvar. För jag bryr mig faktiskt. Jag tycker det är jättetråkigt för din skull att du mår så otroligt dåligt som du gör, det är ju därför jag vill hjälpa dig. 

Varför jag är rak är för att du hamnat i en ond cirkel med negativa destruktiva tankar, du måste komma ur den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VästkustFia
2015-05-27 23:27
#19

Det är absolut inget fel på ditt utseende! Önskar du kan ta till dig att vi är många här som sagt samma sak. Varför välja att tro på skitpratarna? Jag tror alla som lägger ut sin bild på nätet får dumma kommentarer om sitt utseende ibland, t o m de som exakt motsvarar vår tids hysteriska kroppsideal.

[Torpedtass]
2015-05-28 00:31
#20

Du ser fullkomligt normal ut och dessutom väldigt lik, skrämmande lik, en gammal klasskompis jag hade i gymnasiet. 😃

Annons:
Whippet
2015-05-28 01:02
#21

Det är ju egentligen ganska onödigt att göra ett inlägg, och sen inte lyssna på oss som försöker hjälpa dig, och istället skriva ännu fler inlägg och skriva att du ska avsluta medlemskapet på iFokus..

I'm out Vilar huvudet i handen

Humbugg
2015-05-28 01:31
#22

Egentligen var nog trådskaparens intention med denna tråd att få bekräftelsen av det han påstår, alltså att han är ful. När det visar sig att det inte blir som han tänkt då är det inte intressant längre.

Jag hoppas att trådskaparen tar sitt förnuft till fråga och faktiskt pratar med en psykolog.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[mr_mac]
2015-05-28 05:12
#23

Tråkigt att se visa av er är precis som det jag beskriver ovan! Jag gick o la pga att orken inte fanns längre..men dra gärna förhastade slutsatser det hjälper verkligen!

Fridaaaa
2015-05-28 07:54
#24

#23 Hur menar du nu?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kalltkaffe
2015-05-28 08:22
#25

mr_mac, känner igen den negativa synen du har emot dig själv och tron om att alla tycker att man är ful. Ofta tror jag inte ens på pojkvännens ord när han säger att jag är snygg och smal. Jag kan inte se det. Jag kan bara se alla mina komplex och så har det varit i många år. Det är egentligen sällan någon som sagt något om att jag är ful men dom få gångerna någon gjort det så är det det som fastnar medans komplimangerna har jag glömt för länge sedan.. men jag har det senaste året försökt att ändra på mig. än sen om någon tycker att jag är ful eller snygg. Jag måste ändra på mitt inre. Folk orkar inte med hur mycket tjat som helst att man är ful. Man får skylla sig själv att folk lessnar. Dom dagarna jag inte brytt mig om mitt utseende och vad folk tycker så har jag faktiskt varit med om att folk tyckt att jag sett bra ut. Antagligen för jag varit mer avslappnad i mig själv. Som här omdagen när jag var ute med hunden så var det ett par grabbar som hejade på mig och log fast jag inte ens känner dom. Det kändes lite bra då jag gick ute med myskläder, var osminkad och hade håret i en tofs bara.. så man ska inte lägga för mycket energi inåt med en massa negativt. Man blir snyggare bara av att tänka positivare. Man blir piggare då, får en bättre hållning och kanske får ett leende på läpparna istället för en sur min. Blev en lång kommentar men jag vela skriva av mig lite för jag blir arg på dig när du gör sådär mot dig själv. Tror många här blir lite ledsna när du inte visar någon tacksamhet när dom försöker hjälpa dig. Läs dom positiva kommentarerna och verkar något negativt, ja men läs igen. Det är lätt att misstolka det någon skriver. Tänk dig att alla här använder en glad röst när dom skriver. Då kanske det är lättare att ta det positivt istället. och du skriver att det är viktigt vad andra tycker om dug. Du kan inte förvänta dig att HELA VÄRLDEN ska tycka att du är snygg. Så funkar det inte. Alla tycker inte att alla kändisar är snygg t.ex. INGEN är perfekt. Inte du, inte jag och inte Megan Fox. (Även fast jag tycker att hon är grymt het men det tycker inte pojkvännen "hennes ansikte är fel" tydligen haha) Sträck på ryggen mr_mac, andas in, slappna av och andas ut. Du är lika bra som vem som helst här. Inte ett negativt ord till idag om dig själv för då blir jag arg! :D

Whippet
2015-05-28 10:54
#26

#23 Va?

I'm out Vilar huvudet i handen

[Torpedtass]
2015-05-28 10:58
#27

Tror han tog illa vid sig av det skrivet i #21 & #22, bara en gissning.

Annons:
Whippet
2015-05-28 11:04
#28

#27 Då ber jag om ursäkt om du tog illa upp av det jag skrev i #21 mr_mac!

I'm out Vilar huvudet i handen

[Torpedtass]
2015-05-28 11:05
#29

#11 Instämmer, här sitter en som som tycker Brad Pit ser ut som en padda. Smaken är som baken, den är delad. 😃

[mr_mac]
2015-05-28 11:12
#30

Det är säkert en massa som blir besvikna! Tycker inte de är något att bli de för men jag förstår! Saken är att detta är så mycket större än bara min bild av det yttre! Men här kan jag ej diskutera det så då stannar problemet här! Sen vet jag att när jag hade partner och läste sådant som ja skriver då var det lättare att hjälpa för det är bara så! Singlar är inte likadana det vet jag! Man tänker innan som singel ! Jag är alltid glad men det personen på Skype gjorde mig igår triggade mig och därav blev de så som de är nu!

Fridaaaa
2015-05-28 11:18
#31

#30 Varför kan du inte diskutera det här? Massor av människor som vill ditt bästa som bryr sig och vill hjälpa dig? 
Vad är det för skillnad på singlar och de med partner menar du?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

InkaAthilea
2015-05-28 12:43
#32

Inget har rätt att vara elak mot nån annan. Och inget elakt som folk säger till nån annan handlar om den. EGENTLIGEN handlar det om personen själv. Den som säger kommentaren. Det är dessutom helt oväsentligt vad andra tycker om en. Positivt eller negativt. Man vill såklart vara underbar och älskad av ALLA men det kommer aldrig hända. INGEN är omtyckt av alla. Vi är många som behöver skaffa oss bättre självkänsla… det är inte det lättaste när man fått höra negativa kommentarer ofta. Nästa gång nån säger så fråga: vad fan säger du. Varför säger du så? Konfrontera dem! Du har helt rätt i att man inte ska säga elaka saker om nåns yttre. Du är helt enkelt mer socialt kompitent än de som drömmer dig efter ditt utseende och kommer ned sånna kommentarer.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
2015-05-28 12:45
#33

(Ursäkta stavfel. Skriver från mobilen…krångligt)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[mr_mac]
2015-05-28 16:02
#34

Ingen fara du stavar nog bättre än ja! Jag tror det är lättare för par att säga positiva saker då de ej behöver känna sig bundna! När man är singel finns ju risk för feltolkning! Sen ämnet jag ej vill ta upp här ja de som vill veta får skruva privat! Tack till er alla❤️

Annons:
Fridaaaa
2015-05-28 16:24
#35

#34 Inte behöver känna sig bundna? Hänger inte riktigt med hur du menar?
Risk för feltolkning skiljer sig inte mellan de som är par eller de som är singlar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
2015-05-28 17:22
#36

#35

Det tror jag att de gör!

Fridaaaa
2015-05-28 17:23
#37

#36 Vilket tror di att de gör?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
2015-05-28 17:26
#38

Feltolkning det måste vara lättare för singlar att ta saker och ting fel..de tror alla killar utsätter dem!

Maria
2015-05-28 17:30
#39

#38 Det är klart att det kan vara lättare att feltolka personer som man inte känner.

Men även jag och min man kan feltolka varandra efter 35 år tillsammans.

"De tror att alla killar utsätter dem"

Det var väl en fördom utan substans. En riktig feltolkning kan man säga😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2015-05-28 17:33
#40

#38 Håller med #39.
Nja håller inte riktigt med :) Men alla tycker vi olika och upplever olika :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ravynsfair
2015-05-28 21:50
#41

Hej igen  mr_mac! 

Hoppas bara att du inte försvinner härifrån, du förtjänar visst att vara här och inte är du det minsta ful! 
Jag personligen undviker att döma personer efter utseende pga av att jag själv blir dömd på det viset, hela tiden, varje dag. 

Måste dessutom berätta, eftersom du upprepar det, tro mig, det blir inte automatiskt bättre för att man har en partner eller nära anhöriga. 
Det spelar ingen roll hur mycket min pojkvän kallar mig vacker,söt snygg osv så länge jag själv inte tror på det. 
DU är den enda som kan ändra din åsikt om ditt utseende, andra får tycka va de vill bara du tror på dig själv. 

Stor kram och lycka till!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
Ria74
2015-05-29 13:56
#42

Du ser fullkomligt normal ut tycker jag.

Men jag kan mycket väl förstå hur du känner, jag brottades med ätstörningar i tonåren och kunde inte se att jag var ett benrangel utan såg en tjock tjej i spegeln. Vägde då under 40 kg till mina 163 cm så jag var långt från tjock. Men varje gång någon sa att jag var smal kunde jag inte se det utan trodde dom ljög för att vara snälla.

Inte förrän jag höll på att dö förstod jag hur fel jag hade och vände mitt liv. Idag har jag förstått att det var inte något fel på mitt utseende utan på min självbild. Dock har fortfarande svårt att ta in att någon annan tycker jag är vacker och försöker oftast skämta bort komplimanger.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[mr_mac]
2015-05-29 17:47
#43

#28

Du behöver ej be mig om ursäkt! Det är jag som skall be er om ursäkt!

#41

Tack så skönt att du känner så:)

Upp till toppen
Annons: