Annons:
Etikettdepression
Läst 3026 ggr
[Simossonna]
2015-05-28 21:01

Mobbare i skolan JAG ÄR RÄDD!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en kille i vår skola som mobbar mig. Han vill att jag ska dö osv. Vi möts varje dag i koridoren i skolan och han tittar alltid elakt och surt på mig. Han säger att jag är kines och jag har inte på något sätt kinesiskt blod i mig. Han mobbar mig till och med på min youtubekanal. Han kommenterar mina videos och skriver så att mina följare kan se vad han skriver.  Jag är rädd. Jag mår inte bra. Han kommer att klå upp mig någon dag.

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-28 21:03
#1

Gå till polis och gå till rektor. Det är både hot och förtal.

Rasistiska kommentarer och hot för mord hör inte hemma hos någon. Prata med någon. Karma strikes back =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

OlgaMaria
2015-05-28 21:04
#2

Jag tycker du ska visa detta för polisen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Onslow
2015-05-28 21:05
#3

Ring polisen! Sånna saker är olagligt att säga till någon och räknas som hot. 

Prata med dina föräldrar även om det känns svårt. Radera inget han skriver och visa det för lärare osv. Du ska inte behöva ha det såhär!

Skickar styrkekramar till dig. <3

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Simossonna]
2015-05-28 21:05
#4

Men då vet han att det är jag som gått till polisen

_Fisken
2015-05-28 21:05
#5

Gå till rektor och säg att du ska polisanmäla honom. Du hjälper honom o dig själv. Ta med den bild du har lagt ut här. Stå på dig - det är han som har stora problem. Kolla hans bakgrund ska du få se, det är säkert problem inom familjen. Nåt skit finns. Så det är egentligen du som är stark och han som är späd. Men det kanske vet redan?

Kyllan56
2015-05-28 21:06
#6

Du ska skaffa stöd och polisanmäla honom! Det är förbjudet att hota att döda någon.  så han bryter mot lagen. 

Jag känner med dig och förstår att du måste vara fruktansvärt rädd.

Finns det någon lärare eller annan personal, som du kan få hjälp och stöd av? Hur är det med dina föräldrar?

Hoppas innerligt att det ordnar upp sig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-28 21:07
#7

#4 värre än så kan det inte bli, du har redan blivit utsatt för hot för mord, och om du inte gör något kommer det tyvärr bara bli värre också om det är svårt, annars kan du prata med andra som då kan hjälpa dig och tipsa dig om vad du ska göra.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

lexies
2015-05-28 21:10
#8

Hur gamla är ni? Har du pratat med din rektor?

[Simossonna]
2015-05-28 21:11
#9

Jag bara gråter och gråter. Jag gråter nu. Jag kommer att gråta innan jag ens kommit upp till rektorn

_Fisken
2015-05-28 21:12
#10

Nu vet inte jag hur gammal du är men du ska inte gå rädd i skolan. Du ska inte ens känna obehag. Jag blir så ilsk på skitstövlar som jävlas med andra så deras dag blir dålig. 
Ja, han får troligtvis reda på att det är du som anmält honom men sköter rektor/polis detta snyggt så läxar de upp honom så han ger tusan i dig.

*~HamsterHamster~*
2015-05-28 21:13
#11

#9 aww, gråt inte. Skulle krama dig nu om jag kunde. Men du kan nog gärna gråta famför både polis och rektor, de kommer ta dig på allvar och förhoppningsvis hjälpa dig. Om det är obehagligt att prata med rektorn om det kan du prata med andra personer som du litar på.

Reagera så fort du kan, det kan vara svårt men ett tag fick jag hat och hot sms. och min pappa ringde upp henne och hon blev så skraj att hon lade upp på direktenoch sedan dess har jag aldrig blivit utsatt för något sådant. Om du inte gör något så är det en slags vinst för mobbaren.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Torpedtass]
2015-05-28 21:13
#12

Ta allt han skrivit till dig och vänd dig till polisen samt rektorn, förhoppningsvis kommer det resultera i att han tillsvidare blir avstängd från skolan och polisen ser allvarligt på rasistiska mordhot så där kan det hända en hel del, har han dessutom vettiga föräldrar så får även de reda på detta i samma veva och det blir ännu mindre roligt för hans del.

Det blir bättre för dig att anmäla detta, gör du inte det finns risken att han hinner dra steget längre och göra sina hot till verklighet.

Ta hjälp av dina egna föräldrar.

_Fisken
2015-05-28 21:14
#13

När en av mina flickor var utsatt så fick de stanna hemma. De ska inte gå i skadlig miljö. Så ansåg jag det. Sen talade jag med lärare o rektor och det löste sig. De var iofs en byskola men det fungerade.

Annons:
Maria
2015-05-28 21:14
#14

Du ska ta det här med dina föräldrar eller någon annan vuxen och sedan kontakta rektor och skola för det här är INTE OK.

Du ska inte vara rädd och bära detta själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
2015-05-28 21:16
#15

Ja, du har rätt. Prata med föräldrarna först så de hjälper dig.

Halvdansken
2015-05-28 21:23
#16

Det är ok att gråta när du pratar med föräldrar, rektor eller polis. Helt ok, de förstår.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2015-05-28 21:24
#17

Stanna hemma från skolan imorgon och ring rektorn om detta. För du ska polisanmäla detta, tror inte han är så modig när han blir arresterad av farbror blå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
2015-05-28 21:27
#18

Lägg även ut det på http://mobbing.ifokus.se/ så fler kan se o stötta dig!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Simossonna]
2015-05-28 21:28
#19

Jag är 14år.

Jag vågar inte berätta det här. Jag skriver detta här för att jag inte känner er och då känns det tryggare. Tänk om han hittar mig här på iFokus? Han kommer att skratta ihjäl!

Kan ingen annan som också blir mobbad av honom säga det?  Varför just jag? Varför ska det hända mig?

Varför…

Maria
2015-05-28 21:36
#20

#19 Du måste berätta för någon. Börja med dina föräldrar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
_Fisken
2015-05-28 21:37
#21

Ibland råkar man hamna i tråkigheter och det blir jobbigt. Du är rädd för att berätta för nån vuxen för då får förövaren reda på det? Då får du säga att du är skräckslagen för att han ska får reda på det. Men på nåt sätt måste detta stoppas och den som kan få bollen i rullning är du tsm med en vuxen.

[Simossonna]
2015-05-28 21:38
#22

Okej. Jag ska försöka

_Fisken
2015-05-28 21:52
#23

Det är å bita ihop och få det gjort. Skriv av dig här.

[Torpedtass]
2015-05-28 22:02
#24

#22 Tänk vad glad du kommer bli för att äntligen berättat, det kommer släppa en stor sten från ditt bröst. You go girl, du är stark och modig ska du se. 👍🙂

*~HamsterHamster~*
2015-05-28 22:23
#25

#22 håller helt med Torpedtass, du kommer bli så lättad. Och när mobbningen släpper vilket jag är nästan hundra på kommer du vara glad att du gjort som du gjort =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

IaAbrg
2015-05-28 23:00
#26

Finns det någon person i din närhet som du skulle känna dig trygg med att berätta för? En förälder, en lärare, en kompis, en mormor, skolsköterska, en kompis förälder…vem som helst som du känner dig bekväm med. ❤️ Och som kanske kan följa med dig som stöd?

Jag förstår att det känns väldigt, väldigt otäckt och skrämmande, men: det är HAN som gör fel. Inte du! Du gör helt rätt som reagerar på detta, man FÅR inte hota andra, man FÅR inte bete sig som han gör.

Spara allt han skriver och visa det för polis och rektor. Han bryter mot lagen.
De kommer att säga samma sak. Han FÅR inte göra så här.

Om du vill prata med någon så kommer här några länkar. De är vana, duktiga lyssnare, det kan vara skönt att få prata av sig.

http://www.tjejzonen.se/
http://www.bris.se/
http://rkuf.se/vad-vi-gor/jourhavande-kompis/

Och vi som finns här i detta forum finns också för dig. ✨
Massa massa kramar och pepp!!

[pusselbit]
2015-05-28 23:10
#27

Anmäl till polisen och låt hans föräldrar få reda på  hur han hotat dig. Lycka till!

Annons:
vallhund
2015-05-29 00:39
#28

#19 Förslagsvis skaffar du en Avatar som inte röjer vem du är IRL.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Valkyrija
2015-05-29 07:57
#29

Blir mörkrädd när jag läser ditt inlägg ! Vilken idiot ! Du har fått jättebra tips från de ovanstående. Håller med dem i att du bör vara hemma idag samt kontakta polis och rektor. Även berätta för dina föräldrar om du inte redan gjort det. Det är helt okej att gråta ❤️
What doesn't kill us makes us stronger ❤️

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Torpedtass]
2015-05-29 13:47
#30

#28 Jag håller med om det även om det inte riktigt hjälper för han lär nog känna igen det han själv skrivit och som visas i #0, en ny Avatar gör då ingen nytta. En tanke bara.

lexies
2015-05-29 14:57
#31

Fast ts ska väl kunna ha vilken Avatar hon vill utan att behöva bli trakasserad. Vet att det kan vara en lösning men tycker det är fel att tänka så samt att det låter lite  som att hon borde skylla sig själv som är öppen med sin identitet vilket ju är helt absurt.

lexies
2015-05-29 15:01
#32

#0 Hur har det gått idag förresten?

[Torpedtass]
2015-05-29 15:04
#33

#31 Det också, håller med där med.

Florrpan
2015-05-29 17:19
#34

Det är ett vidrigt beteende, men en sak ska du veta:

Han är troligen rädd själv, mår dåligt eller har problem hemma. Så han letar sätt att lägga aggressioner utått.

Du hjälper inte bara dig själv genom att rapportera detta, det kan även hjälpa hans livssituation om vi har tur. Ingen beter sig så utan orsak. Mobbare brukar själv vara utsatta, vilket är anledningen till att dom själv anfaller andra, för dom är osäkra på sig själv och försöker visa sig stark mm.

Vi alla förstår att du är livrädd, med all rätt. Men om du inte rapporterar detta beteende kommer du alltid vara rädd. Han kan inte röra dig, om du rapporterar han kommer han aldrig kunna lägga en hand på dig.  Det är ord över nätet, han är för feg för något annat.

Annons:
[Simossonna]
2015-06-28 22:06
#35

Tack för allt erat stöd <3  Jag har pratat med polisen och de tyckte att det var väldigt grovt detta. Men sedan dess har jag inte fått reda på något mer. Min kompis och jag gick till rektorn och så polisanmälde de. Pappa fick komma till skolan och vi fick prata med polisen. Allt jag vet är att den misstänkta som har gjort detta blev avstängd från skolan de sista dagarna. Men jag vet inte om det är pga detta.

Ni har verkligen stöttat mig! Även fast jag inte svarade hade jag gått in och kollat vad ni hade skrivit varje gång som jag blev ledsen. Kram till alla <3

Kyllan56
2015-06-28 22:10
#36

Modigt gjort Simossonna! Jag är glad att du fått hjälp! Nu hoppas jag allt går för dig och att killen får ta ansvar för vad han gör och att det får konsekvenser för honom!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2015-06-28 23:53
#37

Du gjorde grabben en tjänst också för nu får han lära sig hur man ska uppföra sig! 
Du var modig och tuff! Bra gjort!

VildaVittra
2015-06-29 04:36
#38

#35 Han lär ju vara avstängd pga detta, för det var riktigt grovt det han skrev till dig. 
Jättebra jobbat Simonssonna!👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ravynsfair
2015-06-29 10:40
#39

Åh så skönt att det börjar lösa sig! 
Du har gjort många en tjänst nu, inte minst för dig själv och grabben. 
Hoppas att han tänker över allt nu och inser att man inte ska bete sig sådär, förhoppningsvis har han lärt sig något för resten av livet också. 

Ett stort hurra till dig som vågade stå upp för dig själv och ta tag i detta, inte alla som klarar av det! 
Kämpa på! 👍🌺

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

SannaNolte
2015-06-29 10:43
#40

Simossonna , gud va du är modig som vågade ta tag i detta! En stor eloge till dig !🏆 Jag själv var mobbad i skolan, blev kallad hora, emofitta och massa andra saker. Jag vågade inte ta tag i det, tillslut när jag vägrade gå till skolan fick min mamma draaa ut sanningen ur mig, och jag va sååå rädd! . Men du klarade av det, JÄTTEBRA! ❤️Du kanske inte tror det nu , men du kommer växa i dig själv av detta. Fina du , bra kämpat!☀️🌈

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Jess89
2015-06-29 12:00
#41

Starkt jobbat av dig, du är en modig människa. Hade nog inte vågat gjort samma sak i din sits. Var också mobbad i skolan och valde den fega vägen, vilket jag kan ångra i efterhand.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
KallaMigMimmi
2015-06-29 23:10
#42

Det var obehagligt fult skrivet! vad riktigt bra gjort av dig!!vad jag förstå så har också andra blivit trakasserade av  killen. du har hjälpt också dom.

 Å du är väldigt vacker!  <3

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Nikushimi
2015-07-01 19:21
#43

Varför byter du bara inte skola om du tycker det är så jobbigt?

VildaVittra
2015-07-01 19:35
#44

#43 Varför är det den mobbade som ska flytta på sig? Dessutom så bor inte alla där det finns mer än en skola, ska föräldrarna då behöva sälja huset, säga upp sig och sedan flytta till en annan ort för att det finns skitungar som inte vet hur man ska bete sig runt folk?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nikushimi
2015-07-01 19:38
#45

#44 Men om hon varken vågar säga till rektorn eller göra en anmälan så är väl byta skola det lindrigaste hon kan göra?

VildaVittra
2015-07-01 19:40
#46

#45 Läs tråden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nikushimi
2015-07-01 19:48
#47

#46 Jag orkar inte läsa igenom alla 46 svar men från vad jag ser så ser det bara ut som att ni försöker uppmana henne till att göra en anmälan eller prata med rektorn. Men det verkar inte som att hon har modet till att göra de så jag tror fortfarande att det bästa vore att byta skola,

Halvdansken
2015-07-01 19:57
#48

#47. Läs tråden. Om du inte "orkar" så låt bli att kommentera.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Nikushimi
2015-07-01 20:01
#49

#48 Ville ju försöka hjälpa!

Kyllan56
2015-07-01 20:20
#50

#49. Vi förstår nog att du vill hjälpa till. Men när du missat att hon gått till rektorn och polisanmält mobbaren, blir dina svar lite provocerande.

Sedan tillhör jag dem som inte tycker den som blir mobbad ska byta skola! Den som beter sig så här illa ska precis som vi andra som svarat och uppmuntrat TS till. 

Mellan TS och ditt svar har många goda svar givits som TS kunnat realisera, vilket gör oss väldigt glada. Om man byter skola låter man mobbaren vinna. Det är en sista utväg. Dessutom hjälper det inte mot kommentarerna på Youtube. Vill man hjälpa till så säter man sig in i frågan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nikushimi
2015-07-01 20:42
#51

#50 Är inte det där svaret provocerande mot de som faktiskt tvingats byta skola pga mobbning då?

Kyllan56
2015-07-01 20:47
#52

#51 Nej det tycker jag inte! Det är ett systemfel som den som blivit mobbad inte rår över. Jag förstår om de tvingas byta skola om den som mobbar inte får sluta. Tyvärr är det inte alla rektorer och skolor som hjälper sina mobbande elever.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2015-07-01 23:40
#53

Fokus ska ligga på mobbarna och de som behandlar sina skolkamrater på ett dåligt sätt. DE ska få fokus! Det är DE som ska byta skola. De som blir utsatta ska inte utsättas för mer. Det räcker med att de måste anmäla att de behandlas illa. Det är omvänd logik att säga att de som blir utsatta ska byta skola. Helt jävla galet!!

[Silverräv69]
2015-07-03 13:52
#54

Wow..va stark och modig du var som bad om polisens och de vuxnas hjälp, de va jätteviktigt för din egen skull! Hoppas de kan få dig att känna dig trygg igen och att den förvirrande omogna snorungen får den hjälp h*n behöver, för h*n är inte helt normal!

Av allt det h*n skrivit, ta inte åt dig någonting alls, det personen skrev till dig speglar mer av vem h*n är och hur h*n mår, vilket i ditt fall tyder på att perosnen mår otroligt dåligt och är fruktansvärt arg för något h*n inte ens vet om.
Hoppas du finner tröst hos dina vänner och din familj! Prata om det, det är viktigt, så att de förstår fullt ut vad du fått utstå och ta emot.

Starkt jobbat tjejen! Heja dig! Ha en härlig sommar!

[Simossonna]
2015-07-20 00:54
#55

Jag hade fel. De har inte löst någonting. Men som han har skrivit nu på sistone så värkar det som att han gick i nian och har gått ut ur skolan nu.

För han skrev en till kommentar till mig om att han ska skicka sin vän ¨Marek¨ som börjar nian nu.

Han skriver dagligen till olika personer en massa skit. Han trycker ner flera personer och skriver att de ska ta självmord.

De har nog bara lagt hela utredningen åt sidan och skitit i allting.

 Poliser nu för tiden… De MÅSTE ta upp det här för en gångs skull!!

Annons:
AnneN
2015-07-20 02:25
#56

#55 Spara allt han skriver och visa det för polisen, det kan hända att de behöver mer bevis för att kunna göra något mer av utredningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

_Fisken
2015-07-20 07:44
#57

Den där pojken  har stora problem. Sådana som han kommer vi att se på olika anstalter framöver. Han har säkert nån obehandlad diagnos eller så sitter problemen hos föräldrarna.  För att han/familjen hans ska få hjälp så måste han anmälas. Då kopplas förhoppningsvis sociala in och det kanske kan bli en långsiktig lösning. 

För din del så gäller det att samla bevis som AnneN säger och sen gå med det till samma personer som du gjorde sist. Samma procedur. Om den där Marek jävlas gör du samma sak. 
Tyvärr är det jobbigt för dig men du får se det som en episod som går över på lite sikt. Dessutom hjälper du ju också andra. Han verkar ju vara på andra personer också.

Kyllan56
2015-07-20 14:10
#58

#55

Så fruktansvärt tragiskt att polisen inte gör mer för ungdomar som far illa! Jag blir så fruktansvärt arg! Vet du vem personen är? Eller är han anonym? Om du vet vem han är kanske dina föräldrar kan tala med hans!

Försök leta upp de andra han hotar och gör gemensam sak, om det är möjligt. Tillsammans är ni starkare! 

Om han inte slutar kontakta Trolljägarna, så får de nog snart tag i honom och kan konfrontera honom. Då brukar de bli fart på polisen. När media kopplas in brukar saker och ting gå i raketfart.

Att polisen inte tar på allvar när en fjortonårig tjej hotas är mycket anmärkningsvärt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2015-07-20 14:27
#59

#55

Så fruktansvärt tragiskt att polisen inte gör mer för ungdomar som far illa! Jag blir så fruktansvärt arg! Vet du vem personen är? Eller är han anonym? Om du vet vem han är kanske dina föräldrar kan tala med hans!

Försök leta upp de andra han hotar och gör gemensam sak, om det är möjligt. Tillsammans är ni starkare! 

Om han inte slutar kontakta Trolljägarna, så får de nog snart tag i honom och kan konfrontera honom. Då brukar de bli fart på polisen. När media kopplas in brukar saker och ting gå i raketfart.

Att polisen inte tar på allvar när en fjortonårig tjej hotas är mycket anmärkningsvärt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2015-07-20 15:19
#60

Det jävliga är att föräldrarna hans kan vara värre - roten till det onda.

Kyllan56
2015-07-20 15:24
#61

#60 Förmodligen är det så, men inte tvunget. Då har man åtminstone prövat den vägen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2015-07-20 15:41
#62

Helt sant. Man borde prova den vägen - absolut.

Annons:
[Simossonna]
2015-07-21 00:31
#63

Poliserna sa att det inte fattar något om youtube och google+. Facebook var enklare för dem…

AnneN
2015-07-21 00:38
#64

#63 Ta skärmdump på allt, både facebook, google+ och youtube, då behöver poliserna inte förstå mer än hur man läser en utskrift.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

_Fisken
2015-07-21 07:59
#65

Spar även länkarna till de sidorna nåt dumt står. Poliser kan iaf klicka på en länk!
Sen för du över skärmdumpar och länkar och annat till ett USB-minne och ger till Polisen.

Kyllan56
2015-07-21 10:02
#66

Skandalöst att poliser inte följer med i tekniken! Hur ska de då kunna lösa brott? Man blir mörkrädd!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anonym
Anonym
2015-07-21 13:30
#67

#63 Vaaa??? Dummaste jag hört!! Har du fått ett meddelande om att utredningen läggs ner? Om du inte hört något om det så är den fortfarande igång för man får ett meddelande av polisen annars… Gud vad arg jag blir över att de inte tar detta på allvar! Du ska ju ha skadestånd med tanke på hur mycket killen förstört för dig. Jisses!!
(ursäkta ilskan)

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

[Silverräv69]
2015-07-22 11:36
#68

Bra råd du fått av folk, denna killen mår inte bra alls och det han skriver till dig och alla andra reflekterar bara vad han tycker om sig själv och kanske hans närmsta familj.
Killen kommer tids nog växa upp och se sina problem i vitögat och det är inte säkert att han kommer klara det särskilt bra. Om han inte gör annat än skriver på FB och nätet kan du bara se på honom som en mycket sjuk människa och tycka synd om honom, istället för att vara rädd för honom och ge honom makt över dig (det han gör är ändå fruktansvärt fel, men denna killen vet inga gränser och du måste se situationen ur hans ögon, för att hålla dig stark och målinriktad!). Är han fysiskt aggressiv och våldsam mot dig, polisanmäl direkt

Spara allt, ta skärmbilder och datumstämpla allt, kopiera över till flera enheter så att det inte kan försvinna eller råka raderas. Prata mycket med dina föräldrar, håll dem uppdaterade och berätta alltid hur du mår, så kan de hjälpa dig, stötta dig och hjälpa dig att behålla hoppet. Prata också mycket med dina bästa vänner och umgås mycket. Tillsammans är det lättare att både bära problemen och hitta lösningar!
Du är ALDRIG ensam och vi finns här för dig också!

Valkyrija
2015-07-22 12:24
#69

^ Fråga mig inte hur jag lyckades bli anonym för jag har ingen aning, haha. Går inte att ändra tillbaka heller 😮

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[Simossonna]
2015-07-22 23:58
#70

Det ända problemet med vina vänner är att jag bor ute på landet. En mil bort från mina vänner.

Jag har ändå inga riktiga vänner så vilken vän ska jag gå till? ´Jag har vänner från andra städer men det är ännu längre till dem. Min mamma syns inte till så ofta och pappa är handikappad och blir lätt arg. Det är svårt att prata om känslor för pappa…

[Simossonna]
2015-07-22 23:59
#71

Så vem ska jag prata med? :C

VildaVittra
2015-07-23 00:05
#72

#71 Det finns andra att prata med. Som du kan ringa diakonen på församlingsgården. En diakon är som en professionell medmänniska och man måste inte vara kristen, det är även helt gratis. Eller så kan du be om att få ha regelbundna samtal med skolans kurator eller en lärare du känner förtroende för.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Simossonna]
2015-07-23 00:10
#73

Jag gillar inte riktigt att prata med sådana personer. Det är svårt för mig att prata om saker som rör mina känslor inför folk som jag inte känner på något sätt. Det är som att prata med en främling liksom. Jag känner mig inte trygg hos dem. Jag har en och annan kompis som jag kan skriva med men de står mig inte så nära.

VildaVittra
2015-07-23 00:18
#74

#73 Du kan ju lära känna dom först innan du öppnar dig. Säg som det är att "Jag har det jättejobbigt just nu och har ingen att prata om det med hemma, men eftersom jag har svårt att öppna mig för någon jag inte känner, så skulle jag behöva lära känna dig först". 
Det ställer definitivt en diakon upp på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
2015-07-23 01:33
#75

Simossonna. 

Det krävs mod att tala med främlingar. Men de har tystnadsplikt och de sitter där för att hjälpa dig. De är experter. Är personen bra ifråga så känner du tillit efter ett tag - eller måste du byta samtalspartner. Det är hur som helst en vanesak. Det är bra att göra svåra saker för du växer som människa också. Som att bota spindelskräck! Då ska man möta sin rädsla. Så du bör överväga noga att pallra dig iväg  till en sån som kan hjälpa dig. Du sitter ju faktiskt i ett rum med den personen och ingen annan lyssnar. Talar du med en "vän" kan det bli illa om den "vännen" sprider det vidare. Det gör INTE en kurator. Det kan jag lova. Den personen tar hand om dig. På bästa sätt. 

Skriv också här och vi hjälper dig så gott det går.

[Silverräv69]
2015-07-23 11:52
#76

När jag var 11 och hamnade mitt i en rättegång inom familjen fick jag gå till en stödgrupp som då kallades för Emilia. Jag var för ung för att gå i en grupp och prata med andra barn i samma sits, så jag fick prata med en ung kvinna på tu man hand.

Jag har jättesvårt med tilliten till folk och det tog henne 6 månader att tina upp mig, sedan hade vi en jättebra vänskap..och så slutade hon. Efter det slutade jag med.

Det hjälper att prata med en främling om du ber dem berätta något i förtroende till dig. Det var så vår företagssköterska fick mig att öppna upp.

Viktigaste är att du inte bär på sakerna själv, eftersom du inte är ensam. Du kan på egen hand leta upp stödgrupper och ungdomar som råkat ut för samma. Då blir det också lättare för dig att relatera och öppna upp dig! Plus att du kan knyta livslånga vänskapsband!

Annons:
Ravynsfair
2015-08-13 13:06
#77

Hur har det gått Simossonna? 
Tänker på dig lite till och från.
Du kämpar så tappert, hoppas det gjort skillnad nu ❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Simossonna]
2015-08-20 19:45
#78

Poliserna hade visst haft semester i 4 månader.. Men nu är de igång.

Jag pratar också med en familjeutredare. Eller det har vi gjort en stund nu. Verkar inte hjälpa.. men annars så är det lugnt

[Silverräv69]
2015-08-21 13:58
#79

Hur känns skolstarten? Har du eller killen bytt skola? =D
Hoppas det värsta är över så att du kan gå vidare och inte vara rädd längre. =)

Kyllan56
2015-08-21 14:04
#80

#78 Ja myndigheternas kvarnar maler långsamt. Hoppas den biten är över snart!

Skönt att det är lugnt! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Simossonna]
2015-08-21 23:23
#81

Skolstarten har varit lugn. Han som jag tror är fire pandah har i sånafall slutat skolan. (Gymnasium)

Den där Marek är liten och jag känner honom ganska bra. Jag skulle lika gärna kunna spöa upp honom fortare än van han hinner spöa upp mig. xD Haha

_Fisken
2015-08-22 10:22
#82

Ha ha!

Upp till toppen
Annons: