Här tänkte jag att ni skulle få dela med er av dagens positiva (+) händelse/-r och negativa händelse/-r. Det som är bra och dåligt under dagen helt enkelt.
Ni får skriva flera gånger om dagen om ni vill och flera alternativ på både + och -. Tanken är väl att det ska fungera lite som en dagbok.
Ni kan skriva om precis vad som helst, allt från att ni ätit en supergod frukost och att ni gjort något riktigt kul till att det är vedervärdigt väder och att ni helt enkelt mår piss och pest.
Jag kan börja!
Dagens + är att jag kom ur sängen i tid för att hinna äta frukost innan jag skulle tvätta samt att det blir en tur till stallet för lite hästmys.
Dagens - är att jag inte hinner tvätta all tvätt på den korta tid jag bokade.
Vänliga hälsningar Sanna. Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus
Dagens + Det är SOL ute! & snart får jag dricka hemmagjord juice!
Dagens - Att jag inte lärt mig att jag bara blir ledsen/arg/trött av att gå in i diskussioner för att det alltid slutar med så låg nivå och att jag borde hålla mig borta.
Jag får vara ensam hemma ganska mycket och jag slipper gå på GD gif där det är en massa människor.
Minuset är att jag snart kommer bli väldigt uttråkad.
Dagens plus: Hm... Jag lever?
Dagens minus: Jag har ångest då kom inte väg till min praktik. Jag vaknade av att någon försökte bryta sig in i min lägenhet.. Eller ja, hen drog i dörren och försökte låsa upp den med egen nyckel....
Dagens + = Jag har fått min Fender gitarr, äntligen!
Dagens - = Idiotläkaren jag besökte på neurologen. Direkt när jag satte mig i rummet sa hon "du är kärnfrisk så vad fan gör du här?" följt av att remissen min reumaläkare skickat henne är befängd mm... ilskan bara koka inom mig men jag bet mig i läppen och orkade inte käfta emot.
"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"
#15 Men va f...!! Alltså...somliga borde inte få arbeta som läkare. Har träffat på min beskärda del av den där typen... Och jag har börjat fundera på att spela in mina besök** inom vården. För om deras chefer och andra fick höra hur de uttrycker sig, och vad de faktiskt sitter och säger...
** Ja, med tillstånd från den man möter, naturligtvis.
#16 Jo, bästa av allt är att min reumaläkare ringer i morgon och då kommer jag berätta för han vad hon bla ansåg om hans sätt att skriva remisser mm. Åh ska bli kul och höra hur glad han kommer bli på henne.
"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"
Föresten vad många det är som har ångest på minussidan. Nä, nä, inte på plussidan. Jag mena, vad många det är som plågas av ångest. Okontrollerade ångestkännslor är ju en diagnos.
#20 Ja hade jag släppt efter så hade det blivit allt eller inget så var lika bra att hålla käft. Vad ska man berätta om gitarren, den är svart, stålsträngad och akustisk. Något mer specifikt du undrar efter?
Dagens plus:
Är fortfarande lika glad efter roadtripen jag och min sambo gjorde genom Strömslund. Vi mötte en äldre man som berättade hur Strömslund såg ut förr i tiden och om huset där som varit med i flera filmer(bl a Åsa Nisse och Ack Värmland)
Dagens minus:
Jag tror värdergudarna är ganska sura för det har regnat och blåsigt i flera dagar nu :(
Dagens + Jag överlevde hela dagen på praktiken, fick t.om beröm för mitt arbete. Jag har haft intervju för en utbildning jag vill gå vilket även visade att jag hade goda chanser till att komma in. (Fhsk)
Dagens - Tropisk j*vla regnstorm ute, blåser jag inte bort så lär jag drunkna, haha.
Vänliga hälsningar Sanna. Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus
Dagens plus 2: Två pass på gymmet idag ! Indoor walking och yoga!
Dagens minus 2: Två pass på gymmet idag ! Indoor walking och yoga! Det har dessutom regnat i typ 17 år vilket får mig på jättedåligt humör... Ingen förändring på väderfronten idag heller
Dagens + en kurs avslutad och det med ett C i resultat trots att jag bara satsade på ett E!
Dagens - dagens tandläkarbesök för lilleman, första gången för honom och det var bara ett allmänt dåligt bemötande, hos en tanta utan tålamod, spelade ingen roll att det var en ettårings tänder hon skulle kolla på, hon försökte göra likadant som på en vuxen -.-
Dagens plus: Var och hämtade hem två små råttor igår och jag kan sitta i timmar framför buren och bara kolla på dem Dagen började så bra när jag vaknade upp bredvid deras bur! Dagens minus: Kunde inte gå till praktiken idag heller... Hejdå pengar för nästa månad... Har dessutom ont i kroppen efter gårdagens träningspass.
Dagens + Jag har blivit antagen till mitt förstahandsval av skola (självklart tackade jag ja) Jag kan äntligen ta tag i flyttplaneringen + att det gick bra på rehabbadet. Inte varit i en simhall på 7år!!
Dagens - Paniiiik för flytten, haha!
Dagens + • Legat i sängen och vilat från den hemska gårdagen • Mycket glad över konserten igår • Underbart väder
Dagens - • Träningsvärk gånger 20 i benen efter att jag gick, gick och gick en himlans massa igår. Bar på kanin i transportbur (ca 3kg) halva dagen vilket gjorde att jag belastade ena benet fel så det har gett upp på livet totalt. • Lade mig i sängen 03:00 efter att ha vandrat från busstationen och hem, 00:05 började jag gå, 02:00 var jag vid färjan och var hemma 02:45. Hemska dag!
Dagens + Ytterligare en inlämningsuppgift är inlämnad, bara en kvar nu och ett prov. För tredje dagen i rad kan jag torka tvätten utomhus
Dagens - jag har en ytterst irriterande fluga som försöker sätta sig på mitt öra hela tiden och jag kan inte döda den eller schasa ut dem Det ser ut som ett bombnedslag här hemma..
Dagens + Sista inlämningsuppgiften är inlämnad, provet skrivs imorgon. Springturen på jobbet, vilket betyder sluta 30min tidigare än vanligt (om inget händer) Dagens - Jag har tydligen ingen lärare i den kursen jag läser längre, jättelätt att få uppgifterna rättade då Ångest inför jobbet ikväll..
Dagens plus: Fått mitt slutbetyg i palliativ vård, ett C, så grymt nöjd och ett under att de lyckades trolla fram en lärare så där i sista minuten, för igår hade jag ingen. Rektorn har gått in och tagit över medicin2kursen så förhoppningsvis är min sista uppgift rättad snart och jag får sommarlov.
Dagens + = Fått besked om att min BPD äntligen skall testas att medicineras.
Dagens - = Tvingas högst troligen bo kvar där jag bor då min arbetsterapeut säger nej till att vi flyttar till en lägenhet som inte har bra förutsättningar för mina handikapp. Detta innebär att jag på något sätt måste lyckas förhålla mig och inte må dåligt av att bo bredvid en granne som tror de äger hela gården.
Dagens plus: Va med Missing People och letade efter Lisa Holm som försvann i söndags i närheten av Kinnekulle. Underbart att få chansen att hjälpa till på det sättet! Hoppas så innerligt att hon återfinns och mår bra under omständigheterna...
Dagens minus: Att jag inte kunde göra mer i sökandet efter Lisa och att jag förmodligen inte kommer kunna ta mig dit imorgon.
Orkade inte skriva igårkväll så jag tar gårdagen nu. (Känns lite tidigt att skriva om denna dag)
Gårdagens + *Långpromenad på förmiddagen innan praktiken. (börjar 11.15) Fastnade hos ägaren till min dagishund, drack kaffe och pratade om allt och inget såpass länge att jag blev 1,5 timme försenad till praktiken
*Gjorde mitt bästa på praktiken, 3 av 4 dagar gjorda utan att dö av värk * Satte staket i hästhagen, pussade på min Tilda och blev bjuden på mat efteråt. * Hector (min hund) var fantastisk på lydnadsträningen för en gångs skull!
Gårdagens - * Mild migränattack i slutet av praktiken, överlevde hem och slocknade en stund på soffan.
Dagens plus: Idag har jag varit ute en hel del faktiskt vilket kändes skönt. Har även passat på att hälsa på en ur mysig och livlig hund och övningskört. Övningskörningen gick riktigt bra idag, det fanns inte mycket och anmärka om.
Dagens minus: Huvudet har inte riktigt vant sig vid värmen.
Vänliga hälsningar Jessica medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Dagens + Jag och chefen kunde prata med varandra på ett sätt som vi aldrig har kunnat innan. Det är fint väder Jag är godkänd på de två sista uppgifterna
Dagens - Jag är/var inte anställd på jobbet enligt ett av systemen de använder Skolan har inte lagt in de kurser jag ska läsa nästa termin, så jag finns inte med i system
Dagens + *Överlevde praktiken och likaså överlevt 4/4 dagar vilket är första gången på länge! * Fantastiskt väder vilket resulterade i en långis med hundarna samt dagishundens matte. * Tittat på sjuttioelva avsnitt av min favorit Animeserie.
Dagens - * SKITVARMT!
Dagens plus:
Lillebror tar studenten idag och det är redan 14grader ute.
Dagens minus:
Fortfarande inget svar från skolan angående nästa termin, en kompis ska genomgå en stor och allvarlig operation idag
Nu har vi glömt bort oss lite känner jag! Puttar upp tråden med mina känslor över helgen, blir en liten sammanfattning.
+ *Bakade en Minion-tårta (dumma mig) till min lillebror som fyller 8 idag. *Klarade av att spendera flera timmar på kalaset i lördags trots massor av folk. *Orkade diskutera med släkten om varför jag flyttar till Sundsvall i augusti. *Spenderade heldag på High Chapparal igår.
- *Två släktingar åkte av vägen igår, bilen förstördes rejält. *En av dem är inlagd på intensiven pga överdos av mediciner (därför hen körde av vägen) och lär hamna på psyk ett bra tag då hen tidigare gjort liknande. Hen är i konstant behov av uppmärksamhet (positivt som negativt) och detta är ytterligare ett fall då hen hittar på dumheter vid någon annans födelsedagsfirande. Förra året försökte hen ta sitt liv med tabletter t.ex BARA för att hen inte fick samma uppmärksamhet som min lillebror. * Jag är lättpåverkad när det kommer till negativ energi och detta sänkte mig ordentligt igårkväll/natt.
Dagens minus: - Fortfarande extremt trött så somnar hela tiden - Skrattar åt mitt fina solbrända ansikte. Har en fin rand eftersom att jag använt keps hela veckan, så fint så fint.
+ Kanonväder! + Sambon kommer hem om en kvart! Efter en hel natt ensam får jag äntligen kramas igen + Har lagt 3 timmar på att städa lägenheten. Rent & fint!
dagens + - Väääärme - (inte dagens plus men ett plus) kommit in på komvux så ska börja plugga upp lite ämnen jag saknar från gymnasiet, detta innebär ett steg närmare drömmen att plugga i England!
Dagens +
Spenderade 2,5h i skogen med hunden på fm.
Fann kantareller som jag sedan smörstekte, nam nam.
Nu ska jag och Karln min ha picknick med katten o då frossa i glass :3
Dagens -
VAAAAARMT
Har myggbett of doom under foten.
Karln ska iväg och jobba natten om 2h.
+ Överlevde tågresa på 16h. (2h förlängning pga förseningar) + sov ut hela dagen pga resan. + Fotograferade min häst och min lillasyster, så söta att jag dör!
- Trött tröttare och tröttast. Sov nog lite väl bra. - Ont i hela kroppen - Saknar min blivande sambo redan.
Jag tänker gå tillbaka några dagar, just because i can.
Fredag: + Passade syskonbarn och tjänade lite pengar.
- Blev väckt 09:30. - Var tvungen att ta taxi hem, hatar taxi.
Lördag: + Tävlade i kaninhoppning. + Fick tillbaka wifi och surf på mobilen efter ha varit utan i ungefär 2 veckor.
- Gick inte så jättebra på kaninhoppningen. - Fick sovit 30 min. Somnade 05:00, gick upp 05:30. - Gick och lade mig väldigt sent trotts röda ögon och en väldigt seg hjärna.
Söndag: + Sov länge och väl.
- Trött och seg som sjutton. Orkade ingenting. - Huvudvärk på grund av sömnbrist.
Måndag: + Fint väder. + Kaninerna fick vara ute i hagarna hela dagen. + Fixat lite i mitt rum så nu trivs jag liiite bättre än innan.
- Fortfarande trött efter helgen. - Uttråkad till tusen.
+Kicki, mopsen, snart Gotham, gått ner lite i vikt och snart kuratorbesök den 19e.:) Förhoppningsvis kan jag bli helt frisk en dag. Men inte idag och inte om ett år
+ huvudvärken som jag haft sedan förra lördagen har äntligen börjat ge vika. + solen lyser utan att det är sådär ruskigt varmt. + valpen jag passar är ett mystroll nu när han aktiveras ordentligt.
- Imorgon måndag, valpis får åka hem :C - måste fortsätta packa
Gårdagen + Träffade några av de man träffade på festivalen + Gick runt i Göteborg, ungefär 33.000 steg *puh* + Hade jäkligt kul och trivdes riktigt bra + Bestämde mig för att inte bry mig om hur jag skulle komma hem så det fick lösa sig efter hand, vilket det gjorde.
+ vädret är fint + orkade mig ut i skogen med 2 hundar trots att jag har hiskeligt ont + plockade 1,5l blåbär som jag sedan gav till mormor som tillfälligt bor på korttidsboende. Väldigt uppskattad present!
- hiskeligt ont i kroppen - panik över flytt, sitter paralyserad och vet inte vart jag ska ta vägen.
- Sovit för mycket - Dök upp på VPM men hade tydligen ingen tid - Kommer inte igång med städandet här hemma - Får inte tag i nån jag ska ha tag i! Alla har semester eller kan bara inte svara.
+ Jag har världens bästa sambo som följde med till VPM + Min hund är den goaste som finns
+ fint väder + fick lägenheten tömd på allt som inte skall med i flytten, det är toooomt nu! + hann pussa på hästen + äter sockerbulle i sängen just nu *theheh* + gick långis i skogen på 2,5h med hundarna, hann plocka 1l blåbär.
- vaaaaarmt och svettigt! - ont i kroppen efter allt kånkande av möbler
+ Mamma ska färga håret på mig idag, megautväxt haha! - Ska sova borta, visserligen hos mina föräldrar men föredrar min egna säng xD Borta från sambo och djur med <3
+ Bakade kladdkaka med egengjord kolasås som överraskning i. *mums* + orkade med besök från både "svärmor", hennes extrabarnbarn och en kompis till sambon.
- börjar bli sjuk och ena knät bråkar
+ Har spenderat 4 dagar på min skola i Alsen tillsammans med mina underbara klasskompisar samt skolans hästar + Har sett norrsken för första gången samt ett stjärnfall + Är hemma hos mina djur och min älskling igen
- 13h spenderades på tåget till skolan och lika mycket tid spenderades på tåget hem - Har varit lite småsjuk under vistelsen på skolan
Dagens + Solen har varit framme. Var ute i skogen i 2h med hunden trots ryggvärk.
Dagens - Voffe skadade tassen och började blöda en del. Fick akut åka in till stan och köpa en skyddsko (att ha under promenaderna framöver) när det väl slutat blöda och mattehjärtat lugnat sig lite. (Behöver inte sys som tur väl är)
+ Min första hemtentamen är godkänd och det känns så himla bra. + Varit på körskolan och pluggat teori + Läs väder + Varit och lånat Spökstaden (andra boken av Ransom Riggs)
- Har en del att plugga
Gårdagens plus och minus + Pratade äntligen med studievägledaren + Helg + Kommit igång med vårt arbete - Kom in på en fortsättningskurs jag vill läsa men saknar poäng för att läsa den. Vilket resulterade i att jag med ren panik funderar över vad som nu ska hända. - Förkyld
+ Gosat med djuren + Bakat muffins + Inte haft ångest ikväll
- Känt av min allergi när jag skulle klippa klor på kaninerna (får ta hjälp av min mamma imorgon). - Varit ledsen över att kaninerna måste flytta tillbaka till uppfödaren.
+ Skolarbetet blev godkänt + Insett att valet av att studera ett år inte var helt bortkastat som jag till en början kände. Ibland måste man ge saker lite tid.
- Tråkigt väder - Trött
Har haft ett ganska långt, ganska känslosamt, ganska jobbigt och förhoppningsvis ganska givande samtal med en person nära mig om hur vi har kontakt och lite hur vi ser på vår framtid.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.