Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1135 ggr
Valkyrija
2015-06-02 23:45

Hjälp med namn!

Detta hör la egentligen inte till här på sajten men jag är i behov av er hjälp! 😮 Jag ska försöka starta upp en spirituell butik där jag kommer sälja stenar, kristaller, tarot, pendlar, statyer etc etc men jag kan för alltid i världen inte komma på ett bra namn. Jag behöver er hjälp 😃

Här nedan är några förslag jag har själv. Välj ett och kom sedan med fler förslag om ni har några! De ska vara i namn i spirituell andra 😃
Vi gör detta till en liten tävling tycker jag så den som kommer med det vinnande namnet lovar jag får 30% på sitt första köp i min framtida butik😉(så kom med förslaaaag)

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
AnneN
2015-06-02 23:51
#1

Alyssas kristallhörna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Achatina
2015-06-02 23:53
#2

Röstade på "Ugglan & Vargen" men funderade på "Tidvattnet". De namnen är de jag skulle bli minst förvånad av att se på en butik med det sortimentet. Kristallnamn skulle jag undvikit, eftersom du säger att du ska sälja stenar (och kristaller), vilket för det tränade ögat kan få dig att verka outbildad. Och tempel namn kommer nog folk att undvika som pesten i rädslan för att gå in sig i någon frireligiös rörelses lokal.

Valkyrija
2015-06-02 23:59
#3

#1 Tack så mycket för ditt förslag! ❤️
#2 Det ligger mycket i det du säger! Tack så jättemycket. Jag förstår dock inte riktigt vad du menar med "Kristallnamn skulle jag undvikit, eftersom du säger att du ska sälja stenar (och kristaller), vilket för det tränade ögat kan få dig att verka outbildad." Vill du utveckla? 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Kyllan56
2015-06-03 00:03
#4

Varför inte ta ett namn från stora Arkanan som te.x Lyckohjulet, som visar att du är på rätt väg, som ger tut och lycka. du ska ju sälja bl.a tarotkort. 

Lycka till med affären!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Achatina
2015-06-03 00:06
#5

#3 För att stenar är uppbyggda av kristaller och de affärer av liknande karaktär som jag varit inne i tycks mest sälja stenar och inte så mycket kristaller (fast det mesta som säljs är nog andra saker). Dessutom ger namnet vissa smyckes associationer 😛

Valkyrija
2015-06-03 00:13
#6

#4 Åh vilket bra tips! Ska kika in stora Arkanan lite mer. Är inte helt hemma på det 😃
#5 Jo det har du faktiskt helt rätt i! Tack så mycket 👍🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
IaAbrg
2015-06-03 08:57
#7

Silverkorpen tycker jag var himla vackert. MEN, jag kan nu INGET om dessa ämnen, så jag kan inte säga om det passar eller inte…

Hur som: lycka till!! :-)

SannaNolte
2015-06-03 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Silverkorpen tyckte jag va fint . :) Har en 30 kg bergskristall här hemma om du vill köpa in den till din butik . 🙂

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Vixxen
2015-06-04 00:29
#9

Silvertassen

Ralph
2015-06-06 13:35
#10

Jag röstade för Trollsvampen.

Jess89
2015-06-07 21:02
#11

Röstade på Hekates Tempel.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Silverräv69]
2015-06-09 17:35
#12

Röstade på Silverkorpen, den lät helt perfekt i mina öron. =)

Ralph
2015-06-23 07:59
#13

Drömgrottan

Annons:
Tant Grön
2015-06-23 14:07
#14

Stengrottan

Upp till toppen
Annons: