Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1214 ggr
Ravynsfair
2015-06-13 16:10

Ny medis!

Hej! 

Jag tänkte att det kanske var dags för mig att presentera mig lite då jag nu blivit Medarbetare här på Socialt stöd efter en tids prövotid. 
Många av er har säkert sett mig här och var redan, jag härjar ju lite överallt. 

Vem är jag då? 
Jag heter Susanna men kallas för Suss, Sanna, Sussie och  Simba.
Sanna är väl det vanligaste smeknamnet. 

Snart 23år gammal jänta, född i Sverige men har finskt medborgarskap, delvis uppvuxen i det finska lapplandet ca 25 mil nordöst om Kiruna.
Lapplandet är mitt hem och nu till hösten återvänder jag halvvägs upp vilket är en nätt tripp på sisodär 80 + mil. 

Hos mig bor hästen Tilda, hunden Hector, katten Ghost och kaninen Harry.
Har även en dagishund vid namn Chilla som jag är ledsen över att behöva lämna.
 
Dessvärre är Tilda till åren komna så detta blir hennes sista sommar, benen vill inte riktigt hänga med mer, detta är sorgligt men ger också  mig en chans att flytta då jag inte äger henne och aldrig skulle vilja lämna henne såhär på ålderns höst.

Jag är för övrigt tillsynes en väldigt social, glad och sprallig tjej som alltid är kvick i mun. 
Samtidigt kan jag vara den mest  cyniska och bittra människa du någonsin stött på. 
Har en egen syn på livet och låter gärna hela världen höra det ibland. 

Det är alltså sällan det är tyst när jag är i närheten, låt oss säga somså att att det är lite glappkontakt mellan min mun och hjärna Skämtar

Under ytan lurar kraftig social ångest, en depression samt panikångest vilket jag kämpar hårt med som ni säkert förstår. 
Utöver det har jag Fibromyalgi, AS, ADD samt en pågående utredning på EDS. 

Tro mig, det är grymt frustrerande (och lite roligt ibland) när munnen glappar och hjärnan skriker "NEEEEEEJ VAD HÅLLER DU PÅ MED? HÅLL KÄFTEN!" Galen

Intressen är friluftsliv, teckna, hundträning, ridsport, djur i allmänhet, att baka, fika och klura på livet både enkla och svåra gåtor. 
Jag lyssnar jämt på musik och det av varierande sort. Det mesta helt enkelt. 
Arbetstränar 50% på ett plastindustriföretag pga mina diagnoser. 
Det hela går väl sisodär med närvaron men trivs gör jag tack vare ett par härliga "kollegor". 

Vad gör jag här på Socialt stöd?
Förra året bestämde jag mig för att börja må bra, hitta nya vänner, inspiration till livet och ja, energi till att orka kämpa vidare med det som tynger mig.
Omfamna mig av det positiva i livet. 
Jag har erfarenheter av alla möjliga slag i livet och känner att jag därför kan agera som hjälpande hand här. 
Ska göra mitt absoluta bästa 🙂

Du som läser skall absolut inte tveka på att skicka iväg en rad till mig om du känner att du har behov av att prata med någon, stort som litet problem.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
IaAbrg
2015-06-14 02:00
#1

Vad roligt! :-)

Jag tror du blir jättebra i den rollen. Har läst dina inlägg lite här och var och tycker du verkar vara en himla kul och klok typ. :-)

kalltkaffe
2015-06-15 08:27
#2

Välkommen hit, tror du passar bra som Medarbetare här på socialt stöd! :) Kul att se andra finnar här också, är själv uppvuxen i sverige men har finska föräldrar. Längtar efter att flytta längre norrut nu i flera år för känns som att det skulle vara mer "hemma"! Ha det så bra ^^

Upp till toppen
Annons: