Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1145 ggr
Ravynsfair
6/17/15, 3:43 PM

Det där med att ha så fruktansvärt tråkigt.

Ni vet, när man har så urtrist hemma att man inte ens orkar "klättra på väggarna"?
Vädret är skit och inget är kul.
De gånger man är så fruktansvärt uttråkad att man  faktiskt kan ta tag i sitt Mount Everest of disk eller Mount Everest of tvätt som något kul att göra, bara för att göra något?

Det är nog en del som går hemma här på sajten, kanske sjukskrivna eller bara arbetslösa och i brist på praktik eller liknande. 
Hur gör ni för att fördriva tiden och slippa bli sittande i soffan. 

När ni är sådär uttråkade, vad brukar ni få för knasidéer tillslut? 
Jag brukar oftast ställa mig i badrummet och klippa mitt hår eller som jag gör just nu, färgar det - inte i brist på annat att göra men som en undanflykt från att göra allt viktigt man behöver göra men inte vill för att det är såååå tråkigt det med.

Berätta era tokigheter eller tips på något vettigt man kan göra när man har sådär tråkigt. 
Kan vara vad som helst, allt från att vika pappersflygplan till att beställa en tågbiljett någonstans för att bara för att få lite energi och miljöbyte.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
[[Boris Sager]]
6/17/15, 3:50 PM
#1

I dessa flyktingkatastroftider, kanske det ar bra att ha det trakigt? Om jag skulle valja mellan det och radsla for sitt liv dagligen, sa skulle jag absolut valja det forra. Jag tanker pa det, nar livet kanns trist.

Honestyisdead
6/17/15, 3:52 PM
#2

Städning är bra tidsfördriv 😃

FemFem
6/17/15, 3:55 PM
#3

Jag brukar ta en promenad. För min del spelar vädret ingen roll, så även om det ösregnar går jag ut om jag har skittråkigt. 👍 Annars brukar jag typ gå runt och plocka iordning eller dra fram dammsugaren.

Jess89
6/17/15, 6:05 PM
#4

Jag brukar spela data/tvspel, plocka undan, titta på serier. Kan kanske fungera att få ut och gå och göra av med lite energi.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Sabina]
6/18/15, 2:34 PM
#5

Jag måste säga att jag faktiskt inte haft så där urtrist och långsamt på flera år, typ inte sedan jag fick barn.
Numera är jag sjukskriven bland annat för utmattningsdepression, så jag har lättare att bli stressad för att jag har för mycket att göra än att jag inte har något att göra.
Jag hoppas nästan att jag kommer får känna av den där tristessen av att ha för lite att göra eller att man klättrar på väggarna av uttråkighet, för då har jag nog äntligen börjat krya på mig från en av mina sjukdomar i alla fall 🙂 (det gäller att tänka positivt, ju 😉😃)

IaAbrg
6/18/15, 9:40 PM
#6

Nu kommer jag nog att låta präktig och beskäftig ;-) , men… jag har a l d r i g tråkigt.

För mig är det, och har alltid varit, något man väljer själv. Världen är ju full av saker att utforska, prova på, lära sig, testa…

Jag läser massor. Jag broder/virkar/stickar/syr. Lyssnar på musik. Går långa promenader. Fotograferar. Håller på med geocaching. Tränar hunden. Skriver brev (alltså den gammeldags sorten, med papper och penna). Ser på film. 

Ibland sitter jag bara på trappen med en kopp kaffe och gör "ingenting". Fast i det där "ingenting" ingår ju att lyssna på fåglarna, känna dofter, titta på humlorna i rabatten…

Det låter som jag flänger runt som en tok, men det gör jag inte. Men tråkigt? Nä, det har jag aldrig. Det är ju liksom ingen annan än en själv som kan bryta ev tråkighet.. :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: