Annons:
Etikettpsykisk-ohälsa
Läst 824 ggr
Ptorparn
6/24/15, 3:12 PM

Välmåendet

Våga bryta sin vanliga vardag . Vi har flera gånger under åren fått besök av tjejer/kvinnor som velat få miljö/luftombyte och få bryta sin vanliga stressiga/oroliga vardag . Vi har mindre lantbr med olika djur kor ,får ,ardenner hästar , höns , hund , katter mm . Här är enkelheten som gäller bort med smink o tajta mode klädet låt blodet strömma från topp till tå :-) . Alla kan hjälpa till med något någon var utbränd mm men hålla i en vatten slang som fyller karet till djuren fanns det kraft till och djuren blev jätte glada när de fick vatten … då blev ju personen oxå glad  för detta hon orkade göra :-) . Någon hittade att fåren var deras må bra grej . Detta luftombytet och lite arbets uppgifter att de sett att juste de duger .  Flera har skratta åt sej själva o sagt jag är ju så pryd och rädd för att bli lortig och skada naglarna mm nu har man gjort tvärt om och helt plötsligt mår lite bättre :-) .   Jag blir så glad när  man som en enkel medmänniska kan bidra  lite till att välmåendet stärks hos någon medmänniska .  Ta hand om er alla i sommar  nu !

Annons:
Ravynsfair
6/24/15, 10:49 PM
#1

Åh, låter underbart! 
Jag är själv en sådan person som föredrar lantluften, visst finns det alltid något som skall göras, stress och press men det är ändå inte riktigt densamma som finns i städerna. 
Att få andas lantluft och tillbringa några dagar på gård borde finnas på recept! 

Hoppas att ni får en härlig sommar, fortsätt med det ni gör, det är fantastiskt!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Ptorparn
6/24/15, 11:48 PM
#2

Ja detta är på gång … recept …. nästan . Sök på Grön Arena  östergötland och värmland har kommit igång vi i västra götaland har genom gått utbildning nu :-) . Det finns flera ny godkända gårdar nu .

Upp till toppen
Annons: