Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1410 ggr
Moalinn
2015-07-03 00:01

Saker att göra i sommar

Känner att jag får lite panik. Sommaren är här och jag vill hitta på saker. Jag vill ha något att göra varje dag. Inte nödvändigtvis hela tiden men måste ha något att se fram emot och kommer det en "dödag" emellan så blir jag galen. Har nyss varit på festival, var borta i 5 dagar och såklart hände det något hela tiden. Nu när jag kom hem har jag sovit, sovit och sovit lite till för att min dygnsrytm har blivit helt tokigt sen festivalen då det blev tidiga morgnar och vääldigt sena kvällar. Men vaknar jag klockan 11 går jag inte upp utan jag somnar om endast för att jag inte har något planerat. Vill inte bara sitta och kolla ut genom fönstret.

Jag försöker planera dagarna. Har en tavla där jag skriver mina planerade dagar och skulle det komma en vecka som är helt tom så vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen. Några vänner skulle jag väl inte påstå att jag har. Har väl en kompis som jag försöker dra med och ibland går det, ibland inte. Är inte jätteberoende av någon nu för tiden men visst finns det vissa grejer man inte har lust att göra själv.

Imorgon ska jag iväg först på dagen och sen på kvällen. Helt okej. På lördag ska jag iväg på kvällen, också helt okej. Men söndag? Ingen som helst aning om vad jag ska göra på söndag och jag blir galen. Alltså, när jag menar galen så menar jag ångest och halv panik. Har känslan av att det är nu eller aldrig.

Vad ska ni hitta på i sommar? Har ni några tips på vad man kan hitta på? Något som kanske inte kräver att man åker bort och är borta i flera dagar. Något som inte kostar onödigt mycket. Kan vara något litet. Kan vara något man kan göra i hemmet. Men helst av allt vill jag kunna komma bort från huset iallafall en gång om dagen om det så bara innebär att ta en liten promenad. Hjälp mig!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
MoaHermansson
2015-07-03 00:10
#1

Får också typ panik och ångest när jag inte vet vad jag ska göra. Jag brukar typ och till stranden med kompisar men det händer bara ibland.

Vet inte heller vad man kan göra :/


Valkyrija
2015-07-03 00:11
#2

Jag känner preciiiis som du. Har dock en sambo men han kmr visserligen börja jobba mycket snart så då blir jag ensam… Har inga vänner i närheten. Bor i Trollhättan och de jag kan umgås med bor utanför Göteborg så det är lite segt… (hade jag haft mer pengar så hade ju det inte varit något problem dock). Men gå ut och sola iaf. Njut av dagen. Gå en promenad eller något? Kanske finns en hund som behöver en dagmatte ? 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Torpedtass]
2015-07-03 00:16
#3

Vi har pool så den blir flitigt använd i sommarvärmen annars kretsar hela sommaren kring barnen med djurparker, lekplatser, picknick mm.

Kanske kan du gå till en badstrand och sola, ta med en tidning och läsa, gå på bio, gå till biblioteket, ta en glass vid någon kaj och njuta av värmen osv.

Själv kramas jag ofta med myggen och knotten på en stol i värmen med tidning i handen när barnen leker.

Moalinn
2015-07-03 00:25
#4

Är inte mycket för stränder, vatten och solning tyvärr annars är det jättebra tips! Ska försöka planera minst en promenad om dagen.

Jag ska börja bygga en kaninbur så där kommer jag ha något att göra men när jag är klar med den då? Lite så jag tänker när jag vill ha något att göra. Inte bara sitta ute i solen eller ligga i vattnet utan ett projekt eller något liknande hade varit jätteroligt. Skulle vilja ha ett fotoprojekt under sommaren men kan inte komma på något :/

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IaAbrg
2015-07-03 11:49
#5

#4

Jag håller just på med Projekt Lära Mig Koppla Av… Har alltid varit en extremt rastlös människa. Usel på att "göra ingenting".

Nu är jag långtidssjukskriven med ytterst lite pengar och en trasig rygg så jag tvingas vänja mig vid ett helt annat tempo. Känner igen känslan du skriver om.

Jag har gjort en djupdykning på det lokala biblioteket och läser nu massor.

Är buren till egen kanin? I så fall kanske du kan bygga saker till den? Inte så hemma i det där men en kul koja eller något? 

Fotoprojekt låter ju toppen!
Bestäm dig för ett tema?
Eller bestäm att du ska fota en bild om dagen i säg 30 dagar, och med ett nytt tema varje dag? Vi kan ge dig lite olika teman. :-)

Bestäm dig för att lära dig nåt nytt? Sticka, väva band, ett språk… nåt alldeles helt nytt som du inte provat?

Börja med geocaching. Hur kul som helst! :-)

Moalinn
2015-07-05 15:54
#6

Ja, kaninburen är till mina egna kaniner så kan absolut bygga något mer till dem. A

Angående fotoprojekt så vill jag komma på något bra tema men lyckas inte riktigt. Gjorde ett projekt förra året som hade känslor och tankar i fokus vilket jag tyckte var riktigt roligt, skulle gärna göra något liknande igen men jag har liksom fastnat haha. Har gjort några "en bild varje dag i 30 dagar", några lyckade men mest misslyckade faktiskt. Jag gör hellre något fotoprojekt men kommer jag inte på något projekt så är det absolut en bra idé :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
kalltkaffe
2015-07-05 17:15
#7

Känner igen det där med att det är sommar och man vill göra något hela tiden. Ta vara på sommaren och inte sova bort den. Nu jobbar ju jag hela sommaren nästan och pojkvännen som jag alltid umgås med också. Vi försöker åka iväg på cruisingar, både större och mindre i närheten. Varit till en älgpark, furuvik djurpark, var till västerås igår på power big meet och då var vi även in till centrum i västerås och kikade i affärer. Har även planerat in att åka till någon strand eller nära havet så jag kan fota (bada vägrar jag.. kan kaanske sola om det är lite folk haha) vissa dagar åker vi iväg på spontana roadtrips, tar med något och fika och jag tar med kameran. Önskade bara att vi hade fler dagar då jobbet så ofta krockar med varandra..

Jess89
2015-07-05 17:53
#8

Jag personligen gillar att läsa, men det är jag det. 🙂

Finns det inget du kan hitta på med kaninerna? Inga vänner att umgås med?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Moalinn
2015-08-04 02:17
#9

Sommaren har inte riktigt varit så händelserik som jag hade hoppats på men helt fyskam har den ändå inte varit. Hittat på lite grejer samtidigt som jag också bara har legat på soffan och kollat på serier. Plockat fram cykeln så har börjat cykla vilket är riktigt kul! Ska snart till Liseberg med en kompis (+ kanske några till, ej säkert än), ska åka ner till Skåne och hälsa på en kompis och samtidigt göra ett besök på Malmöfestivalen. Sen börjar komvux och helgen samma vecka ska jag på en liten festival. Så jag har lite planerat och det känns inte lika jobbigt längre!

Tack för alla tips och idéer! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Ravynsfair
2015-08-04 12:29
#10

Härligt det låter! En sommar av lite gott och blandat 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: