Annons:
Etikettdepression
Läst 1116 ggr
[liljekonvaljen]
2015-07-05 19:43

Smärtan finns alltid inom mig

Hej.
Jag skulle vilja få tips och stöd angående min situation.

Jag har sedan studenten sökt till högskolor men inte kommit in ännu.
(Gick ut 2012). Vilket har gjort mig mycket nedstämd då jag vetat vad jag vill plugga till. Under tiden har jag hållit mig sysselsatt med olika slags jobb  och pluggat på sidan av med att bättra betyget och gjort högskoleprovet flera  gånger.
Samtidigt under denna period har jag levt i väldigt dåliga förhållanden tyvärr. Och även relationen till min egna familj är inte bra. Jag har sällan känt mig trygg i mitt egna hem under barndomen vilket har fått mig till en person som är känslosam, deprimerad och lider av ångest.

Jag har dagligen ont i kroppen. Så ont att jag inte längre vet om vila eller att jag rör på mig hjälper. För jag tycker jag känner detsamma hela tiden. Och då menar jag hela tiden. Jag förstår att denna smärta sitter i grunden för hur jag har mått i stort sett hela mitt liv hittills. 
Det slog mig faktiskt igår att jag mått dåligt i cirka 10 år.
Just nu ser jag det väldigt svårt på att plugga om jag nu kommer in till hösten.
Min smärta är hemsk.  Och jag vet inte om jag skulle klara av den pressen som finns där när jag nu knappt orkar ta mig upp på mornarna och känner att mitt minne blivit sämre på grund av stress.

Hur ska jag göra i denna situation?
Ibland slår tanken mig om jag ska sjukskriva mig eftersom jag känner mig så utbränd och detta tillstånd jag upplever med smärta och dåligt mående har pågått sedan väldigt långt tillbaka.

Jag vill tillägga att jag pratat med psykologer/ kurator/ läkare  under nästan hela min uppväxt och det har gett mig styrka till en viss del med den psykiska biten.

Men nu på senare år så är det som att man får lida för att man mått dåligt psykiskt. Det har slagit till i kroppen nu istället.

Annons:
Valkyrija
2015-07-05 23:35
#1

Hejsan!

Känner igen mig jättemycket i det du skriver.. Har själv varit deprimerad sedan tio års ålder(alltså i lite över 11 år) och det har utvecklats till så mycket annat…. Jag förstår din frustration med pluggandet då jag även där är i samma situation. 
Hur är det den fysiska smärtan som du talar om visar sig? Jag skulle rekommendera dig att gå till en läkare och se till att få en riktigt psykologkontakt. Om du gått till olika psykologer/kuratorer och läkare under hela den uppväxt och du fortfarande mår dåligt så har du uppenbarligen inte fått någon vidare bra hjälp…

En sjukskrivning kan vara nödvändig i ditt fall men det känner du bäst själv. Känner du att du klarar av att jobba och plugga just nu eller måste du fokusera på din hälsa? Det är viktigt att få hjälp så fort som möjligt! Ring en läkare, byt läkare om den du har nu inte är bra nog, och stå på dig! Det är jätteviktigt. Händer allt för ofta att man inte blir tagen på allvar… 

Önskar dig all lycka fina du!
Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

SannaNolte
2015-07-05 23:35
#2

Fina du , jag förstår dig till 100% . ❤️ Vad är det för slags smärta i kroppen du har? Är det i musklerna , lederna osv? I mina öron låter det som du skulle behöva få en paus från allt och slappna av lite i ditt liv.  Hitta din rytm utan stress och krav.

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

[liljekonvaljen]
2015-07-06 13:58
#3

Tack för era svar. 

#1  Tråkigt att du också mått dåligt så länge, ingen människa förtjänar den smärtan.
Jag stod faktiskt på en väntelista sedan Januari till en psykolog. Och blev lovad att senast Maj månad prata med någon. Men eftersom ingen hörde av sig, ringde jag dit och då visade det sig att jag inte stod på någon väntelista längre. "Ingen visste vem som tagit bort mig från den". 
Så nu har jag börjat om min väntelista igen.. Och eftersom denna händelse skett så har jag faktiskt idag bokat tid imorgon hos en kiropraktor.
Är villig att testa vad som helst för denna smärta. Har allt för många gånger blivit tagen oseriöst inom vården. Och hur länge som helst kan man inte vänta. Det blir ju bara värre med att vänta.
Jag behöver nog fokusera enbart på min hälsa just nu, jag kämpar för att få den vården jag verkligen behöver just nu!

#2  Min smärta sitter från nacken/axlarna och strålar ut i ben och armar. Vissa nätter kan jag inte sova på en särskild sida eftersom jag kan ha så ont. Jag tror smärtan sitter i både nerverna och musklerna. Ingen Alvedon eller liknande har någon lindrande effekt. Ibland värme och kyla.

Upp till toppen
Annons: