Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 837 ggr
Ravynsfair
2015-07-08 15:20

Inspirationshjälp

Hej alla ni fina! 

Det råder flyttkaos hemma, om en månad idag så ska jag köra mitt flyttlass 85mil bort till mitt nya boende. 
(därför jag varit lite inaktiv det senaste, ber om ursäkt för det)

Men jag är helt låst, kan inte förmå mig att göra någonting.
Det är så mycket som skall fixas att jag får panik och då blir handlingsförlamad. 
Suttit i tre dagar nu för att komma igång med allt men icke. 

Att ta hjälp av någon annan är inget alternativ då jag har jätteproblem med att folk röjer bland mina saker. 
(ironiskt eftersom jag ska bli sambo och då tvingas acceptera att nån annan packar upp mina saker) 

Någon som har bra tips för att komma igång? 
Jag har en del kartonger osv att packa ner saker i. 
Detta är fjärde gången jag flyttar på 2,5år så jag är egentligen ganska rutinerad MEN det är första gången jag flyttar så långt och MÅSTE ha med allt i ett svep. 
(Förut flyttat max 2mil från föregående bostad och enkelt kunnat åka fram och tillbaka allteftersom) 

Måste dessutom röja igenom allt, sortera det som ska bort och det som ska med osv. 
Blir kaos i mitt huvud 😭

Till helgen har jag en chans att kunna köra upp en liten liten del av lasset. 
Vad borde jag ta med då? Typ väskor osv med vinterkläder osv känns som en vettig sak då det är en kombi med takbox som skall fyllas. 
(Vi är fyra pers + packning för 3 av dem så det kan inte vara mängder.)

Hjälp 😕

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
Jess89
2015-07-08 19:03
#1

Tänker så här ta ett rum i taget och packa ner det du inte använder. Ta det i din takt tar du lite i taget blir det inte då mycket och göra på en gång. Märk även fina kartonger så det är lättare och hitta när du ska packa upp.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: