Annons:
Etikettångest
Läst 1295 ggr
dundeer
7/14/15, 2:45 PM

Allt är bara kaos just nu

Jag känner att jag verkligen ligger på samhällets botten för tillfället… 
Jag får inte bo kvar hemma, jag har lättare sagt 2 veckor på mig att hitta en ny bostad, jag har inget jobb även om jag söker konstant, men jag är blyg, har inget slutbetyg och utbildning. 
Jag väntar på att få en kod på AF för min adhd, vilket kan hjälpa mig med att få lönebidrag, detta har jag väntat i 5 månader på nu, ingenting händer. 
Jag har i 7 månader väntat på att få en ny medicin mot min adhd eftersom jag mår så oerhört illa av min nuvarande så jag villa spy hela dagen. Denna har jag dock lagt av med eftersom jag inte kunde leva med det, så jaa, jag har ingen medicin mot det just nu. Så mitt liv är oerhört ostabilt just nu. 
Jag har försökt att vända mig till Soc för att få hjälp med hyran till en lägenhet jag hittat men dom kan inte hjälpa mig eftersom jag inte haft ett jobb i mer än 3 månader och under denna period kunnat betala hyran själv. 

Jag har visserligen aktivitetsstöd från AF men den ligger på strax över 3000 om ens det, men de räcker absolut ingenstans. 
Jag har knappt nått umgänge över huvudtaget då jag har oerhört svårt för att behålla kontakten med människor eftersom jag gräver in mig själv med mina sjukdomar, självklart är det någonting jag tränar på men de går ju inte så jätte fort. 

Jag känner själv att de går neråt, fort i detta fall… jag vet inte om jag orkar med ett nedslag för tillfället. Jag har inte sovit på 2 veckor pga stress… jag kan inte slappna av och allt jag vill göra är att gräva ner mig i ett hål och inte finnas. 
Varför kan inte livet vara lätt för, jag har kompisar som får allt serverat på silverfat, och oj va jag är avundsjuk på dom, och förbannade på att dom inte kan vara glada. 

Nåja, bara fortsätta söka jobb… i en stad där arbetslösheten är enorm pga överbefolkning och väldigt utbildade människor… Men ingen hjälp att få.

Annons:
[AnonymouslyInjured]
7/14/15, 3:01 PM
#1

Du kan skriva till mig om du vill. Har varit i din situation då jag blev hemlös när jag blev utkastad av min far som 15 åring (är 27år idag). Det finns ljust i slutet av tunneln men det gäller att hitta inriktningen dit. 
Hjälpte en vän som var i samma sits som du och jag, och hon hade en liten dotter. Om du vill ha hjälp så försöker jag på bästa sätt jag kan 🙂

SannaNolte
7/25/15, 10:27 AM
#2

Jag hoppas att allt kommer lösa sig för dig ! . ☀️❤️

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

[Älskamig]
8/22/15, 10:43 AM
#3

Det finns ju en sida på facebook som heter något om "Änglar" . Jag tror att Alyssa här på Socialt Stöd har länkat den någonstans. Där kan du be om hjälp och se om någon kan hjälpa dig, om du inte får hjälp av t.ex Soc, när det kommer till pengar. Finns folk som erbjuder att handla mat åt dig osv, vilket är väldigt snällt.🙂 Där kan du helt säkert finna vänner också, likt här och på många andra ifokus-sidor.

[Älskamig]
8/22/15, 10:47 AM
#4

Nu har jag hittat vad det där med änglarna hette, "Änglarna runt hörnet". Du kan läsa mer information om det på Socialt stöds första sida här på iFokus.

dundeer
8/22/15, 7:43 PM
#5

åh tack, ska absolut kolla in de <3

Jess89
8/22/15, 8:59 PM
#6

TS hur har det gått för dig?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Älskamig]
8/22/15, 9:40 PM
#7

Ja, vore kul och höra om hur det gått för dig. KRAM!❤️

dundeer
8/25/15, 2:54 PM
#8

Nåå jag lever än, skulldfri. Gått utan mat nåndag men de funkar! :)

Upp till toppen
Annons: