Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1239 ggr
[Simossonna]
7/15/15, 10:37 AM

Försäkring på ärr?

Jag är ett stort ärr överhela armen som ser väldigt äckligt ut. Många personer frågar vad det är och då blir jag såklart lite ledsen. Jag vill ju inte ha detta ärr. Det hindra mig från många saker. Jag har också ärr i ansiktet och halsen efter olyckan. Det var så att när jag var 1½ år så Fick jag vatten från en äggkokare på nästan hela kroppen. Vi åkte till läkaren och där fick jag vara en lång stund.  Det fick skära av mycket av min hud från benet som också blivit ett ärr.

Jag undrar om man kan få ersättning för detta? Det skulle varit väldigt skönt. Då känns det som att jag ändå fått någonting för det istället för att det bara är där och förstör mitt utseende och liv.

Jag kan skicka upp bilder senare.

Annons:
Allt oviktigt
7/15/15, 11:41 AM
#1

Det vanliga är att ersättningen betalas ut ca ett år efter olyckan. Är du säker på att dina vårdnadshavare inte redan har fått ersättning förutsatt att du såklart hade en försäkring vid tillfället?

[Simossonna]
7/15/15, 12:32 PM
#2

Nej det har han inte. Han har skickat in ett intyg men vi fick aldrig svar

Aleya
7/15/15, 12:39 PM
#3

Tyvärr lär du inte få ut några pengar då det var så pass många år sedan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
7/17/15, 9:02 PM
#4

#3 Säg inte det. Många med tex barnförsäkring har fått ut ersättning vid 30 års ålder.

Aleya
7/17/15, 9:04 PM
#5

#4 har testat själv. Och dom var inte villiga

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
7/17/15, 9:05 PM
#6

#5 En kompis till mig fick det som 30 åring.

Annons:
Aleya
7/17/15, 9:12 PM
#7

#6 Bra för den. Betyder fortfarande inte att alla kan få det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
7/17/15, 9:34 PM
#8

#7 Kan inte se att anonym skrivit att alla kan få det.

Allt oviktigt
7/19/15, 8:16 AM
#9

#0  Låter som om du/ni helt enkelt får ta och kontakta försäkringsbolaget och höra vad de säger

rasmussonsara
7/21/15, 8:28 PM
#10

läs på mycket själv om försäkrningar, har du kanske någon bekant som kan mycket eller någon du kan vända dig till om hjälp? Jag skada mig för 4 år sedan & det tog mycket energi här hemmifrån men med otroligt stöd av en bekant som kunde mycket om försäkringar kunde vi krama ut varenda liten krona som egentligen borde vara självklar att få. men man får kämpa mycket själv, försäkringsbolag delar gärna inte ut pengar. Men läs på mycket, slåss för din rätt & kämpa på!

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Allt oviktigt
7/22/15, 7:38 AM
#11

#10 Måste skriva att jag inte alls håller med. Jag var med om en olycka för många år sedan och det var då inga problem att få ut pengar från försäkringsbolaget. Ersättning för sveda och värk och sjukhusbesök fick jag ut efter någon månad. Sedan var det bara att vänta till allt hade läkt och runt ett år efter olyckan gjorde jag en läkarundersökning för att avgöra min invaliditetsgrad och  jag fotade mina ärr. Så det är verkligen inte så att alla försäkringsbolag försöker luras sedan är det givetvis så att det är upp till en själv att anmäla olyckan inom tidsramen som gäller för försäkringen

rasmussonsara
7/22/15, 7:46 AM
#12

#11 Jag fick också rätt lätt för dessa saker, men andra saker som jag egentligen skulle få ersättning av om man läser lite mellan raderna fick vi kämpa för. Det jag menade är att eftersom det nu var så många år sedan kan det vara svårt att få ut det man egentligen har rätt till. Men det går om man bara lägger ner tid & energi på det själv hemma & om man inte har så mycket kunskap om det själv så ta hjälp av någon som har mer kunskap. Det gjorde vi & fick ut mer än det som från början var maxbeloppet.

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Upp till toppen
Annons: