Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1219 ggr
Anonym
Anonym
7/20/15, 2:04 AM

Våga promenera själv?

Jag har inga vänner och det som fått mig undan att sitta vid datorn hela dagarna är mina långpromenader, jag tar riktigt långa promenader varje dag och jag njuter av det. Men nu är jag rädd, jag har alltid vart lite överkänslig och tittat någon extra gång bakom min rygg bor i ett litet samhälle och gick under en bro där det bara var jag och två män som gick fram till mig dem började prata med mig intensivt frågade mycket om mig jag kände mig direkt obekväm då det kändes som dem flörtade och jag var inte intresserad jag sa att jag behövde gå, jag sa en ursäkt att jag hade bråttom men dem respekterade mig inte riktigt inte mitt nej alltså så jag började gå jättefort därifrån fram tills jag kom till andra människor och sen stack jag bara rädd att dem skulle följa efter det gjorde dem inte, men jag hörde att dem skrattade åt mig. Jag känner att jag har rätt att känna mig obekväm efter allt som händer och oavsett vad vill jag kunna promenera utan att prata med någon då jag lider av svår social fobi och vill inte att någon ska bli arg om jag inte orkar prata heller. Hur skulle ni göra? och så en extra fråga, vad kan man ha med sig ut för att skydda sig nu gick dessa två inte över gränsen men lek med tanken att dem hade gjort det jag är svag jag vill kunna försvara mig. och om jag möter dessa två och dem konfronterar mig hur tar jag mig till?

Tack för att ni vill bolla tankar med mig! och förhoppningsvis ska jag ta mig i kragen och fortsätta med mina promenader.

Annons:
Valkyrija
7/20/15, 2:11 AM
#1

Hejsan!
Usch vilken läskig grej du varit med om.. 😕 Självklart ska du kunna promenera själv utan att vara rädd! Det finns ju överfallsalarm(tror att det heter så) samt laglig pepparspray som du kan köpa och ha med dig. 
Det är så tragiskt att man inte ska kunna känna sig säker när man är ute själv… Hoppas det löser sig för dig och att någon annan kanske kan komma med fler förslag och svar 🙂 Kram på dig!

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

AnneN
7/20/15, 2:21 AM
#2

Bodde ett tag i ett lite ruggigt område med mycket skumt folk och då hade jag alltid överfallslarm + hårspray i fickan (hårspray är billigare än pepparspray och svider om det sprayas mot ögonen). Behövde dock aldrig använda något av det även om det var nära ett par gånger.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anonym
Anonym
7/20/15, 2:52 AM
#3

#1 JA supertråkigt :( jag ska hålla mig till promenader där det finns folk omkring så man ser allt.

Vet du vart man kan inhandla pepparspray&överfallslarm?
kram!

Anonym
Anonym
7/20/15, 2:53 AM
#4

#2 Vad bra att inget hände dig.

Hårspray låter smart att inhandla, det kan vara ett snabbt sätt att förvirra förövaren på om något skulle hända visst det är liten chans men ändå "better safe than sorry"

Valkyrija
7/21/15, 1:36 PM
#5

#3 Himla synd att det ska behöva vara så 😕 HÄR vet jag finns massa grejer som du kan kika på 🙂 Det finns även pepparspray med färg så polisen kan hitta personen man pepparsprayat sedan! Toppen! Annars tror jag egentligen att hårspray också funkar men pepparspray är ju trots allt pepparspray 😊

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: