Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1505 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-24 16:41

datorberoende, ensamhet.

Är jag den enda som sitter hemma dygnet runt? om så är fallet känner jag mig ännu mera ensam :P Jag har ingen att vara med så sitter hemma vid datorn, ja datorn är kul ett tag tills jag finner mig själv bara meningslöst planlöst klicka mig runt på olika länkar ibland upprepade gånger för jag verkligen inte har något att göra. Jag kan gå från datorn och läsa en bok men har ingen koncentration, sitter över 10 timmar vid datorn varje dag. Är jag den enda?

Annons:
[SuperNaturalBeing]
2015-07-24 16:56
#1

Exakt samma här! Säger ofta "nu ska jag gå och göra nått annat", sen går det flera timmar och jag sitter fortfarande kvar.  Och sitter jag inte vid datorn sitter jag framför tvn med mobilen.

Valkyrija
2015-07-25 11:22
#2

Du är inte ensam! Jag är likadan. Det som räddade mig lite var att jag började gymma. Köpte mig ett gymkort och gick på pass som typ Yoga, Dancefloor, BodyBalance etc etc. 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Anonym
Anonym
2015-07-25 12:16
#3

#2 Åh bra ide!! gymkort :) och så får man tvinga iväg sig själv, värt det!

[Älskamig]
2015-08-22 10:41
#4

Ja, jag har vart en MEGA datornörd. Tack och lov så har jag hittat lite annat att göra, så att jag kommer undan från datorn. Har kört på regeln att bl.a bara sitta vid datorn på kvällarna. 

Har också alltid varit rätt ensam av mig och inte haft någon att umgås med. MEN har ju kommit på att man kan göra väldigt mycket själv också, utan att behöva sitta vid datorn. Baka, träna, laga mat, vara ute och gå, plocka svamp/bär, städa, cykla, fota, träffa släkt & vänner, göra en god gärning för någon, gå till bibblan osv. Har du svårt att läsa bok så kan verkligen bibblan vara ett tips! Där behöver du inte ha din dator med dig och kan sätta dig i lugn och ro och bara läsa. 🙂

[Garntroll]
2015-10-07 19:17
#5

Ensam. Sitter vid datorn hela dagen. Mitt sociala är på nätet. Men på något vis måste man ju ha kontakt med folk.

Upp till toppen
Annons: