Annons:
Etikettensamhet
Läst 1420 ggr
[mr_mac]
7/24/15, 11:15 PM

Förlåt!

Ja nu skriver jag igen jag vet! Har enorma problem att fortsätta trådarna jag skriver tydligen! Mår sjukt dåligt ikväll bara önskar någon fanns där..vet faktiskt inte vad jag skall ta mig till..känner nästan hur det tåras i ögonen.

Annons:
CarolinaF
7/24/15, 11:16 PM
#1

#0 Jag finns här, finns det något jag kan göra för dig?


[Sojourner]
7/24/15, 11:20 PM
#2

#0 Du är inte ensam…Varför mår du dåligt ikväll?

[mr_mac]
7/24/15, 11:23 PM
#3

Tack så fint:) Trodde inte jag skulle få respons alls….tror de är massa faktorer som får mig känna som jag gör ikväll…jag såg nyss en svensk film med lite skumt men ändå  ok slut….det slutade lyckligt..jag tänker då hur det gått för mig…att jag kanske inte löste mina problem eller försökte kompromissa Jag lever ett singel liv i alla aspekter sedan snart 1 år tillbaks..mitt eget val…vilket för mig var rätt i början men nu börjar känslan av att allt stannat upp komma fram…

_Fisken
7/24/15, 11:32 PM
#4

Jag tänker på en sak. Du tar upp singel-liv. Mår du dåligt å vara singel?  Att stå på egna fötter är en bra lärdom kan jag ju säga. Att finna tryggheten i sig själv. Egna tankar bara..

[mr_mac]
7/24/15, 11:35 PM
#5

#4

det du säger är rätt svårt för mig..men jag kämpar med det varje dag..

_Fisken
7/24/15, 11:38 PM
#6

Ja, ingen påstår att det är lätt. Det tar ett tag…men jag tror du fixar det!

Annons:
[mr_mac]
7/24/15, 11:43 PM
#7

ni är alla så fina mot mig..undrar är jag värd det..

[Sojourner]
7/24/15, 11:49 PM
#8

Ok… Det är ganska lätt att lura sig själv att tro att man inte ens är värd att vara lycklig när man klankar ner på sig själv (alla dessa otaliga misstag man gjort och situationer man inte hanterat så bra). Jag brukar försöka att inte tänka negativt om mig själv numera. Vet att det är svårt. Men jag mår mycket bättre av att se saker som en lärdom och att just då gjorde jag så gott jag kunde. Ibland gör man ju grejer som man ångrar. Det är mänskligt. Kanske fastnar du i det förflutna och därav din känsla att allt stannat upp? Men jag tror…Du kommer att få nya chanser! Var lite snäll mot dig själv…

CarolinaF
7/24/15, 11:51 PM
#9

#7 alla människor är värda kärlek och medmänsklighet


[Sojourner]
7/24/15, 11:52 PM
#10

#7 Det är klart att du är värd fina människor omkring dig! Alla här utom du vet att det är så. Fundera på det. Edit: Har följt då och då dina tidigare inlägg här på iFokus. Vet att du kämpar som tusan emellanåt och jag tycker du verkar vara både stark, snäll, ödmjuk och modig mm. Många fina egenskaper har du. Önskar du själv kunde se dom. Ingen annan kan hjälpa dig med det tyvärr.

SannaNolte
7/25/15, 10:08 AM
#11

Du kan ju kanske skaffa dig ett husdjur om du tycker det är ensamt och du vill ge din kärlek till någon? En kattunge kanske ? . 🙂🐱

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

_Fisken
7/25/15, 10:19 AM
#12

En fråga Mr_Mac (efter att jag läst #10).  Vad är det hos dig som man kan klandra? Har du nåt vettigt svar? Kom ihåg att alla vi här har våra defekter och dåliga sidor (ialla fall jag). Misshandlar du? Lever du rövare? Slår du barn? Verbal misshandel ?
Så varför skulle du inte gilla dig själv? 

Jag vill tro att "dåligt självförtroende" och även "ensam" är känslor och inte ett tillstånd och är svårt att komma till rätt med men kanske med lite eftertanke inser man att man är bra som man är. 

PS/ Skaffa husdjur så skingrar du säkert ganska mycket.

[mr_mac]
7/25/15, 9:19 PM
#13

jag tror jag misshandlar mig själv…och ibland andra genom saker som jag kanske säger när jag är tillstånd där jag inte själv riktigt kontrollerar mig för stunden..jag gör ingen illa eller så utan det är mera saker jag säger som kanske man inte säger till vem som… 

#9 

dig vill jag be om ursäkt.

Annons:
[Sojourner]1
7/25/15, 9:53 PM
#14

#13 Hmm ja med ord kan man göra andra otroligt illa. Och det som händer är att man i samma stund gör sig själv illa, lika mycket faktiskt. Tror att när man börjar tycka om sig själv så gör man mer sällan illa andra. Det går hand i hand.

Upp till toppen
Annons: