Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 835 ggr
[Älskamig]
8/9/15, 2:54 PM

Allt är bara så tufft just nu..

Enda sedan min barndom har jag fått vara med om "tillfällig lycka", som sedan försvunnit utav svarta mörka moln av rädsla, oro och ångest! Jag har aldrig varit med om en långvarig lycka, utan även om jag vart "lite" lycklig, så har jag ändå känt rädsla oro och ångest. 

Sitter här hos mina föräldrar och har en klump i magen. Mår så fruktansvärt dåligt! Mejlat umo men de är inte tillbaka för ens om en vecka, så vet inte hur jag ska orka kämpa fram tills dess.. 

Jag har alltid fått överlastat andras problem, vilket gjort att jag alltid mått dåligt. Är så trött på detta! Vill gå vidare, starta mitt eget liv och fokusera på mig själv. Hur mycket jag än försöker, så funkar det inte… 

Får tårar i ögonen bara jag sitter och skriver detta nu… :(

Annons:
VildaVittra
8/9/15, 2:57 PM
#1

Varför inte starta om helt? Flytta till ett annat land som exempel.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
8/9/15, 2:59 PM
#2

#1: Blir 18 år i hsöt, trivs jättebra där jag bor i staden med min pojkvän osv. Flyttade till pojkvännens stad för ett år sedan, och känner inte att jag vill flytta. Mår så himla bra när jag är där! Dessvärre är jag hos mina föräldrar hela denna veckan (och har vart tidigare heeela sommaren) och mår riktigt uselt. 
Flyttade en gång utomlands, och även om jag har släkt där, känner jag att "aldrig mer". Älskar Sverige och att bo här. Handlar bara om problemen som mina föräldrar lägger över på mig, som får mig att må dåligt.

VildaVittra
8/9/15, 3:01 PM
#3

#2 Åk inte till dina föräldrar då? Man är ju inte tvungen att ha kontakt med dom om man inte vill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
8/9/15, 3:07 PM
#4

#3: Eftersom de betalar både hyra och "månadspeng" till mig, så känns det som att jag är skyldig att åka och besöka dem. Har sökt jobb, men eftersom jag inte är 18 år än, så har jag blivit nekad allt jag sökt.

VildaVittra
8/9/15, 3:11 PM
#5

#4 På McDonalds måste man inte vara 18. Inte heller inom äldreomsorgen eller inom personlig assistans.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
8/9/15, 3:14 PM
#6

#5: Vad jag fått höra från de äldreomsorger jag sökt jobb på, krävs det minimumålder på 18 år. McDonalds, Burger king och Max finns inte i staden jag bor i. Pendla har jag inte råd till, tyvärr…

Annons:
VildaVittra
8/9/15, 3:16 PM
#7

#6 Nej då, man kan få dispens. Så ring ett serviceboende och säg att du vill bli vikarie/timanställd, då får du in en fot.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
8/9/15, 3:18 PM
#8

#2 Då tycker jag du ska ta avstånd från dom. Sätta ned foten och säga att det räcker nu.

[Älskamig]
8/9/15, 3:22 PM
#9

#7: Vad lustigt, för när jag sökte in som vikarie fick jag besked om att 18 års ålder krävdes.. :o Är väl olika från stad till stad då….

#8: Lättare sagt än gjort.. :( Efter psykisk misshandel i alla år, så är det inte lätt…

VildaVittra
8/9/15, 3:51 PM
#10

#9 Då ringer man nästa ställe. Och som sagt till PA-bolagen. 

Byt telefonnummer och skaffa hemligt, byt mailadress och spärra dom på facebook. Då brukar polletten trilla in.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
8/9/15, 3:56 PM
#11

#10: Har kontaktat alla äldreboenden i stan (vi har bara 2 st). Har som sagt inte tillgång till att pendla, så får vänta tills jag är 18. 

Känns så otroligt taskigt att bara spärra dem :( Vet att de inte vart speciellt schyssta mot mig, men att bara bryta kontakten så, känns dumt. Dessutom betalar de min mobilräkning med, så att byta telefonnr går inte, om jag inte skaffar eget abonnemang. Dessvärre har jag inte råd till det.

VildaVittra
8/9/15, 4:02 PM
#12

#11 Det finns alltså inga funktionshindrade alls på orten du bor? Vart bor du? Jag kan leta jobb åt dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Älskamig]
8/9/15, 4:03 PM
#13

#12: Vill vara anonym på denna sidan, så vill inte nämna. Men ska leta vidare så fort jag blir 18, är lättare då.

Annons:
VildaVittra
8/9/15, 4:05 PM
#14

#13 Du kan skicka det via pm om du vill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: