Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1066 ggr
Anonym
Anonym
2015-08-26 18:03

"Fejk vänner"

Har ni vart med om fejkvänner?

Jag har inga riktiga vänner men massa som säger att dem vill vara min vän men i realiteten så har dem aldrig tid att träffas, dem skriver aldrig först utan man måste alltid ta eget initiativ till att träffas, till att skriva, till att prata till att göra något. Ibland känns det som att jag försöker hålla liv i en relation där det bara är jag som gör något för att den ens ska existera, och jo så är det. Har ni vart med om liknande?

Annons:
[Älskamig]
2015-08-26 18:32
#1

Du är definitivt inte ensam om att känna sådär. Jag tror i ärlighetens namn att varenda person någon gång träffar på den känslan! 

De som du kallar för vänner, kan jag knappast kalla för riktiga vänner, när de knappt verkar lägga någon energi på dig. 🤔 Du borde försöka hitta lite andra vänner! Vänskap handlar om att ge och ta så klart .

SannaNolte
2015-10-06 16:22
#2

jag är uppväxt med såna människor ….. dom är energitjuvar ! . Kärleken till dig själv är större än allt annat , fråga dig själv : vill du vara vän med dom människorna? Lyssna på vad din inre kloka röst svarar. Hoppas det löser sig för dig . ☀️🌈❤️

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Ravynsfair
2015-10-06 19:41
#3

Tyvärr, alldeles för många! 
Rensa bland dina så kallade vänner, energitjuvar är inget att ha i livet.  
Du kommer må så mycket bättre sen, tro mig, att rensa bort sådana människor är det bästa jag gjort för mig själv ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 15:58
#4

Det beror på vad man tolkar in i ordet fejkvänner. Vissa hävdar att internetvänner är fejkvänner. Själv vet jag inte.

Ravynsfair
2015-10-07 16:22
#5

#5 
Många gånger fått höra att internetvänner är sk fejkvänner, tyvärr! 
Att dem inte bryr sig när de inte sitter vid datorn, att du enbart existerar för dem när ni sitter där bakom skärmarna. Men det är inte sant. 
Mina allra närmaste vänner är personer jag mött på internet. 
Så självklart räknas internetvänner som riktiga vänner! 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 16:27
#6

Jo jag ser många som jag har på facebook som mina vänner. skulle vi bott närmare varandra skulle vi umgåtts irl men nu är vårt land avlångt tyvärr. Och det märks.

Annons:
Ravynsfair
2015-10-07 16:33
#7

#6 
Ja, Sverige är ett väldigt avlångt land dessvärre. 
Men det går att lösa med lite planering och engagemang. 

Den 4e januari träffade jag 4 av mina internetvänner. 
Vi hade chattat och skypat tillsammans i ett par månader och kommit varandra riktigt nära som grupp. 

Vi sov över hos en i gruppen som då bodde ungefär mitt i landet, så att avståndet blev ungefär densamma för alla, vi umgicks en hel helg tillsammans och det är det bästa vi gjort. 

Jag åkte från södra småland till Dalarna där vi möttes och en annan av vännerna åkte från norra delarna av västernorrland. 
Vi umgås och pratar än idag, träffats några gånger efteråt och det är verkligen jättekul. 
Resorna är inte billiga men sparar man lite då och då så blir det möjligt 🙂
(Nu är jag lycklig sambo med en i gruppen, flyttat till Västernorrland, så jag är verkligen glad att vi tog chansen där i Januari ❤️)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 16:36
#8

Ja vi får se om jag hittar någon här eller på någon annan sajt inom iFokus.

Upp till toppen
Annons: