Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1488 ggr
Anonym
Anonym
8/28/15, 7:08 PM

Släkt som ignorerar över facebook?

Jag har Facebook och på den har jag mest nära släkt och bekanta/vänner. Men nu till min sak, flera ur min släkt har ignorerat just min vänförfrågan och varför jag vet det är för att dem är vän med typ alla andra mina släktingar och jag ser att dem aktivt gör inlägg. Jag har till och med testat att ta bort vänförfrågan och skickat en ny eller skickat ett privat meddelande då jag var osäker på om dem fått meddelandet, men nu inser jag att dem inte vill vara vän med mig där trots att dem är vän med andra som är lika nära dem som jag är? dessutom har vi ju kontakt inte ofta men vi har det. Jag struntar i dem där nu, men det känns fortfarande lite tråkigt. Varför just mig? har ni vart med om någoot liknande? berätta gärna!

Annons:
Aleya
8/28/15, 7:16 PM
#1

Har inte varit i din sits. Jag har däremot ignorerat släkt som vill bli vän. Varför? För jag anser att vissa saker har inte dom att göra med. Och har även blockat dom i efterhand. Jag vet inte hur bra vän du är med dessa i verkliga livet. Jag umgås inte med mina släktingar mer i verkliga livet eftersom dom betett sig som as. Ibland vill folk vara privata, så det kan ha med det att göra. Det är min tanke

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
8/28/15, 7:26 PM
#2

#1 Ja det kan säkert vara därför dem ignorerar mig. Men jag accepterar det till 100 procent, och jag har bara försökt skicka 1 vänförfrågan och 1 meddelande till dem jag ställt vänförfrågan till kanske handlar om 3 släktingar. Grejen är att dem är vän med folk som har precis lika mycket kontakt med dem som jag har och dem är typ vän med dem flesta därav min undran. Det är inte superviktigt för mig att vara vän med dem där, egentligen tycker jag mer såhär.. folk som ignorerar en är inte värda att slösa tid på då dem inte är tillräckligt intresserade! undrade mer över om det fanns fler som blivit ignorerad av släkt. Dem flesta av mina släktingar vill vara vän med mig, tar inte Facebook på största allvar och jag själv nekar vänförfrågningar ibland men jag brukar godkänna nästan alla som jag på något sätt känner.

LinaLj
8/28/15, 7:35 PM
#3

Jag har, precis som #1, ibland nekat en släkting en vänförfrågan och en har jag plockat bort från vänlistan. Andra släktingar har jag dock som vänner. Min kusin jag plockade bort var för att vi har så grundläggande olika åsikter i ett par frågor och hon skickade konstant ut olika sidor, artiklar och liknande som retade gallfeber på mig och ett par gånger så hade vi diskussioner på fb som näst intill blev hätska. Vi hade inte samma problem irl eftersom vi sällan pratar om dessa ämnen när hela familjen samlas. Så för att vi inte skulle bli ovänner på riktigt så valde jag att ta bort henne som vän. Det förklarade jag även för henne innan jag gjorde det.

Anonym
Anonym
8/28/15, 7:38 PM
#4

#3 Oki, jag har inga speciella inlägg på min fb sida.

Och jag har väldigt bra kontakt med typ all min släkt, dem brukar säga öppet om att dem gillar mig därför förvirrar det mig annars hade jag nog inte lagt ner några speciella tankar om det.

Aleya
8/28/15, 7:55 PM
#5

Jag tror absolut inte att det är ditt fel ts. Jag vet som sagt inte hur dina släktingar tänker. Skickade dock en förfrågan om att vara vän med min far. Först accepterade han och sedan raderade han mig från listan. Min halvsyster sa att han råkade radera (och det tror jag på då han är oteknisk och en äldre herre) Men vi löste det. Jag skulle fråga faktiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
8/28/15, 8:00 PM
#6

#5 jo men vill inte vara för på..om dem dissar mig vill jag inte vara för påtvingande.. känns inte heller som en stor sak grejen är att ibland känns det bara lite fejk bara eftersom dem är vän med flertal annan släkt som inte är närmare dem än jag är. Dessutom känns dem så genuint intresserade av mitt liv osv varenda gång man träffas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: