Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 809 ggr
[Älskamig]
9/19/15, 6:44 PM

Jobbigt just nu...

Förlåt att jag inte varit inne på ett tag, men det har varit rätt mycket irl det senaste, så har varit tvungen att fokusera på det.

Nu har jag i alla fall inte ork att tänka på alla problem själv, så måste skriva ner dem. Jag söker inga tips eller råd, utan vill främst bara prata av mig. 😊

Jag har en sådan ångest.. Ångest för allt. Jag vet att jag borde prata med någon om det, men jag pallar inte.. Jag får bara mer ångest av tanken, så det får bli senare.. Ångest för att bli tjock, ångest att vara bland folk, ångest för saker som hänt osv. 

Är så ledsen… jag vet inte varför jag fått känslan, men jag känner mig så "billig" och "äcklig" varje gång jag träffat min pojkvän. I denna stund vill jag göra slut, men så har jag känt förut och när jag väl gjort det, så har jag ångrat mig. Jag får ångest för det med. samtidigt vet jag att man som ungdom inte kan vänta sig att första kille kan vara den rätta, även om man vart tsm med han i ett x antal år. 

En gammal killkompis som jag inte snackat med på flera månader, har äntligen tagit kontakt igen. Denna kompisen har jag bara chattat med över internet samt snackat med över skype, men jag gillar honom verkligen. INTE på något sätt mot "kärlekshållet", men som vän. Han har alltid ställt upp om jag behövt skriva någon gång.. oavsett tid på dygnet! Detta insåg jag igår när han skrev till mig… Han har stannat uppe flera nätter pga att prata med mig… Han gillar att prata med mig, och enligt honom är jag inte alls jobbig. Till skillnad från min pojkvän, som aldrig har stannat uppe en hel natt oavsett om jag vart sjuk eller liknande, så är den här killen annorlunda. MEN som sagt, det är inte mer än som vänskap mellan han och mig.

En annan kille som lockade mitt intresse för längesedan, har börjat skriva till och från, men han svarar ibland inte när jag svarar honom. Jag har försökt tänka på ursäkten att "han har inget att svara", fast är det en fråga jag ställer, så ska han klart och tydligt kunna svara tycker jag.. Speciellt om det var han som började ta upp kontakten. Suck! Vill bara sluta bry mig om honom, men det är svårt.. Riktigt svårt. Min killkompis som jag nämnde ovan tycker att denna killen verkar skum, och jag hållet helt och hållet med honom efter många anledningar. Men ja… Jag är för snäll och det är jobbigt.. :(

Annons:
Ravynsfair
9/20/15, 4:56 PM
#1

Vet inte riktigt vad jag ska svara, men vill du skriva av dig och prata så är jag bara ett pm bort. 🌺

Jag skulle prata med pojkvännen om jag vore du, hur jobbigt det än känns. 
Du ska inte behöva gå och känna dig billig och äcklig med honom, vad som nu än har hänt/inte hänt. 
Kanske klarnar det upp för dig och du märker att allt är en inbillning om det nu inte hänt något speciellt? 
Prata med honom iallafall, försök ❤️

Angående killen du nämner i sista stycket, om du verkligen upplever honom som energitjuv (du går ju och tänker/väntar med negativa känslor) så sluta att kontakta honom bara.
Om du verkligen mår dåligt av det så är det inget att fortsätta försöka med, eller hur? 
Hitta på annat, prata med din fantastiska killkompis och gör något positivt istället. 

Alla kommer till en viss punkt där man tröttnar på situationen, jag är också en överdrivet snäll person som väntar tills jag själv mår riktigt dåligt över allt. 
Tränar hårt på att säga nej och stå upp för mig själv och mina känslor. 
Det är riktigt riktigt jobbigt och svårt men det går, kämpa på☀️ ❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Älskamig]
9/21/15, 3:39 PM
#2

#1: Tack fina du!❤️

Jess89
9/25/15, 9:10 PM
#3

TS Hur har det gått med dina problem?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: