Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 677 ggr
Frida B
2015-10-01 18:11

Lite tankar, någon?

Jag behöver skriva av mig… Få höra någons tankar kanske.. Jag vet inte. Behöver bar ventilera mig… 

Jag vet inte vad som händer. Sen ca ett halvår tillbaka har jag haft ångest, ett gäng panikattacker då och då och lite sånt där. Har en underbar pojkvän och världens bästa vän som hjälper mig, men det hjälper inte ändå. 

Nu på det senaste har jag känt ångest för i princip allt som har med omvärlden att göra. Jag har ångest på kvällarna för att jag måste gå upp på morgonen, så sover knappt. Jag drömmer och sover oroligt. När jag vaknar har jag ångest över att jag måste åka buss och gå bland folk. På bussen får jag en stor klump i magen, dock inte ångest, inför att möta alla på jobbet (har fått ett nytt jobb så känner ingen). På jobbet är ångesten borta, men den kommer tillbaka på hemvägen när jag kommer på att jag måste gå upp nästa morgon… 

Och det är inte bara "jag orkar inte" känslor. Utan känner mig alltid helt gråtfärdig, många gånger får jag svårt att andas och jag vill bara lägga mig ner och storböla. 

Har pratat med vårdcentralen, men dom verkar inte bry sig. Har pratat med psykolog, dock pga min emetofobi som suger livet ur mig och är trött på att ständigt gå runt och vara spänd och hyperstressad så fort det börjar bli höst och alla är sjuka. 

Ser aldrig heller fram emot någonting. Hela mitt liv kretsar kring djur, främst hundar och hundträning. Men inte ens valpen nästa år lockar längre. Sporten jag brinner för, agility, lockar inte alls längre. Orkar inte hålla på med akvariumen, inte med marsvinen, orkar inte städa så rummet ser ut som hej kom och hjälp mig. 

Långt blev det nu.. Men ja. Behövde skriva av mig lite, kanske få höra någons tankar eller så. Om någon nu orkar läsa detta 😛

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Sindri
2015-10-01 18:55
#1

Depression? Se till att få träffa en psykolog för samtalsterapi - och det skall vara någon som du verkligen klickar med.

Mirinda
2015-10-02 00:29
#2

Vill bara skicka en stor varm kram.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: