Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 954 ggr
Bananpaj
2015-10-04 08:25

Hjälp med att komma över vänskap

Hej! Jag har något fel i huvudet, big time. Blev vän med en tjej för runt 8 år sen och vi blev snabbt extremt nära vänner. Vi pratade varje dag, träffades då och då, pratade alltid öppet om hur vi mådde och allt därifrån. Efter 1 är skaffade hon pojkvän och försvann i princip helt ifrån mitt liv, förståeligt! Sedan kom hon tillbaka när dom gjort slut och allt blev som förut, förutom att jag började må dåligt. Riktigt dåligt. När jag inte orkade hålla fasaden uppe blev jag förbannad, extremt svartsjuk och sa elaka, extremt elaka saker till alla. Speciellt till henne. Gud vad jag skäms över allt jag sa och gjorde. Även idag påminner jag mig själv varför jag förtjänar att vara ensam. Efter ytterligare 1 år träffade hon en ny och försvann, återigen förståeligt. Skillnaden mot förut är att hon inte kom tillbaka, även det helt förståeligt. Jag förstår varför hon inte vill prata med mig, eller ens vill ha mig i sitt liv. Jag är inte dum xc Problemet är att jag tänker på henne varje dag. Det går inte en enda dag utan att jag tänker "Vad skulle hon sagt om det?" eller "Undra vad hon gör nu?". Jag skrev ett meddelande till henne där jag bad om förlåtelse och jag frågade om varför hon hatar mig. Dum fråga, faktiskt, men visste inte vad jag skulle fråga. Svaret jag fick var " Jag vill bli lämnad ifred ". Detta var för 18 månader sen, och första gången vi " pratat" på 5 år. Sagt och gjort. Men ändå kan jag inte sluta tänka på den personen som betytt allt för mig under mina värsta tonårsår. Jag förstår att hon "gått vidare" och saknar inget vad mig eller vår vänskap. Men hur går jag vidare? Vad är mitt problem.. Suck.

Annons:
Bananpaj
2015-10-04 08:28
#1

8 månader ska det stå, var i början på året. Tack för att du tog dig tid att läsa! Vet inte vad jag förväntar mig för respons men ja..

Aleya
2015-10-04 09:02
#2

Jag har en vän (min bästa) som jag varit vän med sedan jag var 13 år (vi fyller snart 30) så det är nästa år 17 år vi varit vänner. Och gud så vi bråkat vissa gånger. Och inte pratat. Men vi kommer tillbaka till varandra ändå. Hon bor nu i ett helt annat land så träffas gör vi inte så ofta. Men vi skriver minst en gång i veckan. När vi har bråkat så brukar vi låta den andre vara. Men vi har sagt att är det något så hör av dig, men vi tar en paus. Och ett år senare kanske den andre har behövt hjälp eller stöttning och då är allt bortblåst. Jag vet inte vad du sagt åt din vän. Men när jag har saknat min så har jag bara levt livet som alltid och inte försökt tänka så mycket på henne. Vänskap är som en kärleksrelation. När det är slut eller paus så får man försöka leva livet ändå. Tillslut lär man sig leva med det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bananpaj
2015-10-04 09:11
#3

Mjo, önskar det vore så för mig med men en normal människa borde förstå att efter 5 år kommer man inte återfå kontakten.. Fast, man ska aldrig säga aldrig, jag hoppas iofs alltid på att ett meddelande ligger i inkorgen från henne..

Aleya
2015-10-04 09:18
#4

Mitt förslag blir att börja skapa nya kontakter och vänner. En ny hobby kanske. Jag har inte många nya vänner där jag bor men jag träffar människor via hobbys. Och det är bra och kul. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bananpaj
2015-10-04 13:14
#5

Hmm jo blir till att försöka göra det! Känns dock lättare sagt än gjort xc 

Tack för att du läst allt mitt plotter! Känns bättre efter att ha skrivit av sig lite!

Upp till toppen
Annons: