Annons:
Etikettensamhet
Läst 1754 ggr
[Garntroll]
2015-10-07 16:06

Sitter ensam hela dagen

Ingen verkar vilja vara min vän eller ens kompis. Ja jag har många facebookvänner men hur många träffar man irl egentligen? Men jag är väl konstig eller jobbig. Jo jag har Aspergers *Syndrom och då är man väl för udda. inte ens folk med likvärdig diagnos vill ha något med mig att göra. Jag kallas elak och egoistisk. Partner kan jag glömma. Det fungerar inte med min asperger. jo andra med den diagnosen kan ha partner men jag klarar inte av det. Jag är för socialt handikappad.

Så jag får väl vänja mig vid att vara ensam. Jag gråter ofta och känner mig utstött. En gång mobbad , alltid mobbad. Har inget jobb då jag är förtidspensionär ( har varaktig sjukersättning). Så man sitter hela dagarna vid internet. Ja på något vis måste man ha kontakt med folk. Annars får man ju tuppjuck.

Annons:
Niklas
2015-10-07 16:15
#1

Klarar du dig med socialt umgänge på nätet eller behöver du fysiskt umgänge också?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Garntroll]
2015-10-07 16:20
#2

Som jag ser det så är ju umgänge irl det som ger mest men visst jag får utbyte med internetkontakter med. Jag har ingen social fobi. försöker komma på saker man kan göra. Har gått med i Svenska pelargonsällskapet. Är pelargonnörd bland annat. Planerar skaffa katt nästa år.

Ravynsfair
2015-10-07 16:20
#3

Hej Garntroll! 🌺

Du är långt ifrån ensam med att sitta i den situationen, tyvärr. 
Jag har också AS men är rel fungerande rent socialt, jag har tränat hårt på det. 

Vad tror du gör att folk kallar dig elak och egoistisk? 
Eller konstig och jobbig?

En gång mobbad, alltid mobbad skulle jag inte vilja säga stämmer då man kan göra mycket för att förändra sin situation.
Just nu känns det mest som att du mobbar dig själv, trycker ner dig själv med elaka tankar. Det gjorde jag i många år också, och fortfarande gör i perioder. 
Jag vet att det är svårt att tänka positivt och förändra situationen men det går, tro mig. 

Läste i ett tidigare inlägg att du tenderar att bli höstdeppig  pga bristen av solljus. 
Äter du några vitamintillskott för det? Det brukar hjälpa lite. 
Har du samtalskontakt av något slag så du får ur dig tankarna? 
Du är välkommen att dela med dig här också om du vill det. 

Angående IRL vänner, har du några intressen du är extra intresserad av? 
Något som du skulle kunna finna vänner igenom? 

Jag har hund som specialintresse t.ex och möter folk genom att gå kurser osv. 
Nu är jag inte jättesocial av mig, tycker det är jobbigt med mycket folk  och är övertygad om att folk ser mig som helkonstig MEN jag har börjat strunta i det, acceptera mig själv som lite halvknasig och faktiskt börjat hälsa lite på folk, prata en kort stund om hundar eftersom det är därför vi är på kurs. 
Det är jättesvårt och jobbigt men det  tar sig, övning ger färdighet. 

Hoppas du i övrigt har en fin dag idag ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 16:26
#4

Jag har 3 stora intressen.

Stickning och virkning plus småpyssel

Pelargoner

Katter

Vet inte men jag får signaler om att de anser att jag är konstig. Nä jag äter inget kosttillskott just nu. Ska dock skaffa mig en massa. Jo jag vet att näringsbrist kan göra en mentalt nedstämd.

Niklas
2015-10-07 16:31
#5

Jag kan rekommendera vitamin D3. Det tycker jag hjälper mot trötthet när det är mörkt. Vad är det för signaler du får om att du är konstig?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Garntroll]
2015-10-07 16:35
#6

Jo D3 ska vara bra. Har läst det jag med.

vilka signalerna är ? Svårt att förklara. Jag tolkar ju saker på annat vis liksom. Det kan bli konstiga missförstånd.

Annons:
Niklas
2015-10-07 16:38
#7

Det kan vara så att du tolkar in saker som avsändaren inte menar. Det är vanligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Garntroll]
2015-10-07 16:42
#8

Kanske det kanske…

Niklas
2015-10-07 17:17
#9

Jag tror du gör det enklare för dig om du går efter vad andra säger och skriver, inte vad du tror att de tänker. Sen är det inget fel på att vara lite konstig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Grace2009
2015-10-07 17:24
#10

Om du vill komma ut ur hemmet varje dag kanske daglig verksamhet kan vara något? Man måste inte göra hela dagar, du kan ju bara vara där någon timme om dagen om du vill. Du kommer i alla fall att möta andra människor då. Är det ett lugnt ställe kanske du till och med kan sitta med handarbete och prata med någon.

[Garntroll]
2015-10-07 17:35
#11

Tyvärr är Daglig verksamhet helt meningslöst. Förlåt om det låter otacksamt men jag har provat. Gav mig tyvärr ingenting.

På dagarna lyssnar jag på musik , handarbetar , går och handlar när det behövs och surfar på olika sociala medier.  Desperat sökande efter någon att umgås med.  Jo jag vet , desperation skrämmer bort folk. Skrattretande men jo så är det.

Grace2009
2015-10-07 17:44
#12

#11 Har ni bara ett ställe för daglig verksamhet i din kommun? I min kommun har verksamheten flera olika platser man kan vara på. Som jag har förstått det är en del mer som praktik på vanliga arbetsplatser. Själv är jag på det som tidigare kallades dag center, så jag är på en väldigt sluten avdelning. Nu vet jag inte vad du har provat inom daglig verksamhet, men man ska inte ta förhastade beslut 😃

[Garntroll]
2015-10-07 17:50
#13

Ska man ut på mer praktikaktigt måste man ändå sitta på kommunens verksamheter ett tag och det vägrar jag göra. Nä jag får nog sitta här.

Annons:
Grace2009
2015-10-07 17:51
#14

#13 Tråkigt att du känner på det viset. Jag tycker DV är bra 🙂

[Garntroll]
2015-10-07 17:55
#15

Ja bra att du trivs. Det gjorde inte jag när jag testade. Det slutade med att jag uteblev från verksamheten.

Garnnystanet
2015-10-07 18:20
#16

Är ett ställe dåligt är alla sådana ställen dåliga.  Nej så är det förståss inte 🙂

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-07 18:22
#17

#16 Deltar du i daglig verksamhet?

Garnnystanet
2015-10-07 18:25
#18

Det spelar ingen roll.  Jag kan som många andra förstå att bara för att ett ställe är dåligt blir i andra sådana ställen per automatik dåliga.

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
2015-10-07 18:33
#19

Finns det inget Stickcafe där du bor ?

[Garntroll]
2015-10-07 18:37
#20

#19 Nä tyvärr inte tillräckligt nära för att jag ska orka åka dit.

Annons:
Ravynsfair
2015-10-07 20:25
#21

#20 
Om du samlar energi åker dit för bara en gång för att se hur det är där så kanske du upptäcker att det är riktigt trevligt och då värt att ta tag i den bristande orken? 
Du vet ingenting förrän du provat ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 20:31
#22

Jag har provat som jag sa tidigare i tråden.  Eller var det stickcafe du menar? Det är för långt dit och dessutom vill jag inte ha någon aktivitet kvällstid.

Garnnystanet
2015-10-07 20:33
#23

Hur vill du att det ska vara?  Önska på 🙂

____

Medarbetare på Autism.

Ravynsfair
2015-10-07 20:33
#24

#21 
 Har du provat stickcafé? Läste inte att du skrivit om just det.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 20:36
#25

Jag vill ha en kompis som kan komma hem till mig eller gå på kondis med mig. Nu har jag en kontaktperson via LSS som får funka som kompis men henne träffar jag bara en gång i veckan.

[Garntroll]
2015-10-07 20:50
#26

Jag har mer eller mindre insett att jag får vänja mig vid att vara ensam. Får väl skaffa katter istället som håller mig sällskap.

Garnnystanet
2015-10-07 20:54
#27

Vill man träffa folk så måste man själv anstränga sig och ja så behöver man kanske ta sig iväg.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
[Garntroll]
2015-10-07 20:57
#28

Då får jag vara ensam. Får väl skylla mig som bor där jag gör. Det borde finnas aktiviteter för folk som inte har jobb mitt på dagen

Garnnystanet
2015-10-07 21:01
#29

Roliga aktiviteter är på dagen när en annan jobbar.  Iaf där jag håller till.

____

Medarbetare på Autism.

Ravynsfair
2015-10-07 21:01
#30

#28 
Du har inte övervägt tanken på att flytta då?
Till en stad eller samhälle där du skulle trivas? 
Ett miljöombyte kan göra så mycket gott. 

Jag var miserabel där jag tidigare bott trots att jag hade massor av vänner. 
Nu har jag flyttat till en plats där jag länge velat bo och bara det gjorde att jag som person blev mer positiv. 
Jag känner inte en kotte här men åh vad jag trivs! 

Man får offra sig ibland och ta tag i saker som inte är så roliga till en början. 
Anstränger man sig lite så upptäcker man oftast att det inte var så tokigt alls. 
Ge stickcafét en chans snälla du. ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 21:03
#31

Inte där jag är. Här är allt på kvällstid. Kvällskurser och stickcafe. Ingenting händer dagtid för folk jobbar. Det roligaste man kan göra här är att åka in till stan och kolla i affärer.

Garnnystanet
2015-10-07 21:11
#32

Du säger att det finns saker dit du skulle kunna ta dig till och träffa folk. Samtidigt verkar det ändå vara fel, varför?  

Vill du tröffa folk får du kanske rätta dig efter vad som erbjuds.

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-07 21:17
#33

Det är ingen idè. Där jag bor vill inte folk träffas. Jag har försökt på alla vis. via facebookgrupper , olika forum på nätet ingen nappar. Jag har erbjudit mig att komma till en större stad i närheten men nä. Enbart total tystnad. Ingen respons öht. Ingen kommer till träffar jag anordnar. ingen alls. Varför ska jag hålla på att bjuda till när ingen bryr sig?

[Garntroll]
2015-10-07 21:19
#34

Jag är med i en uppsjö av facebookgrupper med temat söka vänner. Jag har lagt upp förslag på träffar men som sagt ingen nappar. Nu har jag liksom tröttnat.

Annons:
[Garntroll]
2015-10-07 21:37
#35

Det känns bara så hopplöst….

Garnnystanet
2015-10-07 21:39
#36

Har du kollat vad studieförbunden erbjuder?

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-07 21:44
#37

Allt pågår inne i centralorten på kvällstid. Passar inte mig.

Garnnystanet
2015-10-07 21:48
#38

Om du säger det stå.

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-08 10:42
#39

Småorterna runt i landet har inte mycket resurser tyvärr. Bor man i närheten av en större stad kan det finnas ett större utbud.

Garnnystanet
2015-10-08 11:34
#40

Ska allting komma till dig eller vad är det du försöker säga?

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-08 11:47
#41

Jag berättar hur det in facto är där jag bor och att bota ensamhet inte är så lätt som många tycks tro. Det räcker kanske inte med att gå med i en förening. Kan man inte komma på mötena / träffarna så blir det ju värdelöst. Hade jag körkort och bil hade jag inte tvekat. då kunde man köra dit man skulle. Nu sitter man på en buss som tar 60 min enkel resa. Min aspergerhjärna fixar inte alla intrycken som man får under det momentet. Har provat MP3 spelare med musik men inget funkar. Det är inte alla det är lätt att lösa problemen för. Det är inte bara att köpa eller använda en pryl så är det grejat. Problemen kvarstår för mig och jag får anpassa mig till mina problem istället. Och då blir man sittande ensam vid datorn.  Men ja det är väl detta folk anser är konstigt och svårbegripligt. Svårt att ta till sig detta gissar jag. Man anses otacksam för att råden inte passar en själv och den egna situationen.

Annons:
[Garntroll]
2015-10-08 11:55
#42

Bodde man i Stockholm tex hade det nog funnits träffgrupper via Hab tex. Här i Dalarna finns all träffverksamhet inom hab placerad i Falun och det för långt att åka för mig. Bodde man i Falun så japp toppen. Då skulle jag troligen delta i dom men nu bor man i fel ände av länet tyvärr. De kan ju inte kräva att man ska åka hela dagen för att kunna delta i en träff. Då skippar man den.

VästkustFia
2015-10-08 13:53
#43

Finns det ingen möjlighet att du kan flytta in till Falun, eller någon annan större ort? Det är synd att ditt boende ska förstöra för dig så mycket.  

Jag vet inte hur det fungerar men kanske kan du få hjälp med en flytt, du har ju en kontaktperson genom LSS och hen kanske vet mer om det.

Garnnystanet
2015-10-08 14:15
#44

Det är ingen som säger att saker är självklart att det bara är att åka iväg. Vi försöker hjälpa till men det kanske inte är hjälp / råd du vill ha?

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
2015-10-08 14:31
#45

Där jag bor idag har jag tillgång till mycket som har att göra med mina intressen och att det är lugnt . För att få dessa två saker var jag tvungen att välja bort annat alltså prioritera vad som är viktigast för mig . Om jag hade känt mig ensam o isolerad så hade jag prioriterat att försöka flytta närmare staden men ville jag ha lugnet ute på landet så fick jag nog gilla läget som det är . Det där vet man bäst själv vad som är viktigt , tyvärr så kanske det inte är möjligt att få det bästa av två världar .

[Garntroll]
2015-10-08 18:53
#46

#43 Nä av privata skäl kan jag inte flytta till Falun. Sen är det akut bostadsbrist i hela Dalarna. Finns inga bostäder. Så man får stå ut med ensamheten gissar jag.

[Garntroll]
2015-10-09 19:31
#47

Fredagkväll. Sitter som alla andra dagar vid datorn. Det känns ganska hopplöst. Men jag får väl lära mig att leva med sorgen över att inte ha vänner eller klarar av livet med en partner. Det verkar inte funka. Min asperger ställer till det för mig. Jag pratar om mig själv nu. andra med asperger kan fixa partner och dyl men det tycks inte jag göra.

[Ruffsetuss]
2015-10-09 19:43
#48

Nja , är aspergare själv o jag har varit sambo, särbo ,delsbo , förlovad , gift och skild . Med facit i handen så fixar jag inte att ha ett kärleksförhållande någon längre tid . Alltså har jag levt själv i 10 år nu och det är jätteskönt !😀 det är 45 mil mellan där mina barn o barnbarn bor så vi ses inte så ofta heller . Vänner kan jag räkna på ena handens fingrar , men jag mår inte dåligt av ensamheten . Den är nödvändig för att jag ska få min återhämtning efter all stimuli runt i kring som för andra är normalt brus . På något sätt får man hitta ett sätt att trivas i sitt eget sällskap , jag säger inte att det är lätt men det går att komma dit 😊

Annons:
[Garntroll]
2015-10-09 19:49
#49

#48 Som jag sa så kan andra med asperger har både vänner och partner. Vet dom som har barn t.o.m. Men i mitt fall fungerar det inte. Jag har insett det nu.

[Ruffsetuss]
2015-10-09 19:53
#50

Ja alla är vi olika ,man kan inte göra om sig för att passa in . Huvudsaken man trivs med sig själv o vet att man duger som man är .

[Garntroll]
2015-10-09 20:03
#51

Jag trivs inte med mig själv och jag duger inte i mina ögon.

[Ruffsetuss]
2015-10-09 20:16
#52

Men varför gör du inte det ? Va inte så hård emot dig själv

[Garntroll]
2015-10-09 20:35
#53

Nä vadå? Det är ju sant.

[Ruffsetuss]
2015-10-09 20:48
#54

Något du kan göra för att ändra på det ? Har du försökt med KBT - terapi ? Lätt att bli bitter när man rackar ner på sig själv . Det är ju ditt liv o det blir lite vad man gör det till . Det börjar med dig själv , sedan kan du ha massor av folk runt i kring dig men ändå vara ensam , om du blir bitter . Den biten kan ingen annan fixa än du själv tyvärr . Hoppas att du hittar ett sätt att acceptera dig själv som du är med fördelar o nackdelar 😊

[Garntroll]
2015-10-09 21:11
#55

Jag tror inte på någon terapi i någon form.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-09 21:57
#56

varför inte det ? Det har hjälpt många att ändra sitt mående och få ett bättre liv .

Garnnystanet
2015-10-09 22:07
#57

Det låter lite som att råd är meningslöst. TS verkar inte kunna ta emot dem.

____

Medarbetare på Autism.

Aleya
2015-10-09 22:08
#58

Detta kanske låter hårt, men att sitta och beklaga sig om hur dåligt något är gör inte saken bättre, du bara gräver ett hål för dig själv.
Och kan säga att folk kan bli tokiga av att vara arbetslös och sysslolös.

Gå på biblioteket och se om dom har någon bokcirkel eller om dom har någon annan aktivitet. I värsta fall kanske du kan gå till PRO, dom kanske har någon syjunta. Dessa aktiviteter brukar hållas på dan vad jag vet.

Så ut med dig och se vad som finns. 👍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Garntroll]
2015-10-10 11:05
#59

Eftersom jag själv vet hur det ser ut i min närhet så är det svårt för mig att lyda era råd tyvärr. De är i sig inte dåliga men passar inte för min egna individ. Sorry. Men det fungerar inte så jag får inse att det jag har kvar är internetvänskap jag kan satsa på. Inte helt optimalt men jag får som sagt skylla mig själv för att jag bor där jag gör. Men centralorten erbjuder inget bra boende heller tyvärr som det ser ut nu. Min asperger gör mig ljudkänslig så jag för hög nivå på min mentala stress av för mycket ljud och jag blir utbränd av det. Vilket innebär att jag måste bo där jag bor. Men då kan jag inte ta mig in till centralorten istället eftersom jag inte har körkort eller tillgång till bil med chafför. Så som jag sa tidiagre i tråden, alla är inte lika lätta att hjälpa.

Aleya
2015-10-10 11:29
#60

#59 men buss finns väl? Har du rätt till färdtjänst?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Garntroll]
2015-10-10 11:42
#61

#60 Nä jag har inte rätt till färdtjänst. Bussen åker jag mest i nödfall då det bli för mycket intryck. Jag åker in när jag har viktiga ärenden.  I många fall kan jag åka med min kontaktperson men det är inte alltid hon har tid.

Garnnystanet
2015-10-10 13:37
#62

Är man ljudkänslig finns öronproppar. Vet flera som använder de när de är ute i samhället och eller åker kollektivt.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
[Garntroll]
2015-10-10 13:39
#63

Nä men då så. Då ska jag inte skriva mer här då. Här får man veta att man är en idiot. Tack så mycket.

Aleya
2015-10-10 13:47
#64

#63 ingen kallar dig idiot. Utan har gett dig förslag.
Men du sitter och säger att inget går att genomföra ungefär.
Jag vet inte om det är p g a din npf eller om det är bara är din negativa attityd som får dig att tro att folk hoppar på dig.

Tyvärr kommer inte vänner till en bara genom ett trollslag, man måste satsa lite.

Det skulle vara som om jag sitter och beklagar mig för att jag aldrig ser min bästa och äldsta vän för att hon bor utomlands.
Jag kan välja att antingen sitta och tycka att ringa, skriva eller besöka är jobbigt för att hon är så långt borta.
Eller så kan jag vårda vår relation och skriva, ringa och besöka henne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Garnnystanet
2015-10-10 14:21
#65

Vi anstränger oss men med denna otacksamma attityd kanske det vore bättre att läta tråden förbli tyst. Men eftersom många bryr sig om sina medmänniskor så anstränger vi oss iaf. 

Denna kommentar är såklart förjäves 😕

____

Medarbetare på Autism.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-10-10 17:38
#66

Utan att ha läst alla inlägg men några där du skriver att ett av dina intressen är katter. Om du har något katthem i din närhet skulle jag föreslå att du kontaktar dem. De är alltid i behov av volontärer ( vanligen både dagtid som kvällstid) och du får massa i gengäld, umgänge /socialt med andra människor som tycker om katter och allt gos du får från alla katter 😃

Min erfarenhet som volontär på ett katthem i snart ett decenium är att det finns alla de sorters människor där. Det är en frizon att umgås med folk man kanske vanligen inte umgås med i sin vardag men ens gemsamma intresse för att hjälpa hemlösa Katter i nöd för en samman.

[Ruffsetuss]
2015-10-10 19:00
#67

Det är ingen som kallar dig eller tycker du är en idiot , i all välmening försöker folk här på tråden ge dig olika tips att komma ur ensamheten . Men det är ju som med allt annat , att man själv ibland måste våga göra något utanför sin trygghetszon . Det gäller att hitta en strategi som fungerar för dig , med hjälp av din kontaktperson kanske du kan höra dig för om ledsagare eller dyl. Se inte bara det negativa i allt det finns säkert något du är tacksam över i ditt liv om du tänker efter . Hoppas att du kan vara öppen för tips o råd när du vill ha det .

[Garntroll]
2015-10-10 20:07
#68

Jag får väl lida i det tysta för jag har mig att skylla gissar jag. Kommer nog inte nämna min ensamhet så mycket mer på denna sajten.

[Garntroll]
2015-10-10 20:17
#69

Mina tårar är det ingen som ser. Och smärtan är det ingen som känner.

Annons:
Aleya
2015-10-10 20:23
#70

#68 har ingen sagt, ingen har varit dum utan gett råd och förslag. Att du sedan vill välja och se detta som att du nästan blivit kränkt och mobbad, som det låter på hur du skriver, är din egna uppfattning.

Men visst, det finns människor som inte kan hantera samspel och vill ändå ha kontakt, men väljer att isolera sig.

Det är trist, men det är ju upp till varje människa att välja hur mycket kontakt man vill ha med andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Garntroll]
2015-10-10 20:37
#71

😭😢Verkar vara fel sajt för mig.

Garnnystanet
2015-10-10 20:49
#72

Många vet inte hur det är att ha aspergers.  Det är inte så jävla enkelt 🤓

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
2015-10-10 23:04
#73

Det är ingen som säger att det är enkelt , jag har själv Asperger så jag vet hur det är , men det finns hjälp att få om man vill ta emot den . Ingen kommer och förändrar ditt liv , det måste du själv göra . Om man inte fixar det så finns det hjälp så att man kan klara att förändra sitt liv till det bättre . Tro mig jag har varit där själv , men du måste vilja själv och inte sätta på dig offerkoftan . Annars blir det ingen förändring på ditt liv , inget simsalabim tyvärr.

Garnnystanet
2015-10-10 23:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

.

____

Medarbetare på Autism.

VästkustFia
2015-10-11 12:01
#75

TS, synd att du tolkar alla inlägg så negativt. Ingen som svarat har menat något illa utan försökt vända och vrida på olika förslag till lösningar. Vi förstår att du har det jättejobbigt även om ingen annan kan sätta sig in helt i just din situation och veta hur du känner.  Alla här har velat hjälpa. Men märker du att du snarast mår sämre av att diskutera din ensamhet på en sån här sajt så är det förstås bättre att du låter bli.

Jag hoppas du gör slag i saken och skaffar katt. Katter är underbart sällskap och får åtminstone mig att tycka livet känns bättre om jag är deppig. ❤️🐱

Upp till toppen
Annons: