Annons:
Etikettoff-topic-övrigt
Läst 1086 ggr
[mr_mac]
2015-10-07 17:16

jaha då skriver jag igen..så hemskt förlåt

Minns en gång för länge sedan allt var så bra jag var lite tjock men ..ja mobbning och utfrysningen hade inte börjat än..jag blev äldre lite smalare ville jag tro…men de var nog bara en lögn än idag är jag enligt mig själv för stor nästan svullen som en gris..äcklas enormt ja o inte bara av de jag satt o grått i bilen av tanken att jag faktiskt varit liten och någonstans trodde att när jag växte upp skulle jag bli vacker..jag hade fel där med..tänk att leva i hoppet och att detta är vad som skred svullen ful och allmänt usch och blä..

alla vänner är som när du släpper luften ur en ballong helt bortblåsta…finns inga..,visst jag är jätte patetisk och visst jag gör inget åt de…måste de vara så att jag skall vara tyst då? inte störrå andras perfekta liv med mitt defekta? Jag var ute i helgen jag drack till sist blev de så illa så jag nästan grått…de blir nästan alltid så när jag dricker…

jag valde gå ifrån ta luft pressa bort min ångest…eller vad de nu var…mitt i allt kommer en som jobbar ut till mig och frågar hur de är..jag blir överlycklig och tänker att än finns de hopp….de borde jag ej ha gjort så här i efterhand förstår ja ju att de var folk på stället comm bet henne gå ut…att hon ej gjorde de av fri vilja…för att de faktiskt inte finns någon som bryr sig något om nå annan än en själv…

fan så lång o tragisk nästan meningslös text detta blev…ingen kommer läsa den fattar inte ens jag lägger ut de förstör era liv med så skit som jag skriver här…

förlåt för jag är en hemsk människa förlåt för jag finns förlåt..

och blir jag blockad här förstår jag de…för de är allt jag är värd..

Annons:
Zolah
2015-10-07 17:27
#1

Nog finns det personer som bryr sig om dig, problemet kanske är att det inte är på det sätt du vill bli brydd om? - Om ingen brydde sig så skulle dom inte sett till att nån kom ut till dig, spelar ju egentligen ingen roll om det var nån annan som skickade den personen eller hur? Du var ledsen, och då brydde sig nån om hur du hade det.

En svår lärdom är tt inte be om förlåtelse om att man finns, om det gör ont så gör det ont. Alla kanske inte kan hantera andras smärta så bra och då kan det behövas att man går till någon professionell för att kunna tona ner på sina känslor. Att vara ledsen/arg/ha ångest kan vara övermäkyigt för vissa och då är det lättare att låta vara. 

Bästa i min tanke är, bete dig mot andra som du vill att andra ska behandla dig. Och därför tex pratar jag med dig nu, för jag vet om jag mår dåligt vill jag att  nån ska se mig, prata med mig, och hjälpa mig ur min negativa tanke cirkel

[Garntroll]
2015-10-07 17:31
#2

Kan bara säga en sak. Jag känner igen mig. Inte att man dricker kanske då men en massa annat. ensam uppmärksamhetstörstande individ. Mobbingsoffer jag med. Folk kan vara så elaka.

[mr_mac]
2015-10-07 17:32
#3

#1

Det var fint av dig…jag känner enrå att jag bara ödslar din tid jag är en hemsk person..

du kanske har rätt personen ville kanske gå ut till mig..svårt att säga…Jag frågade ej så de kommer jag aldrig få veta:( Varför straffas jag? Varför? Detta måste ju vara ett straff

[mr_mac]
2015-10-07 17:33
#4

#2

vet inte vad jag skall säga..önskar de ej behövt kännas så här..känner hur jag och min plats i de sociala är så fel…jag borde ej få gå ut ens

[Garntroll]
2015-10-07 17:36
#5

Kontakten med folk kan vara enormt knepig.

[mr_mac]
2015-10-07 17:38
#6

#5

Jag skall lämna er ifred..tur att någon säger från:)

Annons:
[Garntroll]
2015-10-07 17:40
#7

Nä fortsätt att skriva när du vill.

Zolah
2015-10-07 17:41
#8

#3

Jag lovar, om jag tyckt du varit jobbig eller att du stört mig skulle jag inte skriva till dig :)

Låt inte dina personliga 'mobbare' som du har i huvudet lura dig vad andra tror och tycker, det kan vara svårt att säga ifrån och tycka ' nej , den här personen menar visst väl! '

[mr_mac]
2015-10-07 17:45
#9

Men ärligt ni anstränger er för att skriva eller hur? de tar emot? att de finns en så jobbig som jag lixim som behöver så mycket attention?

[Garntroll]
2015-10-07 17:48
#10

Tro mig , även jag kan vara pain i ass på folk.

[mr_mac]
2015-10-07 17:51
#11

önskar ni var här o pratade med mig text blir så fel på något sätt jag vill ju lixim bjuda kaffe o fika o bara tala ut..men vem pallar de nu för tiden de gör jul ingen livet är ju bar iså hopplöst..

Zolah
2015-10-07 18:01
#12

jag tycker text är skönare, brukar få svårare att få ut min poäng då jag blir nervös av  visa sociala ting IRL. - Har Aspergers syndrom så har fått öva upp en del och måste erkänna att internet ger mig lite genvägar att förstå vad folk menar osv.
Då är det mindre att förstå mellan raderna och generellt känns mer ärligt :)

( för mig känns det så iafl )

Det som kan hända för mig är att jag måste anstränga mig om jag ska prata med dig i verkligheten för att få fram vad jag menar, medan i text så kommer det fram lättare. Ibland får folk förutfattade meningar om mig, tex har jag haft dom som trott jag varit arg eller varit en 'agressiv person' tills dom lärt känna mig. Jag slipper det med internet, då dömmer folk mig inte på mitt skal :)

[mr_mac]
2015-10-07 18:05
#13

Skulle aldrig döma dig vännen..mitt ex hade aspbergers och om jag skall vara ärlig saknar jag henne så jävla satans mycket hon var allt jag hade lixim

Annons:
[Garntroll]
2015-10-07 18:08
#14

#12 Även jag har asperger. Dock har jag lättare att uttrycka mig verbalt än i textform.

Zolah
2015-10-07 18:08
#15

#13

Skulle vilja tro det, men dom flesta dömmer andra åtminstone lite grann. Perfekt värld så skulle man inte göra så, då skulle man låta det inre få skina igenom innan man bestämde.

Därför man måste slåss lite extra för att synas, för att visa vem man är osv. Även om man känner att man bra vill sluta med allt, man är på sina knän liksom. För när man är nära på att ge upp, så betyder det att man troligen är väldigt nära lycka också om man fortsätter kämpa.

Ravynsfair
2015-10-07 20:20
#16

Hej igen Mr_mac! 
Det var längesen man såg dig här inne ☀️

Var inte så hård mot dig vännen, vi vill alla dig väl här inne, tro inget annat. 
Det är de elaka mobbarna i ditt huvud som säger en massa strunt. 
Jag är glad att du skriver här, det betyder att du får ut en del negativitet som du går och bär inom dig. 
Visst är det skönt att släppa trycket och bara, förlåt för brist av bättre uttryck, ordbajsa  ibland? 
Bara kasta ur sig allt man känner och slippa bära det själv. 
Vi har ingenting emot att dela din frustration, tro mig ❤️

Jag har också AS , som du redan vet och känner också att det är så mycket enklare att kommunicera på nätet, i skriftlig form.
Precis som Zolah säger i #12 så är det oftast enklare att förstå någon i skriftlig form även om det ibland kan bli lite knasigt ibland. 
Man kan ta sig tid, man kan gråta, skrika och bara tänka utan att behöva känna pressen på att någon sitter och väntar på ett svar där på andra sidan bordet vid kanelbullarna och kaffet. 
Man kan skriva en seriös text utan att någon ser att du gråtit. 

Misstolka mig inte, kaffe och fika är fint men kanske inte när man ska prata om känsliga saker. Nu gör ju alla som de själv vill, säger inte att din önskan är fel. 
Absolut inte, avundas det lite för när jag är ledsen så kan jag inte prata alls. 

Angående utekvällen så är det som Zohla säger, att någon brydde sig om hur du kände dig. De såg att du var ledsen och någon kom ut till dig. 
Personen som märkte av din ledsamhet kanske själv inte var i skick att hantera det?
Hon som kom ut till dig kanske var bättre på det där med att bara prata? 
Hursomhelst, de ville dig väl. ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[mr_mac]
2015-10-07 20:39
#17

#16

Det är jätte svårt för mig att vara glad de vet du sen tidigare…Jag försöker verkligen förstå att ni här inne bryr er men de känns som de är helt blockerat för mig att jag ej kan ta in de. Du har nog rätt i att kanske en del släpper men jag känner ändå att mitt hopp är på väg bort har varit flera jobbiga veckor för mig nu. Det måste vara lite jobbigt att lyssna på väl? menar jag har förlorat 2 vänner på att vara så negativ och de känns så ruttet känns som att man bara kan vara vän med de som mår ok..det måste ju vara fel eller? Menar är de något fel på lixim för att jag är känslig osv? att jaäg har lätt för att lätta och berätta? är jag sämre då? går de ej vara vän med mig då? de gör mig så förbannad för enligt mig är de då man skall vara ens vän som mest! Måste försöka tro de ville väl men de är så svårt för mig..

Ravynsfair
2015-10-07 20:57
#18

Vet du vad Mr_mac? 
Det måste ju finnas en anledning till att du skriver här?
Jag tror att du innerst inne vet att vi bryr oss om dig och det är därför du skriver här. ❤️

Det är inte ditt fel att du är känslig och vill lätta dig för andra. 
Det är inget dåligt i att vilja göra det, sen kanske man ska välja sina tillfällen men det är en annan historia. 
Att välja rätt tillfällen är en träningssak skulle jag säga, vilket är svårt. 

Självklart går det att vara vän med dig, varför skulle det inte gå? 
Du är ingen hemsk person som gjort en massa hemska saker.

Vi finns alla här för dig, utan ansträngning eller med någon som bett oss,
vi vill vara här för dig, hoppas att du tar till dig det. 
Du är varmhjärtad och bryr dig om andra vilket är fantastiska kvalitéer. 
Vill dem två du förlorat inte vara dina vänner, må så då vara men bättre vänner kommer. 
Försök bara att se saker från den ljusa sidan, det är en ny dag imorgon ☀️
Vänner kommer och går i livet, det händer alla.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[mr_mac]
2015-10-07 21:01
#19

men så blygt som jag är? de växer inte lixim de känns faktiskt hopplöst…orkar snart inte mera sjukt jobbigt börjar de bli nu..är de inte bättre jag ger upp tro?

Ravynsfair
2015-10-07 21:05
#20

Kära du, du ska aldrig någonsin, ever never, ge upp. Aldrig! 
Det finns alltid en chans till ett bättre mående, till en bättre situation. 
Blygheten går att arbeta bort, tro mig. 
Vill du så kan du, vi finns alla här och tror på dig! ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
[mr_mac]
2015-10-07 21:10
#21

kan vi kämpa alla tillsammans med tips och tillvägagångssätt? För jag skojhar inte om detta..det är enormt jobbigt just nu…

Ravynsfair
2015-10-07 22:30
#22

Det är ingen som tror att du skojar. 
Du har precis förstått tanken bakom denna sajt, att vi tillsammans kämpar och tipsar varandra. 
☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-07 22:33
#23

Man kan ha skitjobbigt ibland och måste man få vädra ut en del.

VästkustFia
2015-10-08 13:43
#24

När "mobbarna i ditt huvud" försöker få dig att tro att du är värdelös, kan du alltid gå till denna sidan och läsa vad så många här skriver. Vi tycker du är värd ett gott liv! Vi önskar att du ska kunna må bra igen. Vi hoppas och tror att du snart ska våga börja ta till dig att du är värd att ha det bra.  ❤️

hankans91
2015-10-08 16:55
#25

Sluta skriv dåligt om dig själv. Man är som man är och ingen människa är perfekt. Om du själv tycker du är jobbig och du vill att andra ska tycka du är jobbig gör du ju det själv till en sanning. Om du inte själv tycker om dig hur ska någon annan då kunna tycka om dig?

När man är pessimistisk och negativ så är det inte ovanligt att folk undviker en. För att man tar energi ifrån dem istället för att ge. Men är man däreemot mer positiv och visar livsglädje så är det en sånn person folk vill träffa och prata med. För att de får energi istället.

Livet är vad man gör det till. Lycka är något man skapar och den kan ha många olika former. Det finns ingen som kan säga vad exakt vad lycka är för den kan vara olika från person till person.

Försöka att hitta nya intresse så att det öppnas fler dörrar här livet. Sen måste du vara mer positiv och acceptera dig själv för den du är.

Upp till toppen
Annons: