Annons:
Etikettångest
Läst 1158 ggr
[mr_mac]
2015-10-25 13:14

Prata/skriva först och tänka sen!

Är ni precis som jag? Tänker inte innan ni skriver eller pratar?  Hur gör ni för att inte låta orden som ej passa gå ur er som nu jag råkade nämna en person och de blev helt flippat o den andre vill nu ej veta av mig:( Vad skall man göra? vad kan man göra? jag mår riktigt kass pga detta

Annons:
Ravynsfair
2015-10-25 13:26
#1

Jag biter ihop innan jag pratar, visst flyger det kråkor ibland men vad gör det? 
När jag skriver tänker jag oftast innan jag skriver, har gjort det till en vana, hur? 

Det vet jag inte. Vill undvika onödiga diskussioner och trams, därför känns det bättre att tänka lite innan.
"Borde jag skriva detta? Vad skulle kunna hända? Kan jag skriva det på annat sätt? Ett annat ordval?" tex. 

Om du uppriktigt är ledsen för din "kråka" så försök förklara för din vän varför det råkade bli så och att du inte menade det så. 
Om du nu inte menade det vill säga.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[mr_mac]
2015-10-25 13:39
#2

Jag råkade nämna ett x i en konversation med en tjej som jag var intresserad av att få kontakt med vilket jag faktiskt inte vet hur jag skall förklara varför de blev så:! Har sagt jag ångrar de men hon verkar inte kunna ta in de..tror du hon gör så pga mitt utseende? att allt var fel från början tro?

Jess89
2015-10-25 15:12
#3

När hände detta? Ge henne lite tid du har förklarat för henne varför nu är det upp till henne hur hon ska göra. Jag tycker att du är för hård mot dig själv, du borde jobba på det här problemet. Du skadar bara dig själv genom att tänka negativt om dig själv.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

KallaMigMimmi
2015-10-28 00:49
#4

så olika det kan va jag måste ibland anstränga mig riktigt mycket för att få fram något att säja eller skriva alls, för att jag alltid tänker och vänder o vrider på orden innan. det är att ha lugn och tålamod skulle jag tro^^

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Honestyisdead
2015-10-28 13:19
#5

#× Det var nog inte menat från början.

[mr_mac]
2015-10-28 17:43
#6

Tror faktiskt i detta läget att du har rätt #5 

Tack till er andra för era fina tips:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: