Annons:
Etiketttips-råd
Läst 744 ggr
Anonym
Anonym
2015-10-28 20:41

Psykisk misshandel.

Sitter här och gråter… Är på besök hos mina föräldrar nu 2 veckor framöver. Fick världens utskällning ikväll av min mor. Imorgon ska min pappa väcka mig, men jag sa till mamma att han gärna kan ta sovmorgon imorgon. Hon blev vansinnig, började skälla ut mig och liknande. Hon menade på att han jämt får vila, medan hon ständigt får slita (brukar dock vara tvärtom på många olika delar!). Tillslut orkade jag inte mer, för i grund och botten hade jag inte menat något illa ju… 😭 Jag gick och la mig, fick världens utskällning igen. Denna gång sa hon att hon fr.o.m nu struntar fullständigt i mig, att hon aldrig mer kommer ställa upp på mig osv. Som nyfylld 18 åring känns detta hemskt. Jag vet att hon sedan lång tid tbx haft psykiska problem, men jag tycker inte det ska gå ut över mig. Hon menade även på att det var väldigt konstigt att jag bara brukar se på tv med pappa, inte henne. Detta är egentligen inte så konstigt, eftersom att hon alltid bara brukar sova framför tvn och inte vill sitta och småprata och så.. 

Jag är livrädd att komma hem till dem igen imorgon eftermiddag (måste vara hos dem i 2 veckor nu pga en sak). Lär få världens utskällning då med.

Vad ska jag göra? Jag har försökt be om ursäkt, men hon tar inte till sig det. Hon ignorerar mig och misshandlar mig verkligen psykiskt (inte tagit med allt).

Annons:
oddahviing
2015-10-28 20:56
#1

Har det varit så här när du vuxit upp också? Min mamma brukade ofta hota om att ta tillbaka saker hon köpt åt mig och säga att hon aldrig mer ska göra något för mig igen, massor av gånger under min uppväxt om jag inte gör som hon vill. Skrev ett inlägg nyligen och prata med en annan om att ha en mamma med narcissistiskt personlighetsstörning, men jag vet inte hur du haft det med din mamma förut?

'-Headlights on the highway-'

[Älskamig]
2015-10-29 07:00
#2

#1 skriver inte längre anonymt för sitter med telefonen, det är knepigt då… Det har vart Såhär hela min uppväxt. Hon har vart lika elak mot min pappa… Berättade imorse för honom hur elak hon var mot mig igår, och han tycker det är sjukt.:/

oddahviing
2015-10-29 16:12
#3

Läs mitt inlägg på psykologi forumet, se om du känner igen dig.

'-Headlights on the highway-'

[Älskamig]
2015-10-29 17:53
#4

#3: Jag har googlat om det du nämnde och jag känner igen mig på i princip allt gällande narcisstiska föräldrar. Min mamma är, och har alltid varit sådan. Däremot är min pappa mer förstående.. Lugn och snäll.

oddahviing
2015-10-29 22:06
#5

Min pappa är också genomsnäll, mamma fick mig att tro annat, men jag blev sams med honom för ett par år sedan och han är den gladaste människan i världen! Så håll hårt om papsen. Som en annan här sa till mig i mitt inlägg, det är inte lätt att ändra på någon när de inte har någon sjukdomsinsikt. Inget din mamma säger till dig är ditt fel, hon må manipulera dig att tro annat, men när du vaknar upp ur det så kommer du må mycket bättre o börjar förstå dig själv igen och dina goda insikter : ) inget är ditt fel.

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: