Annons:
Etiketttips-råd
Läst 696 ggr
SannaNolte
2015-11-01 21:12

Lat?

Hej på er alla ni fina ❤️

Jag känner att jag behöver lite hjälp , tror jag…
Jag har varit sjukskriven för ångestdepression i 1 år , och nu i augusti så  började jag studera konst och formgivning under ett år på en folkhögskola. Jag såg fram emot det och tyckte att det skulle bli spännande. Nu känner jag oftast att det är skitjobbigt att bara ta mig dit. Jag kollar på klockan och räknar timmarna tills jag får åka hem igen, och känner mig inte så glad. 

Problemet är (tror jag) att jag sökte till skolan för att jag visste att jag skulle bli arbetslös och ville  inte bli utförsäkrad av FK. Så jag gick från 100% sjukskrivning till 100% studerande. Jag minns bland de första dagarna när vi fick sluta tidigare att jag tänkte"Åh , gud va skönt!"… Känner mig som en lat och otacksam människa, men jag vet absolut inte vad jag ska göra! Om jag hoppar av , vad fan ska jag göra då?! Jag klappar mig på axeln varje hel vecka jag varit i skolan utan att ha varit hemma, och det är skitjobbigt…

Har ni några tankar, råd eller åsikter så önskar jag höra dom! 

Kram på er☀️

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Annons:
Ravynsfair
2015-11-01 23:14
#1

Kan inget annat att säga än "jag vet hur det känns" för jag sitter i samma båt just nu. 
Förutom det att jag har "turen" att plugga hemifrån på distans. 
Orken och motivationen är noll, också kämpat med ångest och depression under lång tid, från 0 till 100 på en dag.. 
Arbetslösheten högg mig i hälarna också och då blev det skola, något måste man ju göra?! 

Känner med dig, stor styrkekram! 
Vi får kämpa vidare, försöka bita ihop som folk säger och göra vårt allra bästa. 
🌺❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

SannaNolte
2015-11-02 17:36
#2

Jaa , vi verkar vara i samma båt om man säger så. Jag vet inte om jag bara är nere i en "höst-dipp" för ljuset är borta, eller om det är "riktiga" känslor, om du förstår vad jag menar? Jag har inget arbete att återgå till, och jag känner att jag inte är tillräckligt hel så att jag kan skaffa mig nytt jobb… 😕 Vad ska man göra? Något måste man ju göra!? Är det verkligen så, eller är det bara våra hjärnspöken som säger det? .  Tack för svaret, Kram på dig! ☀️❤️

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Upp till toppen
Annons: