Annons:
Etiketttips-råd
Läst 955 ggr
[Älskamig]
2015-11-15 20:20

Jobbiga föräldrar..

Det är säkert inte bara jag som är uppväxt med en förälder som varit rätt så negativ, sur, elak osv. Jag tänkte höra med er vad ni gör/har gjort alla de gånger föräldern varit så? Min mamma har nämligen ett hetsigt humör och länge levt med psykisk ohälsa och det är jättejobbigt för oss runt omkring. 

Kram.

Annons:
Valkyrija
2015-11-15 20:24
#1

Jag kan känna igen det där lite. Min mamma är världens underbaraste men hon mår väldigt dåligt i perioder och kan därför snäsa till lite i onödan osv. Gör hon det så snäser jag tillbaka, haha. Jag sätter ner foten direkt och säger liksom: "Sluta. Jag tar inte detta just nu" eller något i den stilen :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Älskamig]
2015-11-15 20:25
#2

#1: önskar jag vågade säga ifrån..

Jess89
2015-11-15 21:57
#3

Har valt att säga upp kontakten med mitt problem :) jätteskönt och ett problem mindre. Livet är för kort för att må dåligt på grund av andra.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

-Aida-
2015-11-16 14:30
#4

Jag bara stod och tog emot av min mamma, hon var en sån man inte kan prata med, hon har rätt på alla punkter och hon backar inte undan, går man in i krig får man en snyting, det var lättare att bara ta emot och låta henne leva i sin värld.
Jag själv lever med psykisk ohälsa sen efter de, men nu bor jag ensam och kan ta itu med de.

wilmis0e
2015-11-16 18:57
#5

Min pappa har ett rätt så hetsigt humör men kan vara världens finaste i mellan allt det andra. Jag kan inte säga att det funkar men jag skriker ofta tillbaka då han börjar och blir riktigt ledsen. ibland så låser jag in mig i mitt rum och ringer min mamma. hitta stöd hos andra och lär dig att säga ifrån. Något som är ganska effektivt (dom gånger jag lyckats utan att floppa) är att prata lungt och visa att det han/hon säger inte påvärkar dig och då kanske det rinner av. 

lycka till :)

[Älskamig]
2015-11-18 07:57
#6

Tack för era svar! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: