Annons:
Etikettdepression
Läst 1046 ggr
-Aida-
2015-11-19 22:26

Vill inte sova

Jag känner ibland att helt enkelt så vill inte jag sova, jag kollar på klockan och känner mig stressad för tiden rinner iväg, det blir senare och senare och jag blir tröttare men jag vill inte sova.
Ångest håller mig uppe ibland längre än jag tänkt mig, känner en slags rädsla för att sova, vart de kommer ifrån går jag inte in på nu, då tar det 10 år att läsa igenom, men i övrigt så trivs jag bra med att sova, det är som att man bara slutar existera för en stund, man bara faller bort på nåt vis.
Tankar vimlar runt som en tornado på kvällarna, ibland mår jag jätte dåligt av det och ibland inte, ibland behöver jag göra lite yoga sent på kvällarna för att kunna sova, men jag har inget som tar stopp på tankarna däremot, jag känner att de kan hjälpa ibland om jag pratar med mig själv och förklarar tankarna, pratar om dom, det känns som att huvudet blir tomt när jag sätter dom i ord och jag somnar ganska snabbt.

Någon som kan relatera till detta konstanta lidande?
Hur gör ni för att kunna sova?

Annons:
[loveisall]
2015-11-19 22:38
#1

Läs en bok. Garanterat att du inte klara av mer än 3 sidor, sen somnar du 🙂 Funkar för mig. En tråkig bok ska det vara.

Paxxie
2015-11-19 22:42
#2

Jag har sömnproblem i perioder på grund av att jag drömmer mycket mardrömmar, vilket gör att jag gärna undviker att gå och lägga mig. Det som hjälper lite för mig är att lyssna på en film (brukar inte ens behöva titta), det känns liksom tryggare att höra röster runt omkring. Viktigt också att det är typ en feel good-film så att det inte helt plötsligt blir jättesorgligt eller läskigt. Det stoppar ju inte mardrömmarna, men jag känner mig inte lika rädd för att somna.

Vet inte om det är något som kan vara hjälpsamt för dig, men tänkte att jag skulle nämna det iallafall!

-Aida-
2015-11-19 23:21
#3

#1 Jag provade att läsa böcker förut men det funkade inget vidare, de va hemskt tråkigt men jag somnade inte alls, brukar känna att jag tappar tålamodet och blir bara grinig istället. Vilar huvudet i handen

#2 Jag brukar slå på en massa svampbob fyrkant avsnitt när jag är sjuk så jag kan lyssna på rösterna och somna, det funkar bra även om jag inte är sjuk men jag orkar inte gå fram och stänga av datorn ifall jag inte vill ha den på längre, jag har ingen TV, men det är helt klart ett bra förslag som fungerar.
Om det finns universala fjärrkontroller till datorer så man slipper gå fram för att stänga av så kan jag helt klart slå på nån film.
Något jag aldrig provat däremot är att lyssna på radio på kvällarna, nu äger inte jag nån sån men de finns ju små radios man kan ha på sängbordet, jag brukar lyssna på deras röster i bilen när jag behöver sova och de funkar bra också om vi åker nånstans långt.

[loveisall]
2015-11-20 02:05
#4

Min kille har också svårt att sova, men jag somnar alltid som en stock. Förstår inte vad det är som gör att han inte kan sova. Jag är otroligt tacksam att jag kan sova. Men har du provat att läsa på om "sömntåget", så att du försöker somna in vid rätt tid?

 Men tydligen kan jag inte sova just nu :)  Det har sina anledningar…  Är jag orolig och tänker för mycket så kan jag inte sova.

Calcifer
2015-11-23 19:08
#5

Köp en sladdlös mus! Och tangentbord! Kostar inte så mycket och då kan du ha dem precis bredvid sängen så du kan stänga ner datorn när du vill sova utan att kliva upp!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: