Annons:
Etikettdepression
Läst 1145 ggr
Anonym
Anonym
2015-11-29 20:58

Min kompis är deprimerad

Hejsan. Min kompis har berättat för mig att hon mår dåligt pågrund av hennes föräldrars skilsmässa. Hon har börjat röka, hon säger att det känns bättre när hon röker och hon har även börjat dricka. Denna person är 14 år gammal. Hon säger att hon mår så himla dåligt och att hon vill bli alkoholist och knarkare. Vad kan jag som vän göra?

Annons:
Honestyisdead
2015-11-29 21:00
#1

Prata med en lärare eller hennes föräldrar.  Du kan också be dina föräldrar kontakta hennes om det känns jobbigt.

vallhund
2015-11-29 21:01
#2

Ta med henne till en Ungdomsmottagning så att hon kan få prata med någon som har kunskap om att prata med ungdomar som mår dåligt.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
2015-11-29 21:16
#3

Hon är också ledsen för att hon tror att hon kommer att leva helt ensam, att hon tror att hon inte kommer få någon partner. Och att hon kommer få rena F i skolan och Inte få något jobb. Tack för era råd. Vet dock inte om jag kommer klara att berätta om hennes problem för hennes föräldrar pågrund av min talångest.

Honestyisdead
2015-11-29 21:20
#4

#3 Som sagt, be om hjälp från dina föräldrar. Du är ung och ska inte behöva känna ansvar. Låt dom vuxna hjälpa henne.

Upp till toppen
Annons: