Annons:
Etikettsocial-fobi
Läst 912 ggr
sofiacle
12/27/15, 2:33 PM

Betyg

De bedömer oss på vår sämsta prestation, får man A, A, A och E på sina kriterier i ett ämne så hamnar man på ett D. Det är det där förbannade E:et som drar ner hela betyget, för kan man inte det kriteriet just nu, då är man inte bra nog. Vi får vårt betyg utifrån det vi är sämst på, utifrån det vi har svårast med. Den muntliga delen drar ner mitt betyg i alla ämnen. Jag har en social fobi vilket gör det omöjligt för mig att ha redovisningar inför klassen, och bara därför så dras mina betyg i ALLA ämnen ner till D fastän jag har A i alla skriftliga delar. 

Det är så fruktansvärt orättvist och det känns som att jag inte kommer komma in på de linjer jag vill bara för att den muntliga delen pajjar alla mina betyg :(

Annons:
abk1991
12/27/15, 6:20 PM
#1

Jag har ingen lösning på ditt problem, och jag har inte heller något speciellt stödjande att säga,  men det kan kanske vara skönt att veta…du är inte ensam, det finns många (inklusive jag) som känner precis som du❤️

take care

-Aida-
12/28/15, 11:39 AM
#2

Min släkting har samma problem, varför man ens ska ha detta ur dåliga system fattar jag inte, det har väl funkat bra med de andra i många år.
Om du tycker din sociala fobi är ett jätte problem så tycker jag ska du ska prata med kuratorn och komma på en plan för hur detta skulle kunna fungera för dig, du är inte ensam med social fobi och du ska definitivt inte få sämre betyg pga en fobi, du ska helt klart ha de betyg du förtjänar och muntligt är en stor del utav de hela, du kommer alltid behöva prata med folk och ringa till främlingar för nångång blir det krångel med räkningar eller du ska hyra bostad osv.
Om du behöver läkar hjälp för din fobi så ska du definitivt söka det, man blir jätte begränsad med social fobi.

Upp till toppen
Annons: