Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1309 ggr
Lame
2016-03-16 22:51

Jobbig klasskamrat

Hej!

Jag blir jätteirriterad och behöver er hjälp. Det är en kille i min klass som försöker vara mer än vänner hela tiden, eller jag vet inte, han typ är väldigt på. Jag ignorerar honom hela tiden men det verkar tydligen inte hjälpa.

Han skickade mig ett sms igår där han sade att han saknade mig, att jag är annorlunda nu, att jag är ignorant mot honom osv.. Jag skickade tillbaka att det var för jag inte var intresserad. Han svarade ''haha det e ej jag heller'' och sen har han fortfarande hållit på ännu mer. Typ hållit om mig fast jag inte vill, frågat mig känsliga frågor och följt mig överallt fast om jag har sagt nej till honom. Det känns som den enda lösningen vore att slå ner honom. Skojar bara. Eller nej, jag skojar inte.

Vad fan ska jag göra så han slutar följa efter mig och allt det där? Säg inte att jag ska säga ifrån, för det gör jag inte. Han kommer att bli värre, det är så han funkar.

if it's meant to be
it will be


Annons:
Anonym
Anonym
2016-03-16 22:59
#1

Jag tror att jag var ungefär som du beskriver mot en klasskompis en gång (alltså som du beskriver att den här killen är mot dig). Jag förstod inte just då att jag var kär i personen men det har jag förstått efteråt. När min klasskompis aldrig sa ifrån utan försökte smidigt lösa situationen, förstod jag verkligen ingenting. Jag försökte tolka varenda steg men det gick uppenbarligen inte fram.

Vad jag vill ha sagt är att jag tror att du behöver vara rak. Jag hade i vart fall behövt höra det när jag var i en liknande situation.

Lame
2016-03-16 23:02
#2

#1 Tack för ditt svar, verkligen en intressant perspektiv du beskriver utifrån. Men rak på vilket annat sätt? Jag har ju svarat med att jag INTE var intresserad.

if it's meant to be
it will be


Anonym
Anonym
2016-03-16 23:25
#3

(samma anonym som i första inlägget).

#2. Man kan säga att man inte är intresserad på så många sätt och av olika anledningar. Jag tänker att den här killen du skriver om kanske har förhoppningar om er som gör att han kan tolka ditt "jag är inte intresserad" som att det står för något annat än vad det gör. Han kanske på något sätt hoppas att du menar "jag vet inte vad jag känner" eller "var snäll mot mig ett tag så får vi se sen". Nu låter det ju som att jag idiotförklarar honom. Han har säkert ett normalt intellekt men kärlek kan göra väldigt konstiga saker med folk.

Det är jobbigt när såna här situationer uppstår mellan personer som man måste träffa så ofta, som en klasskompis. Du kan ju inte vara otrevlig hela dagarna men om jag ska berätta om hur det var för mig så blev det konstigt så fort vi pratade med varandra. Vi fick sluta med det. Då menar jag all form av kontakt, sms, samtal på raster, lunch etc. Det blev bara fel. 

Tyvärr har jag inga enkla och bra förslag på hur du ska kunna lösa det här, hoppas verkligen att du får det av någon annan och att killen ifråga hittar någon annan (helst någon som känner likadant) att rikta sin kärlek mot.

Upp till toppen
Annons: