Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 727 ggr
Anonymos
2016-11-01 19:15

Ledsen.. orkar inte mer.. Skriver av mig.

Jag har fått ett extrajobb inom det jag vill arbeta inom, vid sidan av mina studier som jag precis börjat. Jag har sett fram emot det så länge, men efter världens sämsta sommar med bl.a psykisk misshandel, så känner jag ingen lust till det längre. Jag känner bara en inre stress och jag vet inte längre vad jag vill.. 

Jag pluggar och jobbar just nu just ur den ekonomiska aspekten för att jag är i behov av de pengarna. 

Jag tänkte bara att jag var tvungen att skriva av mig….

/Anonymos

Annons:
RobinEH
2016-11-01 19:23
#1

Det är ju jättebra att du har både studier och arbete att fokusera på, speciellt om det är sådant du tycker om. Den här psykiska misshandeln, har du lyckats att komma ifrån den? I så fall rör du dig ju bara framåt. Se den framtid du håller på att skapa, just nu.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Anonymos
2016-11-01 19:26
#2

#1: Studierna och arbetet känns bara tufft just nu, inte alls roligt. Vill ingenting längre..

Går hos kurator men hjälper inte så mycket.

/Anonymos

Sindri
2016-11-01 20:02
#3

Finns ingen mer kvalificerad än kurator du kan gå hos?

Du behöver boostas rejält! Jag vet att det inte är lätt, men ett sätt att kanske hjälpa dig själv att komma över det du varit utsatt för, är att tänka att ingen annan skall få bestämma hur du skall må. Den personen som psykat dig skall inte få den tillfredsställelsen att ha sabbat ditt liv.

Du är värd så mycket mer, och just nu är det svårt för dig att inse det, men det är ett mål att jobba emot.

Anonymos
2016-11-03 08:53
#4

#3: Går till kurator på umo, ska till henne imorgon igen… Psykolog finns inte där, och då måste jag gå igenom vårdcentralen för att få en vidare remiss och det kan ta tid… 

Kuratorn har sagt samma som dig, att jag måste boostas rejält.. Men jag trycker bara ner mig själv och känner mig inget värd..

/Anonymos

Sindri
2016-11-03 09:04
#5

Det kan vara en idé att läsa böcker om detta. Kanske inte de allra mest bästsäljande självhjälpsböclerna, utan något lite mer psykologiskt djuplodande.

Det har i alla fall hjälpt mig under uppväxt och mognande. Kan inte säga någon nu på rak arm, men kuratorn kanske kan hjälpa dig?
Om det än tar tid så bör du i vilket fall påbörja processen att få tid hos psykolog, du kan jobba med dig själv både kort- och långsiktigt.

Det kan ta tid att komma i balans igen, men försök vara snäll mot dig själv, skäm bort dig, gör sånt du tycker är roligt. Hittar man sin egen inre styrka, har man oanade krafter och möjligheter.

Du kommer att klara det även om det tar tid. Skriv av dig! Skriva här går bra.
Det kan också vara bra att skriva dagbok eller loggbok. Skriv upp så fort du tycker du gjort något bra, så fort du känner något positivt, efter ett tag kan du kanske se ett ljust spår.

Upp till toppen
Annons: