Annons:
Etikettpsykisk-ohälsa
Läst 2630 ggr
Roundcircle
1/29/17, 2:06 PM

Jag tog en överdos igår..

Hej, är ny här. Detta kommer bli ett långt inlägg, så jag hoppas att någon orkar läsa detta. Igår tog jag en överdos av Atarax och vet att det sägs att inte vara någon "fara" och att folk som en tar överdos av just den sorten är människor som vill ha uppmärksamhet, men men. Här varför jag gjorde det: Jag har svårt att kontrollera mina känslor (speciellt när det blir för mycket) så då bryter jag ihop och agerar i ilska/ångest och även impulsivt. När det är såhär extremt, så får jag självskadetankar (vill bara försvinna för stunden, vill bara känna något annat, smärta) och ibland även självmordstankar. Så ofta är min tanke att just ta en överdos eller skära mig. (Jag skar mig förra året första gången efter att ha dessa tankar sedan 12/13 års ålder.) Och igår, även överdosen. Anledningen till varför jag blev så "upprörd" igår var över en skitsak. (Det var ett tjafs med en nära person) som också bara stack, det var då allt började. Såhär var det: Så, jag hade bestämt mig. Jag tog först fram rent gin (alkohol) och ett glas vatten. Fyllde ginet till ett halvt glas och ett fyllt vatten glass. Jag tog cirka 15/16 tabletter Atarax (25 mg) och svalde med vattnet och sedan ginet. Precis efter jag svalt allt, då ångrade jag mig och försökte spy med hjälp av två fingrar i halsen, men det gick inte. (Att spy var också bara en impuls grej). Efteråt så låg jag i sängen i princip hela kvällen och drack flera glas vatten under hela kvällen, blev fruktansvärt torr i munnen. Det jag kände var hjärtklappning och andades "hackigt" och lite darrig i kroppen, mest händerna, men även trött och lite snurrig. Det kändes som om fötterna och händerna domnade bort lite också, men hade känsel kvar. Ringde 1177 och förklarade vad som hade hänt (en vän) såklart.. De sa att det gällde att åka in på sjukhus då man riskerar att bli medvetslös eller få kramper. När jag hörde det, då blev jag rädd och ångesten växte och jag bara hoppades på att slippa det. Jag visste inte hur Atarax skulle påverka mig (läste mer på forum idag, efteråt) men det är ju också individuellt.. Jag var kvar hemma iallafall och "personen" kom hem igen några timmar efteråt. Jag hade även kontakt med en annan som är mig nära via telefon. Det kändes som en konstig dröm, man var liksom inte riktigt med. Det kändes som om man väntade på en dom. Skulle det där hemska hända eller kommer det bara bli bättre? Jag behöll lugnet iallafall.. Det blev bara bättre från igår, men idag är jag väldigt, väldigt seg och är trött i ögonen och även stel/öm i kroppen på vissa ställen, annars har jag ätit frukost som vanligt idag. Sov många timmar och gick upp ganska sent dock. Mer om mig: Jag är en 22 år gammal tjej. Jag har mått dåligt hela mitt liv och har ännu inte fått gjort någon ordentlig utredning (misstänker biopolär). Både läkare och psykologer har bara sagt att jag har ångest och tydligt en personlighetsstörning, that's it. Fått medicin som jag äter dagligen (Lamictal 200 mg) har tagit sedan tidig sommar 2016. Har då även Atarax som ligger hemma och dammar, endast tagit fyra stycken (25 mg) sedan jag fick det utskrivet, alltså "aldrig" kan man då säga. Det som oroar mig nu är att jag faktiskt är kapabel till att döda mig själv, men te.x en överdos. Jag är inte en stabil människa som jag försöker bevisa för alla andra, jag behöver hjälp. Rätt hjälp. Jag mår inte bra, även om det gör det vissa dagar, så ligger allt ändå kvar i mig. Vissa dagar är jag "on top of the world" och andra är jag "stabil" och sedan de där dagarna som jag inte orkar göra någonting och är nere. Jag orkar inte hålla uppe en fasad. Jag orkar inte må bra ibland, jag orkar inte må jättebra ibland, jag orkar inte må piss ibland. Jag orkar inte vänta på rätt hjälp längre. Jag orkar inte vara paranoid längre. Jag orkar inte ha kontrollbehov längre. Jag orkar inte med mycket mer längre. Jag vill att någon hör mig, förstår mig. Det har jag inte många som kan eller gör som är nära mig. Jag vill bli utredd, få rätt hjälp så att jag kan börja leva på riktigt! Tack om du orkade läsa igenom allt. Och tack om du skriver en .

Annons:
[rumelle]
1/29/17, 2:29 PM
#1

För det första tycker jag att du ska ringa vårdcentralen med en gång och berätta vad som har hänt. Hur jobbigt det än är så måste du vara ärlig för att kunna få den hjälp du behöver. Och du måste ta tag i det nu, för du vet själv nu vad du är kapabel till. Jag vet inte vilken skada överdosen kan ha gjort, men även om du inte har direkt ont kan du behöva akut vård för att det inte ska hända något allvarligt. Sedan bör du försöka se till att du aldrig har så mycket medicin hemma att du kan överdosera på den. Om du har någon nära som kan ha hand om medicinen åt dig och bara ge dig så mycket som du behöver för stunden så vore det bra. Annars borde din läkare kunna se till att du bara får en mindre mängd medicin utskriven åt gången,

anhe67@hotmail.com
8/16/17, 6:59 PM
#2

Jag e snart 50 med 2 vuxna barn och jag hittar inte ut från mitt eget helvete…kommer från ett skit hem…haft ett helvete…försökt och leva mitt liv normalt som alla andra…brosan tog livet av sig för 5 år sen…nu e det väl min tur…har inga kompisar kvar…står inte ut med den här ensamheten… älskar mina barn men måste nog säga till dom att jag hatar dom för att dom ska hata mig…skulle kunna skriva Hur mycket som helsts…😔😫🙁☹😢

Upp till toppen
Annons: