Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1149 ggr
solskugga
3/1/17, 8:36 PM

Orolig - orkar snart inte mer!

Har tidigare haft starka suicidtankar och även gjort flera försök. Har dock mått hyfsat en längre tid och inte haft några såna tankar alls.

Nu har jag en längre tid (flera veckor) känt att jag orkar inte så mkt mer. Jag har dock inga s-tankar - MEN ÖNSKAR ATT JAG HADE DET! Förstår om det låter konstigt, men det är vad jag känner. Jag önskar att jag slapp detta liv, men skulle inte kunna tänka mig att göra något försök. Det är f.ö. lite ovana känslor för mig, som tidigare alltid skridit till handling då det känts för jobbigt.

Dessa tankar oroar mig dock och jag är rädd att det ska "slå över" och bli verklighet igen. :-(

Min "favoritsysselsättning" är att sova, jag ser mkt fram emot kvällarna, då jag kan ta sömnmedicin, så att jag får sova länge! Annars så kombinerar jag ofta lugnande + lite alkohol för att få komma bort från allt ett tag. (Jag vet att det inte är bra och jag skriver inte detta för att uppmuntra någon till detta, det ÄR idiotisk - jag vet. Berättar bara för att förklara min situation. Jag vet inte vad jag ska göra för att stå ut annars! Hoppas ingen ska ta illa upp).

I kväll försökte jag att gå in på chatten för självmordshjälp, för att få råd, men kom inte in. Känner mig så ensam, uppgiven och utmattad! (Jag har mkt svårt för att prata i telefon, därför ringer jag aldrig).

Någon som har lust att ge lite stöd/råd/uppmuntran?

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Annons:
_Fisken
3/1/17, 9:04 PM
#1

Bedrövligt att du behöver ens tänka såna tankar. Jag tycker verkligen det är supertråkigt att du mår så dåligt så du vill gå in på en chat för självmordshjälp.  När jag mår dåligt på mitt sätt (kan bara utgå från mig själv) så försöker jag inte lyssna på det dåliga. Jag gör nåt fysiskt istället och sen tar en het dusch. Livet är alldeles för värdefullt för mig för att lyssna på det dåliga. Det brukar gå över sen. 
Jag vet att du o jag har olika utgångspunkt så jag kan bara som lekman uttala mig. Kram!

solskugga
3/1/17, 9:42 PM
#2

Har tidigare kunnat avleda de jobbiga tankarna/känslorna med fysisk aktivitet eller någon sysselsättning som kräver koncentration. Men nu går det inte längre… :-( 

Tack ändå för ditt svar. Känner mig VÄLDIGT ensam just nu med mina tankar och känslor. Hade varit himla bra att få skriva på chatten, där man kan ta upp allt jobbigt utan att någon annan behöver lida av mina självdestruktiva tankar. Få bolla det med nån. Ska göra några till försök.

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

solskugga
3/3/17, 10:54 PM
#3

För undvikande av missförstånd - chatten jag försökte gå in på är alltså till för att hjälpa dem som har självmordstankar. Inte för att man ska få hjälp att avsluta sitt liv. 

Eftersom jag fortfarande känner mig ensam/uppgiven och saknar brist på ideér och stöd irl, så undrar jag om nån iaf har något tips om det finns någon annan sida här på iFokus som kanske är mer rätt att posta detta inlägg i? Med tanke på den svaga responsen så funderar jag på om jag kanske valde fel sida? Jag är inte så insatt i detta.

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

_Fisken
3/3/17, 11:18 PM
#4

Ok. Jag trodde du faktiskt var ute efter tips men du var ute efter hjälp.  Kanske Ångestsjukdomar vore också en bra plats för dig o få mer kontakt?  

Jag hoppas att du mår bättre snart!

solskugga
3/5/17, 1:07 AM
#5

Ja, jag insåg senare att det kunde missförstås. Jag vill självklart ha hjälp att bryta tankarna innan de blir för starka. Tips för att göra galna saker inser jag (och hoppas jag!) att ingen lämnar ut här. :-/

Ska prova sidan du nämnde. 

Tack också för din omtanke! <3

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

unbreakable8
4/19/17, 3:29 PM
#6

Alkohol och lugnade är det som gör att det kan slå över och man gör slag i saken. Man tänkte och känner inte klart då.  Allt blir överdrivet. Du borde skippa alkoholen med lugnande.. alkohol överhuvudtaget, för den förstör även effekten av din medicin och ditt mående.  kram

Annons:
lordgortor
5/26/17, 12:04 AM
#7

Lugn! Det finns inget att hetsa upp sig för, världen är som den är och vad än gör blir det ingen ändring, varkentill det bättre eller det sämre. Ta det lugnt och resignera.

Upp till toppen
Annons: