Annons:
Etikettpositivt
Läst 700 ggr
Elias2003
2018-01-05 04:47

Har ni fått en sådan dröm som känns riktig?

hej, jag ville fråga dig som läser detta, har du någon gång drömt om någonting, och när någonting hände, så kände du det? Jag har haft sådana drömmar på sisdonde. Det började en dag, jag var i skolan (jag går i 7:an) och en lärare stoppade mig och frågade om jag ville vara med på mattevation (det var något jag hade varigt frivillig anmält mig till när jag gick i 6:an) och jag sa att jag ville forfarande vara med, så jag fick gå till ett klassrum, jag knackade på, en lärare öppnade. jag frågade om det var rätt klassrum för mattivation (sök upp det på internet om du inte vet vad det är) läraren sa ja. Jag gick in, tydligen skulle en annan kille i min klass vara med, men han var sjuk. När jag var inne så såg jag 4 tjejer som satt i rad, 1 av dom kände jag igen. vi hade gått i samma skola förut. Jag satte mig bredvid en tjej (vi kallar henne lisa.) Jag satte mig ner utan att säga något. Läraren frågade om jag visste var den andra killen var, jag sa att han var sjuk. Hon sa okej, sen började hon med undervisningen. Vi (jag och dom 4 tjejerna) skulle undervisa en årskurs 3 klass. okej vi hoppar över delen med undervisningen och det. Jag har börjat utveckla känslor för lisa, för hon är så söt och hon är så snäll. Det här hände för ungefär för 2-3 månader sedan. vi har pratat med varandra påvägen hem från skolan. och nu på sisstonde så har jag börjat få drömmar om scinarior om typ jag ska lämna en svart låda till mina kompisar, på något sätt springer jag alltid förbi min skola, Och då kommer hon från ingen stans, jag råkar stöta,till henne, jag tappade den svarta lådan. jag sprangtillbaks till henne. i min dröm ekade det "förlåt". jag hjälpte henne upp och hon sa tack, o började att le. Sen krama hon mig, jag kände kramen, sen pussade hon mig rakt på munnen. På något sätt kände jag dt ochså, det var som jag var med henne. men det bara en dröm som var som verklighet. Jag vågar inte prata med henne, varje gång jag kommer nära henne så börjar jag att stamma och så kommer inget ljud fram. kan någon berätta något tips om hur jag kan våga prata med henne utan att stamma, för när jag stammar slutar det med att hon fnissar och går iväg. det är konstigt att jag vågar skriva till henne på snapchat, men jag vågar inte prata med henne. Hon skriver alltid barför jag alltid stammade när jag pratade, jag sa bara för jag undrade bara hur du mår. men jag ville igentligen prata med hennne

Annons:
Kreativitet
2018-08-18 14:20
#1

Har inte haft en dröm som känns riktig men är det ok om jag lite enkelt tolkar din dröm? Tycker att det är en liten fingervisning om hur du kan sluta stamma förhoppningsvis.

Du är i skolan och undervisar yngre elever. Du går tillbaka till en yngre del av dig själv och motiverar dig själv, främst till att resonera logiskt. En kille är sjuk, en sida av dig är frånvarande något som saknas.

Du har andra egenskaper som undervisar tillsammans med dig, det verkar stabilt men kan inte säga mer än så. Kan möjligen vara positivt.

Resterande är mycket positivt. Du tappar en svart låda, något mörkt och begränsat. Du springer tillbaka och hjälper en kreativ och insiktsfull aspekt av dig själv. Nu blir det otydligt för min del om det verkligen är tjejen du möter eller en del av dig själv.

Alltså spontant känner jag att du måste lyssna på dig själv och ha respekt för dig själv. När du känner dig trygg i dina egna kläder och vågar prata fritt vad du känner, då tror jag att det kan lossna och att du kan sluta stamma.

Dålig ursäkt av henne att hon bara vill skriva för att du stammar, det är inte ett giltigt skäl egentligen. Känn av om hon är otrevlig mot dig eller inte. Stå för din handling, med tiden kommer du se om hon vill prata eller inte. Försök läsa av det så blir det lite bättre iaf.

Upp till toppen
Annons: